امروز و فردا ماه صورتی 2020 آسمان شب را نورانی می‌کند!

امشب و فردا ماه صورتی آسمان شب را نورانی می‌کند

پدیده ماه صورتی بزرگ‌ترین ماه کامل سال جاری میلادی خواهد بود که در روزهای 19 و 20 فروردین (امشب و فرداشب) در آسمان شب زمین خودنمایی خواهد کرد.

ماه صورتی پدیده‌ای شگفت‌انگیز است که به عنوان بزرگ‌ترین ماه کامل سال جاری میلادی، توجه زیادی را به خود جلب کرده و با وجود بحران کرونا و خبرهای بدی که هرلحظه در این رابطه شنیده می‌شوند، این پدیده می‌تواند حتی برای چند لحظه فکر ما را از پاندمی کووید 19 دور کند. برای بررسی جزئیات بزرگ‌ترین ماه کامل 2020 که در تاریخ 7 و 8 آوریل یا 19 و 20 فروردین رخ می‌دهد، با ما همراه باشید.

ماه صورتی

برخلاف اسم زیبایی که برای این پدیده انتخاب شده، ماه در این پدیده صورتی نخواهد بود، اما متخصصان اعلام کرده‌اند که در تاریخ و زمان اعلام شده قمر زمین در نورانی‌ترین و بزرگ‌ترین وضعیتی خود در سال جاری میلادی، نسبت به سایر ماه‌های کامل این سال، خواهد بود.

علاوه بر این، ماه کامل مورد نظر با رسیدن این جرم آسمانی به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین که 357 هزار کیلومتر است، اتفاق امروز و فردا را مخصوص‌تر می‌کند. این پدیده با نام ابرماه (supermoon) شناخته شده و معمولا ماه در چنین وضعیتی 15 درصد بزرگ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و نور آن هم 7 درصد بیشتر خواهد بود.

البته ابر ماه آن‌قدرها هم با ماه کامل و یا وضعیت‌های دیگر ماه تفاوتی ندارد و همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینیم، تفاوت 15 درصدی ابعاد شاید در نگاه اول مورد توجه قرار نگیرد. البته وقتی ماه در خط افق قرار دارد و در حال طلوع یا غروب است، نوعی خطای دید باعث می‌شود که این جرم آسمانی بسیار بزرگ به نظر برسد.

امروز و فردا ماه صورتی 2020 آسمان شب را نورانی می‌کند!

تفاوت ماه کامل و ابر ماه

همان‌طور که اشاره شد، دلیل انتخاب اسم ماه صورتی 2020 به خاطر ظاهر قمر زمین در زمان رسیدن به حالت ابر ماه نیست و از آنجایی که در آوریل، ماه کامل معمولا با شکفتن گل‌هایی به رنگ صورتی در قسمت شرقی آمریکای شمالی هم‌زمان می‌شود، اسم ابرماه صورتی برای پدیده مورد نظر انتخاب شده است.

متخصصان اعلام کرده‌اند که بهترین زمان برای دیدن ماه صورتی 2020 در هنگام طلوع این جرم آسمانی در افق سیاره بوده و این اتفاق در 19 فروردین، ساعت 18:46 دقیقه به وقت تهران رخ می‌دهد. نزدیک‌ترین فاصله ماه به زمین در ساعت 22:38 همین تاریخ خواهد بود. البته اگر تماشای این ابرماه صورتی برای شما امکان‌پذیر نیست، اشکالی ندارد چرا که در ماه میلادی گذشته یک ابرماه دیگر رخ داد و علاوه بر آوریل، در ماه میلادی آینده هم مجددا شاهد این پدیده خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. امشب و این روزا یکی از زیبا ترین شب های ساله

  2. ای جان ماه نزدیک به ۲۷ ۲۸ هزار کیلومتر به زمین نزدیکتر میشه

  3. داداش گلم6و 7 آپریل میشه 19 و 20 فروردین ن اردیبهشت ادمین جان