برنامه آژانس نظامی دارپا برای کار گذاشتن آداپتور سفری در بدن سربازان!

برنامه آژانس نظامی دارپا برای کار گذاشتن آداپتور سفری در بدن سربازان!

اخیرا آژانس تحقیقات نظامی دارپا – DARPA به دنبال ساخت یک آداپتور سفری بوده که با قرار گرفتن در بدن سربازان، توانایی‌های آن‌ها را در زمینه‌های مورد نیاز میدان نبرد به میزان شگفت‌انگیزی بهبود می‌بخشد.

آداپتور سفری که آژانس تحقیقات نظامی دارپا به دنبال ساخت آن بوده، نوعی ایمپلنت است که به سربازان در میدان نبرد کمک می‌کند تا با مشکلات مختلفی از جمله خستگی سفر و چالش‌های تغییرات آب و هوا مقابله کنند. در بررسی این پروژه جالب‌توجه با ما همراه باشید.

آداپتور سفری دارپا

انجام مسافرت و تغییر آب و هوا می‌تواند باعث بی‌حوصلگی و نوعی خستگی خاص در مسافران شود و سربازان هم که در میدان نبرد ممکن است دائما جابه‌جا شوند، از این قاعده مستثنا نیستند؛ در همین رابطه، ایمپلنت مدنظر دارپا هم نوعی دستگاه مخصوص خواهد بود که با قرارگیری در بدن سربازان، چنین آثار منفی را از بین می‌برد و آمادگی افراد را به صورت کلی بالاتر خواهد برد.

از طرف دیگر، آداپتور سفری دارپا برای جلوگیری از بروز مشکلاتی که با مصرف آب و غذای محلی در محیط‌های مختلف به وجود می‌آید، مناسب خواهد بود. معمولا سربازان با قرارگیری در کشورها و مناطق گوناگون مجبورند تا از منابع آب و غذای محلی استفاده کنند و بسیار پیش می‌آید که مشکلات قابل‌پیشگیری مانند اسهال و مسمومیت غذایی، کارایی نیروها را در این مناطق کاهش می‌دهد.

همچنین، تغییر محل سکونت باعث می‌شود تا ساعت طبیعی بدن و عادات مربوط به استراحت و خواب فرد به دلیل تغییر منطقه زمانی، دچار اختلال شده و در نتیجه مشکلاتی مانند کسالت سفر، سردرگمی و حتی خستگی شدید بروز کند. دارپا هم قصد دارد تا با استفاده از آداپتور سفری خود که در سیستم گوارشی قرار می‌گیرد و یا در بخش دیگری از بدن سرباز کار گذاشته می‌شود، چنین مشکلاتی را از بین ببرد.

برنامه آژانس نظامی دارپا برای کار گذاشتن آداپتور سفری در بدن سربازان!

دارپا نام پروژه جدید خود را «ابزار پیشرفته سازگاری و محافظت برای آمادگی محیطی» یا به اختصار «آداپتور» – ADAPTER انتخاب کرده و بخشی از این ایمپلنت، سیستم گوارش سرباز را برای مقابله با عوامل به وجود آورنده اسهال تقویت می‌کند و همچنین، گجت مورد نظر طوری طراحی خواهد شد که به سرعت، فرد را با مناطق زمانی گوناگون تطبیق داده و خستگی سفر را به حداقل برساند.

مدیر پروژه آداپتور سفری دارپا می‌گوید هدف از ساخت این گجت تولید داروهای لازم برای افزایش توان سربازان در داخل بدن سربازان بوده و علاوه بر تنظیم ریتم شبانه روزی بدن، آداپتو با 5 عامل اصلی به وجود آورنده اسهال در مسافران مقابله می‌کند و سلامت و قابلیت سربازان را بهبود می‌بخشد.