آمار ابتلا به کرونا

آمار ابتلا به کرونا در سطح جهان از مرز یک میلیون نفر گذشت

در هفته‌های‌ اخیر، بر شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 به شدت افزوده شد. حالا بر اساس گزارش‌های رسمی، آمار ابتلا به کرونا ویروس در سطح جهان به بیش از یک میلیون مورد رسیده است.

واپسین ساعت روز پنجشنبه، چهاردهم فروردین بود که آمار ابتلا به ویروس کرونا از مرز یک میلیون نفر گذشت. در وخامت اوضاع همین بس که طی 7 روز گذشته، تعداد بیشتری مبتلا نسبت به 86 روزِ قبل از آن شناسایی شد. شمار تلفات نیز در همین یک هفته، دو برابر شده است. البته خبر خوب اینکه بیش از 200 هزار نفر از مبتلایان به کووید 19 بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر اروپا به کانون شیوع بیماری تبدیل شده؛ به طوری که حدود 54 درصد از آمار ابتلا به کرونا و 73 درصد از تلفات 55 هزار نفری دنیا را به خود اختصاص داده است. سرعت افزایش مرگ و میر در این قاره به حدی بود که طی 10 روز منتهی به چهاردهم فروردین، آمار هفت برابر شد. تا لحظه تنظیم این خبر، شمار تلفات در ایتالیا بیش از 13 هزار نفر و در اسپانیا بیش از 10 هزار نفر بوده است. در آمریکا هم اوضاع بهتر نیست و بیشترین تعداد مبتلایان با اختلاف زیاد نسبت به سایر کشورهای دنیا، در آنجا شناسایی شده‌اند.

هم‌اکنون آمار ابتلا در هر سه کشور، از آمار رسمی اعلام شده توسط چین بیشتر است؛ کشوری که کروناویروس ابتدا در آنجا پدیدار شد. چین موارد ابتلا را بیش از 82 هزار نفر و شمار تلفات را بیش از 3300 نفر اعلام کرده است؛ این شامل 31 مورد مرگ در یک هفته اخیر هم می‌شود.

اما در آفریقا که جمعیتی بالغ بر 1.3 میلیارد نفر دارد، فقط 6804 مورد ابتلا و 273 مورد مرگ گزارش شده؛ تنها قاره‌ای هم که در آمار ابتلا به کرونا پایین‌تر از آفریقا ایستاده، اقیانوسیه با 5949 مبتلا و 27 تلفات است. در آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب، تعداد مبتلایان بیش از 23 هزار نفر بوده که 653 نفر فوت کرده‌اند. در خاورمیانه نیز حدود 65 هزار مورد شناسایی و بیش از 3300 مرگ ثبت شده است. این آمار برای کل قاره آسیا منهای چین، 113 هزار مورد ابتلا و بیش از 4000 تلفات است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خدا به خیر کنه
    کاش که زود تر واکسن اش بیاد

  2. امار تا هفته ها بعد هم همینطوری بالا میره چون حداکثر ساخت احتمالی واکسن 3 ماه اول سال 2021 اعلام کردن پس مواظب خودتون باشین کرونا 3 درصد کشنده به عدد 8 درصد رسیده حتی تویه هفته های اتی بیشترم میشه پس بیایم برای 1 بار هم که شده این ویروس جدی بگیریم. (احتیاط شرط عمله)

  3. خدایا خودت تمومش کن😳🙏

  4. خدا به خیر بگذرونه.