هشدار جدی کارشناسان در مورد خطر بیماری کرونا برای سیگاری‌ها

هشدار جدی کارشناسان در مورد خطر بیماری کرونا برای سیگاری‌ها

خطر بیماری کرونا برای کسانی که سیگار می‌کشند، ویپ می‌کنند و یا از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند بیشتر است؛ در ادامه به بررسی هشدار جدی موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) در این رابطه خواهیم پرداخت.

موسسه ملی بهداشت آمریکا اخیرا در مورد خطر بیماری کرونا به افراد سیگاری و کسانی که مواد مخدر و اعتیادآور مختلف را به شکل دود، وارد ریه‌های خود می‌کنند، هشدار داده است. با گجت نیوز همراه باشید تا جزئیات هشدار اخیر را بررسی کنیم.

خطر بیماری کرونا برای مصرف‌کنندگان دخانیات

دکتر نورا والکوف (Nora Volkow) از قسمت مواد مخدر موسسه ملی بهداشت اعلام کرده که با توجه به تاثیر ویروس کرونا و بیماری کووید 19 بر روی ریه‌ها و سیستم تنفسی، مصرف کنندگان انواع دخانیات نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا هستند.

والکوف می‌گوید که افراد مبتلا به اخلال مصرف مواد مخدر و همچنین کسانی که مشکل مصرف مواد افیونی و متامفتامین دارند به احتمال قوی بیشتر از سایر اعضای جامعه تحت تاثیر بیماری کووید 19 قرار خواهند گرفت و مصرف کنندگان تنباکو، ماریجوانا و همچنین کسانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند هم جزو افراد آسیب‌پذیر خواهند بود.

بر اساس صحبت‌های این متخصص بهداشتی، کادر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم باید به هنگام مداوای بیماران کرونا، سابقه مصرف مواد مخدر و دخانیات افراد را مدنظر بگیرند و رابطه شدت بروز بیماری و نرخ مرگ و میر بیماران با وضعیت ریه‌ها و به طور کلی سلامت این دسته از مبتلایان، نکته مهمی در درمان افراد است.

گفته شده که مصرف کنندگان انواع مخدرها، دخانیات و محصولاتی که به حوزه سیگارهای الکترونیکی مربوط می‌شوند، نباید از اظهار مشکلات سو مصرف خود بترسند و کادر درمانی هم باید به یاد داشته باشند که در درجه اول، اولویت پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها سلامت افراد صرف‌نظر از سابقه و عادت‌های روزانه آن‌هاست.

هشدار جدی کارشناسان در مورد خطر بیماری کرونا برای سیگاری‌ها

به صورت کلی چون کووید 19 بیشتر از همه سلول‌های ریه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، داشتن سابقه عادت‌هایی که سلامت ریه را به خطر می‌اندازند، احتمال مرگ و یا بروز مشکلات جدی سلامتی در مبتلایان به کرونا را افزایش می‌دهد. همچنین، کسانی هم که در حال حاضر به ویروس کرونا آلوده نیستند، باید رفتارهایی که باعث صدمه به دستگاه تنفسی می‌شوند را کنار بگذارند.

در سپتامبر گذشته تحقیق گسترده‌ای در مورد سیگارهای الکترونیکی و ویپینگ منتشر شد؛ در این تحقیق، اظهار شده که استفاده از چنین وسایلی صرف‌نظر از نوع نیکوتین و تفاوت‌هایی که با سیگارهای معمولی دارند، ایمنی دستگاه تنفسی مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد و باعث می‌شود که توانایی ریه کاربران در مبارزه با عوامل بیماری‌زا کاهش یابد. عوامل بیماری‌زایی مثل کروناویروس جدید که آمار مبتلایان جهانی آن اخیرا از مرز نیم میلیون نفر گذشت.

البته هنوز مشخص نیست که مصرف کنندگان مواد مخدر و دخانیات گوناگون به نسبت بقیه دقیقا تا چه حد در معرض خطر بیماری کرونا قرار دارند. از آنجایی که تنها چندین ماه از ثبت اولین موارد ابتلا به کووید 19 می‌گذرد، تحقیقات چندانی در این رابطه صورت نگرفته، اما انتظار می‌رود که در آینده نزدیک دانشمندان اعداد و ارقام دقیق‌تری را منتشر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. والا این ویروس اون قدر خطر ناک هست که هر روز آدم داره چیزای حدید در مورد اش میشنوه یه روز میگفتن زیر ده سال فقط ناقل نیشه و مشکل خاصی براش پیش نمیاد
    امروز تو همین سایت خوندم دو نفر زیر ۲۱ سال مردن
    خوب این نشون میده دانستنی های ما در مقابل این ویروس خیلی کمه و ناجیزه

  2. در این صورت ب فنا رفتیم…