حفره امنیتی

اطلاعات 70 میلیون ایرانی با وجود یک حفره امنیتی افشا شد!

اخیرا در فضای مجازی خبری مبنی بر افشای اطلاعات 70 میلیون ایرانی به دلیل وجود یک حفره امنیتی منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت، اما آیا این خبر واقعیت دارد؟ کدام سازمان مقصر است؟

طی روز گذشته یکی از کانال‌های تلگرامی از افشای اطلاعات 70 میلیون ایرانی به دلیل یک نقص امنیتی خبر داد و اعلام کرد این اطلاعت در یکی سایت‌های خارجی به قیمت 10 بیت کوین برابر به 60 هزار دلار به فروش گذاشته شده است. این خبر به شدت در فضای مجازی گسترش پیدا کرد و نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت. در همین رابطه سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص هک اطلاعات ثبت احوال عنوان کرد این افشای اطلاعات از سوی سازمان ثبت احوال نبوده و در واقع وزارت بهداشت مقصر است.

افشای اطلاعات به دلیل حفره امنیتی سایت وزارت بهداشت

حفره امنیتی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه این سازمان در این افشای اطلاعات دخیل نبوده است بیان کرد دیتابیس سازمان ثبت احوال کشور با سامانه وزارت بهداشت همانند سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده که این ارتباط برای موضوع پرونده سلامت الکترونیک ایجاد شده است. وی افزود در واقع بیش از 200 دستگاه از جمله وزارت بهداشت به شکل آنلاین از ما استعلام می‌گیرند و ما با آنها تعامل داریم که داده‌های ما از طریق چند فیلتر امنیتی حفاظت می‌شوند و هک نشده است، اما متاسفانه وزارت بهداشت این اطلاعات را برای پرونده سلامت الکترونیک روی اینترنت قرار داد که نتیجه آن افشای اطلاعات شد.

سیف الله ابوترابی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت نباید این اطلاعات را روی اینترنت قرار می‌داد افزود:

صبح همان روز پس از انتشار این خبر با وزیر بهداشت صحبت کرده و به او اعلام کردیم دیتابیس را از روی اینترنت بردارد و اگر استعلامی هم نیاز است آن را مستقیم از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال دریافت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. کلا جمعیت مون ۸۵ میلیون نفره
    چه وضعشه اخه

  2. جمعیت کل ایران ۸۵ میلیون
    اونوقت ۷۵ میلیون مون اطلاعات مون به سرقت رفته
    😂😂😂

  3. حداقل باز خوبه اطلاعات در همین حد اگه ثبت احوال هک میشد همه بدبخت میشدیم چون عکس و آدرس محل زندگی و کلی بدبختی دیگه لو میرفت

  4. 90% مردم اطلاعاتشون لو رفته 😐 تخته کنین در این تکنولوژی تو ایرانو 😐

  5. واقعا خسته نباشید 😐