تی اچ سی موجود در ماری جوانا باعث ناباروری می‌شود

تی اچ سی موجود در ماری جوانا باعث ناباروری می‌شود

تی اچ سی ماری جوانا موضوع تحقیق اخیر دانشمندان بوده و این‌طور که به نظر می‌رسد، این ماده می‌تواند تاثیرات منفی بر روی باروری زنان داشته باشد؛ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

تی اچ سی ماری جوانا به عنوان ترکیب روان‌گردان داخل این ماده مخدر شناخته می‌شود؛ در بررسی‌های اخیر پژوهشگران، این ماده مورد توجه قرار گرفته و دانشمندان اعلام کرده‌اند که تی اچ سی (THC) موجود در ماده مخدر ماری جوانا ممکن است بر روی باروری تاثیر بگذارد.

تی اچ سی ماری جوانا

در تحقیق اخیر اعلام شده که خوردن ماری جوانا به هر شکلی و یا وارد شدن ترکیب تی اچ سی موجود در این مخدر، به داخل دستگاه گوارش، تاثیر شدیدی بر روی باروری زنان می‌گذارد و افرادی که محصولات حاوی تی اچ سی مصرف می‌کنند، در باردار شدن دچار مشکل خواهند شد.

کانابیس، گیاهی که عموما به نام ماری جوانا شناخته می‌شود، معمولا استفاده‌های تفریحی دارد، اما در سال‌های اخیر، انجام پژوهش‌های بیشتر در این رابطه باعث شده تا کاربردهای دارویی زیادی هم برای ماری جوانا در نظر گرفته شود. در گیاه مورد نظر دو ترکیب اصلی تی اچ سی و سی بی دی (CBD) وجود دارد و در حالی که ترکیب دوم هیچ نقشی از لحاظ آثار روان‌گردانی ندارد، تی اچ سی موجود در ماری جوانا همان احساس غیرعادی بعد از مصرف مخدر مورد نظر را به وجود می‌آورد.

همین ماده در آزمایشگاه‌ها بر روی تخمک گاو امتحان شد و با اعمال دوزهای مختلف THC به تخمک‌ها و مشاهده فرایند تبدیل تخمک به جنین، میزان تاثیر ترکیب روان گران داخل ماری‌جوانا بر روی باروری بررسی شد. دانشمندان مشاهده کردند که هرچه دوز تی اچ سی آزمایش شده بر روی تخمک بیشتر باشد، مراحل تبدیل تخمک به جنین دستخوش چالش‌های بیشتری می‌شود و احتمال زنده ماندن جنین هم کم‌تر می‌شود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که توصیه مهم به بانوانی در شرف حاملگی و یا کسانی که مشغول انجام درمان‌های گوناگون برای افزایش باروری هستند، دوری از هر نوع ماده حاوی ترکیب تی اچ سی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کو گوش شنوا. اونی که بخاد بکشه میکشه توجهی نداره به این حرفا