فرودگاه قشم

همه چیز درباره فرودگاه قشم

فرودگاه نقش بسیار مهم و حساسی در حمل کشور دارند و به خاطر حساسیت هواپیما از اهمیت بیشتری نسبت به ترمینال‌های اتوبوس و راه‌ آهن دارد. به همین خاطر است که توصیه می‌شود در هنگام سوار شدن رفتن به فرودگاه حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از پروازتان در محل فرودگاه حاضر باشید تا بتوانید کارهای اداری مربوط به پروازتان را انجام دهید.

بسیاری از افراد به منظور خرید کردن به قشم سفر می‌کنند به همین جهت بد نیست بدانید که در صورت رعایت نکردن وزن مجاز بار در این فرودگاه مجبور به پرداخت اضافه بار می‌شوید. میزان بار مجاز در سفرهای داخلی بستگی به کلاس پروازی و همچنین نوع ایرلاین دارد اما اگر بخواهیم به صورت حدودی این موضوع را بیان کنیم باید حداکثر بار در پروازهای داخلی را در حدود ۳۰ کیلوگرم در نظر بگیرید. البته این مقدار به صورت پایه است و برای سفرهای بیزنس کلاس یا پروازهای تجاری تا ۴۰ کیلوگرم هم می‌رسد. این مقدار برای بار دستی داخل کابین هواپیما بین ۵ تا ۷ کیلوگرم است و مجددا بسته به نوع کلاس پروازی و نوع ایرلاین فرق می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که اگر بلیط هواپیما به قشم را به صورت آنلاین تهیه کنید می‌توانید کمترین قیمت را بابت بلیط‌تان بپردازید. شما با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در کمترین زمان بلیط خود را رزرو کنید.

فرودگاه قشم که به فرودگاه دیرستان هم معروف است یک فرودگاه بین المللی است که در روستایی با نام دیرستان واقع شده است. این فرودگاه در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است و مساحتی در حدود ۱۴۹۱ کیلومتر مربع دارد. با توجه به توریستی بودن منطقه قشم هر ساله مسافران و گردشگران زیادی برای خرید و همچنین بازدید از این جزیره، به قشم سفر می‌کنند. مطالعات اولیه برای ساخت این فرودگاه در سال ۱۳۰۴ یعنی حدود یک قرن پیش صورت گرفت. البته ساخت و طراحی این فرودگاه زمان زیادی برد و در حدود ۳۱ سال زمان برد. فرودگاه قشم در سال ۱۳۰۴ آماده شد. البته تا حدود ۱۰ سال پس از ساخت این فرودگاه رفت و آمدی در آن صورت نمی‌گرفت اما سرانجام پس از ۱۰ سال ۲ پرواز در هفته از ان صورت می‌گرفت. در نظر داشته باشید که با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید در وقت و هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی داشته باشید.

همچنین حمل بار از این فرودگاه برای اولین بار در سال ۱۳۴۹ صورت گرفت. ابتدا پروازهای این فرودگاه فقط به تهران محدود می‌شد اما رفته به سایر شهرها نیز پرواز صورت گرفت. مساحت اولیه‌ای که برای پایانه فرودگاه بین المللی قشم در نظر گرفته شده بود حدود ۶۰۰ مترمربع و طول باند اصلی آن برابر با ۲۶۰۰ متر با عرض آن ۴۵ متر و باند فرعی آن با ۲۰۰۰ متر و با عرض ۴۵ متر مربع بوده است. البته در سال ۱۳۶۰ عملیات طویل‌سازی و روکش باند اصلی شروع شد که طول آن ۳۸۴۵ متر و عرض ۶۰ متر افزایش ‌یافته است که در سال ۱۳۶۶ به بهره‌برداری و در سال ۱۳۶۹ تحویل قطعی برای استفاده گردیده است. در سال ۱۳۶۲، این فرودگاه با شرکتی عمرانی، قراردادی انعقاد کردند که توسعه‌ی ترمینال فرودگاه به میزان ۱۲۰۰ متر مربع را موجب می‌شد. در سال ۱۳۶۶ نیز مساحت ترمینال‌ها به ۱۸۰۰متر مربع افزایش یافت. اگر بلیط هواپیما به قشم را تهیه کرده‌اید می‌توانید از امکانات رفاهی این فرودگاه استفاده کنید تا بتوانید سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.

البته عملیات عمرانی این فرودگاه مجددا در سال ۱۳۶۹ با هدف ایجاد و توسعه ترمینال حجاج در طبقه دوم فرودگاه به مساحت ۲۶۰۰ صورت گرفت. در سال ۱۳۷۲ نیز ترمینال حجاج با زیربنایی حدود ۳۰۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید. طبق آمار رسمی این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ جابه‌جایی حدود چهار میلیون و پانصد هزار مسافر را ساماندهی کرده است که در نوع خود رقم قابل توجهی است.

فرودگاه قشم

همچنین شرکت‌های هواپیمایی که در ابن فرودگاه بین المللی فعالیت می‌نمایند عبارتند از: شرکت هواپیمایی ایران ایر به فرودگاه بین المللی مهرآباد، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به مقصد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه بین المللی مهرآباد، شرکت هواپیمایی آسمان به فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، شرکت هواپیمایی کاسپین به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، شرکت هواپیمایی ماهان ایر به فرودگاه بین المللی دوبی و فرودگاه بین المللی مهرآباد، شرکت هواپیمایی معراج (بلیط هواپیما معراج) به فرودگاه بین المللی مهرآباد، شرکت هواپیمایی قشم به فرودگاه بین المللی دوبی، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین المللی مهرآباد و همچنین شرکت هواپیمایی تابان به مقصد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان پرواز دارد. همچنین در نظر داشته باشید که اگر بلیط هواپیما به قشم را به صورت آنلاین تهیه کنید می‌توانید کمترین قیمت را بابت بلیط‌تان بپردازید. شما با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در کمترین زمان بلیط خود را رزرو کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خوب معلمومه نقش مهمی داره نه حاده داره تا برسه اونجا نه قطار میمونه راه هوایی و یا این که با ماشین تا بندر عباس بری و بعد با لنج تا قشم بری

  2. انشالله که همینی که گفتین درست باشه