طول عمر باتری گلکسی اس 20 اولترا

مقایسه طول عمر باتری گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس (گجت تی وی)

در این قسمت گجت تی وی به مقایسه طول عمر باتری گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ با آیفون 11 پرو مکس می‌پردازیم. Galaxy S20 Ultra و iPhone 11 Pro Max به ادعای سازنده دوام باتری بالایی دارند.

اکنون برای خرید یک گوشی هوشمند، دو حق انتخاب بیشتر ندارید؛ یک آیفون با سیستم عامل آی او اس خریداری کرده یا یک گوشی اندرویدی، از یک برند نام آشنا، تهیه کنید. گوشی‌ های هوشمند دارای سیستم عامل‌های iOS در انحصار اپل هستند، در حالی که تعداد زیادی گوشی‌ساز، گجت های اندرویدی می‌سازند.

نه تنها در دنیای اندروید، بلکه در کل بازار گوشی های هوشمند، سامسونگ پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برند است، به همین دلیل مقایسه آیفون‌ها با محصولات سامسونگ همیشه جذابیت بیشتری دارد. در حال حاضر، در صورت تصمیم به خرید یک پرچمدار اندرویدی، یکی از بهترین انتخاب‌ها سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا به شمار می‌رود. اگر دوام باتری و میزان تاب و تحمل آن حین دوری از منبع انرژی برایتان اهمیت دارد، باید طول عمر باتری گلکسی اس 20 اولترا را در نظر داشته باشید.

نکته بسیار مهم درباره دوام باتری این است که هرگز نمی‌توان بر اساس اعداد و ارقام درباره آن قضاوت کرد. به عبارتی نمی‌توان گفت به خاطر بیشتر بودن ظرفیت باتری یک گوشی در مقایسه با گجتی دیگر، لزوما طول عمر باتری بیشتری خواهد داشت. از جمله مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در این خصیصه، نحوه بهینه‌سازی سیستم عامل برای مدیریت انرژی است، در غیر این صورت سخت افزار، انرژی را خواهد بلعید! به عنوان دیگر عوامل موثر در عمر باتری باید به نوع و اندازه نمایشگر، تراشه دستگاه، پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از 5G و چند فاکتور دیگر اشاره کرد.

پیش از مقایسه طول عمر باتری گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ با آیفون 11 پرو مکس بد نیست نگاهی به مشخصات فنی آن‌ها در این زمینه داشته باشیم. ظرفیت باتری دو گوشی اندرویدی و آی او اسی نام برده به ترتیب 5 هزار میلی‌آمپر ساعت و 3969 میلی‌آمپر ساعت است.

طی سال‌های اخیر، یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در بخش باتری گجت‌ های همراه، سرعت شارژ آن‌ها بوده است. حتی اگر یک باتری ظرفیت پایینی داشته باشد، در صورت شارژ شدن طی مدت زمانی کوتاه، می‌توان از ایراد اول چشم‌پوشی کرد. حالت ایده‌آل برای یک گوشی هوشمند، داشتن یک باتری با ظرفیت بالا و پشتیبانی از سیستم شارژ سریع با توان زیاد است. از نظر فناوری شارژ سریع، گوشی Samsung در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد. توان خروجی سیستم کوئیک شارژ آن 45 وات است، در حالی که Apple همچنان از کوئیک شارژ 18 واتی استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی پرچمدار سامسونگ که کاربران گجت های پوشیدنی باید به آن توجه کنند، قابلیت شارژ وایرلس معکوس است. به لطف آن، گوشی هوشمند تبدیل به یک پد شارژ بی‌سیم شده و سایر گجت‌ها از جمله گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند و ایربادهای پشتیبانی‌کننده از شارژ بدون سیم را شارژ خواهد کرد. اگر یک ایرباد و ساعت هوشمند دارید، با خرید سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا از همراه بردن شارژر آن‌ها بی‌نیاز خواهید شد.

بررسی‌های اولیه نشان داد آیفون 11 پرو مکس از نظر قابلیت‌های سخت افزاری، قادر به شارژ وایرلس معکوس است، اما اپل به دلایلی این ویژگی را در بهترین گوشی هوشمند خود در سال 2019 ارائه نکرد. انتظار داریم ویژگی یاد شده به گوشی های آیفون سال جاری راه پیدا کند.

ارزیابی طول عمر باتری گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

در این قسمت گجت تی وی، به صورت شانه به شانه به مقایسه طول عمر باتری گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ با آیفون 11 پرو مکس خواهیم پرداخت. اگر حین خرید گوشی هوشمند، مهمترین فاکتور برای شما دوام باتری بالا است، بعد از مشاهده ویدیوی زیر، پرچمدار ایده‌آل خود را پیدا می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی پست خوبی بود لطفا از این سبک ها بیشتر بزارین
    ممنون

  2. چرا فرکانس صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز گذاشتین؟؟ مثلا تست تو شرایط یکسان باید یاشه!!