تعداد بیماران کرونا آمریکا از چین و سایر کشورها بیشتر شد!

تعداد بیماران کرونا آمریکا از چین و سایر کشورها بیشتر شد!

بیماران کرونا ایالات متحده در چند روز گذشته از چین که مرکز شیوع این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی بود، بیشتر شد. برخی می‌گویند که چنین اتفاقی به خاطر انجام آزمایش‌های گسترده و زیاد در سطح آمریکاست.

از زمان شیوع کووید 19 تاکنون، آمار بیماران کرونا در سراسر جهان به 800 هزار نفر رسیده و گزارش‌ها نشان می‌دهند که حداقل 39 هزار نفر در اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند. در همین رابطه، خبر رسیده که آمار ناقلان ویروس کرونا در ایالات متحده رسما از چین که مبدا این ویروس بود و همچنین سایر کشورهای جهان پیشی گرفته است.

بیماران کرونا در آمریکا

بر اساس اطلاعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به کووید 19 در ایالات متحده تا زمان نگارش این مقاله از 165 هزار نفر بیشتر شده و حداقل 3 هزار نفر به واسطه مشکلات تنفسی و علائم شدید کروناویروس جدید جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

اولین مورد از ابتلا به کووید 19 در 20 ژانویه در آمریکا گزارش شد و تاکنون، تعداد بیماران کرونا این کشور تقریبا با جمع آمار ایتالیا و چین برابری می‌کند. این اتفاق باعث شده تا ایالات متحده به اصلی‌ترین مرکز شیوع کروناویروس در جهان تبدیل شود، اما نکته مهم اینجاست که با وجود آمار بالای مبتلایان، تعداد تلفات کووید 19 در این کشور بسیار پایین‌تر از ایتالیا، کشور دوم در لیست آمار بیماران کرونا است.

تعداد بیماران کرونا آمریکا از چین و سایر کشورها بیشتر شد!

اکثر موارد مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا به شهرهای پرجمعیت و فشرده‌ای مثل نیویورک که منازل مردم در آن‌ها بسیار به هم نزدیک هستند، گزارش شده‌اند و در صورت افزایش تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های این شهرها، مشکلاتی مثل کمبود تجهیزات درمانی باعث می‌شوند که آمار مرگ و میر افزایش یابد. برای مقابله با شیوع کرونا، برخی شهرها و ایالت‌های آمریکا قرنطینه شده‌اند و مردم تنها برای تهیه غذا و یا فعالیت‌های فوق‌العاده ضروری اجازه خروج از خانه را دارند.

در ماه فوریه تعداد بیماران کرونا چین به اوج خود رسید، اما این کشور با اعمال قرنطینه شدید در استان هوبی، مرکز شیوع کووید 19 و کنترل 60 میلیون نفر از ساکنان این استان موفق شد تا در کنار فعالیت‌های دیگر، وضعیت گسترش کروناویروس را تحت کنترل گرفته و زندگی را در بسیاری از شهرهای تحت تاثیر بیماری به حالت عادی بازگرداند.

گفته شده که از زمان شیوع کرونا ضربه مهمی به اقتصاد آمریکا وارد شده و با تعطیلی شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های گوناگون، زندگی میلیون‌ها نفر تحت تاثیر قرار گرفته است؛ انتظار می‌رود که با اعمال قوانین سختگیرانه، در آینده نزدیک وضعیت ایالات متحده هم به شرایط کنونی چین برسد، اما تا آن زمان مدت زیادی باقی مانده است.

ایالت نیویورک بیش از نیمی از بیماران کرونا آمریکا را به خود اختصاص داده، اما همان‌طور که فرماندار این ایالت اعلام کرده، اعمال قوانین شدید برای فاصله‌گذاری اجتماعی به تدریج تاثیرات مثبتی بر روی شیوع کووید 19 گذاشته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. امریکا داره به مرد اش اطلاعات درست و میده و حقیقت رو میگه نه مثل بقیه کشور ها

  2. این آمریکا که خیلی ادعاش میشد ترامپ هم هی رجز میخوند که کرونا آمریکا نیومده و ما کشور قوی هستیم و ….حالا چقدر راحت یه ویروس اینقدر از پا درشون آورد

  3. این موضوع نشان دهنده آمار درست ایالات متحده می باشد.نه آماری که ایران و چین و روسیه اعلام می کنند.

    • جالب اینجاست کشور های اروپایی نظیر اسپانیا که از چین ماسک و کیت تست کرونا خریدن دارن برش میگردونن میگن کیت هاش درصد خطای بالا ی 70 داره