دنا پلاس توربو اتوماتیک

ایران خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک را در 3 تیپ جدید به بازار عرضه می‌کند+ اینفوگرافی

ایران خودرو قصد دارد دنا پلاس توربو اتوماتیک را در 3 تیپ جدید L1 و L2 و L3 به بازار عرضه کند. در ادامه با مشخصات و امکانات تیپ‌های جدید Dena Plus Turbo آشنا می‌شویم.

شرکت ایران خودرو که مدتی قبل دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ L1 را معرفی کرده بود، اکنون از تیپ‌های L2 و L3 این خودرو پرده برداشت که نشان می‌دهد این خودروساز بزرگ کشور قصد دارد سدان محبوب خود را در سه تیپ با امکانات و تجهیزات مختلف به بازار عرضه کند. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات هر یک از این سه تیپ دنا پلاس توربو اتوماتیک آشنا کنیم.

معرفی سه تیپ دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ L1

دنا پلاس توربو اتوماتیک

ساده‌ترین نسخه دنا پلاس توربو اتوماتیک با نام L1 یا همان Level 1 / Entry Level به بازار عرضه خواهد شد. این تیپ از لحاظ ظاهری با سایر نسخه‌ها تفاوتی ندارد و فقط سطح امکانات آن کمتر خواهد بود. این خودرو از یک موتور 1.7 لیتری توربو (TC7) با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر بهره می‌برد که قدرت تولید شده توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک DAE با حالت اسپرت، برفی و تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو (دیفرانسیل جلو) منتقل می‌شود. این مشخصات فنی برای هر سه تیپ این خودرو یکسان است.

از سایر مشخصات این خودرو می‌توان به سنسور پارک عقب، کامپیوتر سفر و سرویس، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS-EBD-BA، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، تهویه اتوماتیک، صندلی راننده 2 حرکته برقی+4 حرکته دستی، صندلی سرنشین 2 حرکته برقی+4 حرکت دستی، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، چراغ روشنایی روز، روکش صندلی پارچه‌ای و دو کیسه هوا اشاره کرد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ L2

دنا پلاس توربو اتوماتیک

تیپ L2 در واقع نسخه میانی دنا پلاس توربو اتوماتیک محسوب می‌شود و از لحاظ ظاهری و فنی در سطح تیپ L1 (مدل پایه) قرار دارد، اما شرکت ایران خودرو برای این تیپ امکانات بیشتری در نظر گرفته است.

از مشخصات L2 یا Medium Level می‌توان به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کامپیوتر سفر و سرویس، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، چهار کیسه هوا، نمایشگر لمسی 7 اینچی، چراغ روشنایی روز، صندلی راننده شش حالته برقی+دو حالته دستی، صندلی شاگرد چهار حالته برقی+دو حالته دستی، تریم داخلی چرم و پارچه، ترمز ABS-EBD-BA، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه‌های دودی، سانروف، آینه تاشو برقی و سنسور فشار باد لاستیک اشاره کرد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ L3

دنا پلاس توربو اتوماتیک

تیپ L3 یا High Level را باید نسخه فول آپشن این خودرو دانست که ایران خودرو آن را نسبت به دو تیپ دیگر با امکانات بسیار بیشتری به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو همانند دو تیپ دیگر از مشخصات فنی یکسانی بهره می‌برد.

از مشخصات L3 می‌توان به نمایشگر لمسی 10 اینچی جدید، کامپیوتر سفر و سرویس، رینگ آلومینیومی دو رنگ و جدید، صندلی راننده 10 حالته برقی، صندلی شاگرد شش حالته برقی + دو حالته دستی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، چهار کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، چراغ روشنایی روز، ترمز ABS-EBD-BA، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، سنسور فشار باد لاستیک، اسپویلر عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، شیشه‌های دودی، سنسور نور و باران، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، استارت دکمه‌ای، سانروف و تریم داخلی جدید اشاره کرد.

Dena Plus Turbo تیپ L3 از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی نیز از دو تیپ دیگر در سطح بالاتری قرار دارد و ایران خودرو برای بدنه و کابین نیز ویژگی‌های ظاهری جدیدی را در نظر گرفته است. البته تاکنون ایران خودرو از نحوه عرضه این خودروها به بازار جزئیاتی را اعلام نکرده است، اما طبق روند تولید می‌توان نتیجه گرفت که تیپ L2 سهم بیشتری در تولید نسبت به دو تیپ دیگر دارد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام به همه گی لطفا برید مستند اختاپوس که برای خودرو سازی هست ببینید اون وقت خواهید فهمید که همه این مسخره بازی و یک کلاه برداری هست

  2. اول از همه این جیزایی که اینا نوشتن ابشن نیست
    دوما موتور ماشین واقعا ضعیفه و کشش این ماشین و با این وزن نداره

  3. با توجه به حدود و اندازه های ظاهری دنا پلاس توربو ، به نظر می رسد که داخل کابین فضای بسیار کمی دارد و همچنین داشبور بسیار بزرگی دارد که سرنشینان جلو راحت نیستند. همچنین در قسمت موتور فضای خالی زیادی وجود دارد که باعث کوچکتر شدن کابین شده است

  4. اینا الان واقعا اپشن به حساب میاد ؟ فرمون برقی 😂😂 روکش صندلی پااااارچه اخه ؟؟؟؟؟؟ 😂😂😂 لعنت به همتون

  5. اقا یکی بره بزنه تو گوش مدیر ایرانخودرو بهش بگه مررررد ef7 مناسب توربو نیست حالا هی تقویتش کن