تولید واکسن کرونا

تولید واکسن کرونا برای آزمایش‌های بالینی؛ این واکسن چه زمانی آماده استفاده می‌شود؟

شرکت آمریکایی Johnson & Johnson از تولید واکسن کرونا برای انجام آزمایش‌های بالینی در ماه‌های پیش‌رو خبر دارد. اگر اثربخشی واکسن در مقابله با بیماری کووید 19 به اثبات برسد، تا سال 2021 وارد بازار خواهد شد.

روز گذشته شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد که با تمام ظرفیت روی تولید واکسن کرونا کار می‌کند. هدف این شرکت، ساخت یک میلیارد دُز واکسن کووید 19 برای عرضه در آمریکا و سراسر جهان است. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، امکان عرضه نخستین محموله در اوایل سال آینده میلادی وجود دارد.

اخیرا جانسون اند جانسون همکاری خود را با موسسه دولتی تحقیقات پیشرفته زیست‌پزشکی (BARDA) افزایش داده و برای تولید واکسن کرونا ، یک میلیارد دلار روی مراحل تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده است. طبق زمان‌بندی اعلام شده، نخستین فاز آزمایش‌های بالینی روی انسان، حداکثر تا سپتامبر 2020 اجرایی خواهد شد.

البته تولید و تست واکسن هر بیماری، زمان زیادی را می‌طلبد؛ اما ظاهرا این شرکت از آغاز اپیدمی کروناویروس جدید، روی این موضوع کار می‌کرد و در واکنش به شرایط اضطراری موجود، شتاب بیشتری به فعالیت‌های خود داده است. به گفته‌ی کمپانی، واکسن نهایی با رویکردی غیر انتفاعی عرضه خواهد شد.

علاوه بر تولید واکسن، جانسون اند جانسون برای سرمایه‌گذاری و کار روی روش‌های درمان بیماری کووید 19 هم با BARDA همکاری می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. به امید روزای بهتر

  2. اوههههه اوایل سال آینده میلادی تولید میشه؟؟؟؟؟؟اون موقع مگه به مرده ها و فوت شده ها تزریقش کنن که میرن اون دنیا به بقیه فوت شده ها انتقال ندن😒

  3. درسته که آمریکاساخته وروی انسان امروزتست شده وآیا این واکسن کی به مرحله تولیدمیرسه ؟؟به ایرانم میدن؟؟؟؟

  4. درقرن ۲۱ هستیم مگه میشه تا حالا دارویی ساخته نشده .دانشمندان ایرانی کجا هستند ما کم دانشمند نداریم هرچه زودتر دارویی بسازید تا بیگناهان بیشتری از دست نرن

  5. درود بر ایالات متحده بزرگ / موفق باشید

  6. براوووو ب شرکت جانسون,!!

    درود فراوان بر این محققان و دانشمندان عزیز که با دل و جانشان شبانه روز سفت و سخت در حال تلاش هستند,!!

    همیشه برایتان آرزوى موفقیت و سربلندى
    مى کنم,,!!!