آیفون 12 پرو 5G

آیفون 12 پرو 5G با دوربین متفاوت و اسکنر LiDAR می‌آید

معمولا اپل دو سال به طراحی دوربین گوشی های خود دست نمی‌زند؛ اما شاید برای خانواده iPhone 12 این قاعده را تغییر دهد. پس از عرضه آیفون 11 پرو با دوربین سه‌گانه، ظاهرا آیفون 12 پرو 5G با دوربین چهارگانه در راه است.

این تصویر شماتیک، طراحی احتمالی ماژول دوربین در آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو 5G را نشان می‌دهد. شواهد وجود دوربین چهارگانه در اعضای این خانواده، نخستین بار در کدهای آی او اس 14 دیده شد. افشاگران سرشناسی هم بر درستی این تصویر، مهر تایید زده‌اند.

آیفون 12 پرو 5G

چیزی که می‌بینیم یک ماژول دوربین ارتقا یافته با چهار سنسور است. دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو، همان جای قبلی هستند؛ ولی به نظر می‌رسد کمی بزرگ‌تر شده‌اند. پس شاید اپل قصد استفاده از سنسورهای بزرگ‌تری را دارد. دوربین فوق عریض اما به گوشه فوقانی سمت راست منتقل شده است. می‌توانیم انتظار وجود حالت Night Mode و لرزش‌گیر sensor-shift را در آن داشته باشیم؛ هرچند که جزئیات چندانی دراین‌باره موجود نیست.

تصمیم اپل به ایجاد تغییر در دوربین نسل بعدی آیفون، باید به استفاده از اسکنر LiDAR مرتبط باشد. کمپانی متبوع تیم کوک، اولین بار این تکنولوژی را در آپید پرو ۲۰۲۰ پیاده‌سازی کرد و ظاهرا در آیفون ۱۲ پرو، نسخه بزرگ‌تر و قوی‌تری را شاهد خواهیم بود.

انتظار درگاه USB-C یا ناچ کوچک‌تر را در آیفون 12 پرو 5G نداشته باشید

در این صورت، بهبود قابلیت‌های AR در دوربین گوشی های اپل قابل انتظار است. همچنین اطلاعات جمع‌آوری شده از این اسکنر، باید برای محو کردن بهتر پس‌زمینه در حالت پرتره کاربرد داشته باشد. البته ایجاد فضای لازم برای گنجاندن اسکنر لیدار، مستلزم انتقال فلاش LED و میکروفون است.

همان‌طور که در این رندر می‌بینید، فلاش LED درست در مرکز قرار گرفته و میکروفون هم به لبه پایینی ماژول دوربین منتقل شده است.

آیفون 12 پرو 5G

این تصاویر اطلاعات دیگری را فاش نمی‌کنند؛ ولی طبق گزارش‌های موجود، تغییرات ظاهری آیفون 12 پرو نسبت به آیفون 11 پرو در همین دوربین خلاصه می‌شود. پیش‌تر شایعاتی درباره حذف ناچ از مدل‌های 2020 آیفون مطرح شده بود؛ اما ظاهرا تکنولوژی جایگزین اپل هنوز جای کار دارد و آن ناچ جنجالی را دوباره ملاقات خواهیم کرد.

درباره درگاه USB-C هم وضع به همین منوال است. طبق آخرین اطلاعات، اپل همچنان به استفاده از پورت لایتنینگ ادامه خواهد داد تا سال آینده که آیفون 13 پرو مکس را به عنوان یک گوشی بدون پورت عرضه کند.

تاریخ معرفی خانواده آیفون 12

انتظار می‌رود آیفون 12 پرو (مدل 6.1 اینچی) و آیفون 12 پرو مکس (مدل 6.7 اینچی) از شبکه 5G پشتیبانی کنند. ظاهرا دو گوشی 5.4 اینچی و 6.1 اینچی دیگر با اسامی آیفون 12 و آیفون 12 پلاس هم وجود دارند که این آخری، جانشین مدل پرطرفدار آیفون 11 خواهد بود.

اما با مشکلاتی که در اثر شیوع ویروس کرونا پیش آمده است، احتمالا معرفی و عرضه‌ی آن‌ها به جای ماه سپتامبر، به اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر موکول خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. رمش ۴فک کنم 🤔
    البته سیستم عاملش نیاز به رم آنچنان زیاد نداره .برعکس اندورید که هر چقدر باشه بازم کمه

  2. حداقل یه چرخش جانانه میکرد به مناسبت ایفون ۱۲ حافظه رم ۱۲ گیگابایتی میگذاشت. خسیس گرون فروش با حاشیه سود بسیار بالا نمیری ۶ میخوای بزاری