وان پلاس 8 پرو

لیست کامل مشخصات وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو 5G فاش شد

لیست کامل مشخصات وان پلاس 8 (OnePlus 8) و وان پلاس 8 پرو 5G فاش شد. یک افشاگر صنعت موبایل، اطلاعات جدیدتر و دقیق‌تر از پرچمداران شرکت چینی وان پلاس ارائه کرده است.

تاکنون خبرهای زیادی در مورد گوشی های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو 5G منتشر شده و اطلاعاتی درباره این گوشی های هوشمند به دستمان رسیده است. گفته می‌شد ممکن است وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو 5G بسیار شبیه به وان پلاس 7 تی پرو در بازار جهانی باشند، اما جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط ایشان آگاروال (یکی از افشاگران صنعت موبایل) نشان می‌دهد که این شرکت چینی هنوز در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی‌های داخلی گسترده برای گوشی های جدید خود است.

وان پلاس 8 پرو

برجسته‌ترین گوشی پرچمدار وان پلاس بدون شک به تراشه رده بالای اسنپدراگون 865 مجهز خواهد شد. این چیپست را در داخل گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 20 اولترا و ال جی V60 دیده‌ایم و قطعا عملکرد درخشانی دارد. وان پلاس 9 پرو دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است و متاسفانه از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین به نظر می‌رسد یک مدل دیگر با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه در بین نسخه‌های مختلف این گوشی وجود داشته باشد.

پردازنده این گوشی با مودم اسنپدراگون X55 ترکیب شده که پشتیبانی از شبکه 5G را به شما ارائه می‌کند و باعث می‌شود تمام کاربران بتوانند از گوشی پرچمدار خود در بازی‌های آنلاین و استریم به راحتی استفاده کنند. ظاهرا در کنار سخت افزار قدرتمند، وان پلاس 8 پرو دارای نمایشگر شگفت‌انگیزی نیز خواهد بود. این شرکت چینی در ماه ژانویه، نمایشگر 120 هرتزی را برای محصولات خود معرفی کرد و ایشان آگاروال اکنون می‌گوید که این نمایشگر در وان پلاس 8 پرو به کار خواهد رفت.

وان پلاس 8 پرو

به طور ویژه، پرچمدار جدید وان پلاس به صفحه نمایش 6.7 اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن QHD+ یا 3120 در 1440 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی مجهز می‌شود. همچنین لبه‌های خمیده و حفره مخصوص دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در گوشه بالای سمت چپ نمایشگر مورد انتظار است. این گوشی از باتری 4510 میلی‌آمپرساعتی برخوردار خواهد بود که به اندازه باتری 5000 میلی‌آمپری در پرچمداران اخیر سامسونگ و ال جی بزرگ نیست، اما مطمئنا در تست‌های دوام باتری، عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. شارژ سریع 30 واتی موسوم به Warp Charge به همراه شارژ بی سیم 30 واتی و شارژ بی سیم معکوس 3 واتی هم در این گوشی موجود است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که هرگز در گوشی های وان پلاس ارائه نشده، استاندارد مقاومت در برابر آب و گردوغبار یا همان استاندارد IP است که این روند در وان پلاس 8 پرو تغییر می‌کند و ظاهرا این گوشی پرچمدار دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار خواهد بود.

دوربین وان پلاس 8 پرو

هنوز جزئیات دقیقی در مورد سنسورهای دوربین این گوشی مشخص نشده است، اما ایشان آگاروال نشانه‌هایی از آنچه انتظار می‌رود را به ما نشان داده است. طبق گزارش‌ها، وان پلاس 8 پرو دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین دوم 48 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض یا اولترا واید است. همچنین یک دوربین 8 مگاپیکسلی وجود دارد که احتمالا از نوع تله فوتو با زوم 3 برابری بوده و یک سنسور اسرارآمیز 5 مگاپیکسلی نیز مورد انتظار است. در ابتدا انتظار می‌رفت وان پلاس از سنسور معروف ToF یا Time of Flight در این گوشی استفاده کند، اما حالا به احتمال زیاد به جای آن یک سنسور تشخیص عمق اختصاصی را برمی‌گزیند.

وان پلاس 8 پرو

در مورد وان پلاس 8 معمولی هم باید بگوییم که از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل Pro است، اما در باطن تفاوت‌های زیادی دارد. به عنوان مثال، این گوشی از نمایشگر 6.55 اینچی با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی و رزولوشن فول اچ دی پلاس یا 2400 در 1080 پیکسل بهره می‌برد. در بخش دوربین هم تغییرات چشمگیری ایجاد شده و سنسور تشخیص عمق از بین رفته و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی جای آن را گرفته است. همچنین احتمالا لنز تله فوتو در این گوشی جایی نخواهد داشت. علاوه بر این، لنز اولترا واید یا فوق عریض هم 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

تغییرات دیگر وان پلاس 8 شامل یک باتری کوچک‌تر 4300 میلی‌آمپرساعتی بدون پشتیبانی از شارژ بی سیم یا شارژ معکوس می‌شود. همین‌طور استاندارد IP برای محافظت در برابر آب و گردوغبار در این گوشی وجود نخواهد داشت و به جای رم سریع‌تر LPDDR5 از رم LPDDR4X استفاده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی با طرح تکراری و خسته کننده