دفتر کار افراد بزرگ

15 تصویر از دفتر کار افراد بزرگ در منزل که سکوی پرتاب آن‌ها شد

دفتر کار افراد بزرگ و موفق تاریخ لزوما بزرگ و مملو از امکانات نیست. برخی از بزرگان تاریخ با کار کردن در منزل، شگفتی‌های زیادی آفریده‌اند.

از آلبرت اینشتین گرفته تا جون دیدین (Joan Didion) و مارک تواین (Mark Twain) به عنوان افرادی با ذهن خلاق و بزرگ، برخی از بزرگترین آثارشان را در منزل خلق کرده و حین کار کردن در خانه، ایده‌هایی بزرگ به ذهنشان رسیده است.

نقطه مشترک دفتر کار افراد بزرگی که در این مطلب بررسی می‌کنیم، قرارگیری آن‌ها در دل منزل است. خانه برخی در آپارتمانی بزرگ در منهتن بوده و تعدادی دیگر، در یک منزل روستایی داخل مزرعه زندگی‌ می‌کردند. تماشای این تصاویر نشان می‌دهد نداشتن امکانات شامل یک دفتر کار بزرگ و مجلل، هرگز بهانه‌ای برای عدم دستیابی به موفقیت نیست.

جین آستن

جین آستن (Jane Austen)، نویسنده رمان کلاسیک «غرور و تعصب» (Pride and Prejudice) و همچنین «اما » (Emma)، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان زن تاریخ محسوب می‌شود. او بسیاری از آثارش را در منزل نگارش کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

اکنون می‌توان میز کار جین آستن را در منزل وی که تبدیل به موزه شده است تماشا کرد. این موزه در آلتون انگلستان قرار دارد.

قبل از مرگ این نویسنده بزرگ در سال 1817 میلادی، چهار اثر بزرگ توسط وی منتشر شد: «غرور و تعصب»، «دلباخته یا حس و حساسیت» (Sense and Sensibility)، «اما» (Emma) و «پارک مانسفیلد» (Mansfield Park) از این مغز متفکر برای ما به یادگار ماند. دو اثر دیگر خانم آستن به نام «ترغیب» (Persuasion) و «نورثنگر ابی» (Northanger Abbey) بعد از مرگ او منتشر شد.

شارلوت برونته

شارلوت برونته (Charlotte Brontë) یک رمان‌نویس و شاعر انگلستانی بزرگ بود. او تعداد قابل توجهی از آثار هنری خود را در منزل خانوادگیش نگارش کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

محبوب‌ترین رمان‌های شارلوت برونته «جین ایر» (Jane Eyre)، «ویلت» (Villette) و «قصه‌های آنگریا» (Tales of Angria) محسوب می‌شوند. خواهران برونته بیشتر رمان‌هایشان را در منزل خانوادگی خود در منطقه هاوورت یورکشایر غربی نوشتند.

در سال 1928 میلادی، منزل خانوادگی آن‌ها تبدیل به موزه شد. مدتی بعد با هدف تغییر محیط داخلی منزل به سبک طراحی دهه 1850 یک بازسازی اساسی روی آن صورت گرفت. در این موزه آثار زیادی از جمله لوازم شخصی شارلوت برونته نظیر میز نویسندگی او در معرض بازدید عموم قرار دارد.

چارلز دیکنز

دفتر کار افراد بزرگی همچون چارلز دیکنز (Charles Dickens) نیز در منزل قرار داشت. وی رمان‌های مشهور و کلاسیک «اولیور توئیست» (Oliver Twist)، «داستان دو شهر» (A Tale of Two Cities)، «انتظارات بزرگ» (Great Expectations) و چند رمان دیگر را در منزل خلق کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

میز کاری که چارلز دیکنز رمان «انتظارات بزرگ»، «دوست مشترک ما» (Our Mutual Friend) و چند اثر هنری دیگر را روی آن نگارش کرد، در سال 2015 توسط موزه چارلز دیکنز خریداری شد. این موزه، داخل یکی از منزل‌های قبلی این نویسنده بزرگ در شهر لندن واقع شده است.

جان آدامز

همه ذهن‌های بزرگ یک دفتر کار بزرگ و لاکچری یا استودیوهایی بزرگ نداشتند! به عنوان نمونه باید به جان آدامز (John Adams) اشاره کرد که در آشپزخانه یک خانه رعیتی واقع در براینتری ماساچوست، حقوق خواند و از آن جا به مقام‌های بزرگی دست پیدا کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

جان آدامز معاون اولین نخست جمهور آمریکا بود و سپس تبدیل به دومین رئیس جمهور ایالات متحده شد. در عکس بالا می‌توانید دفتر کار وی بین سال‌های 1797 الی 1801 را مشاهده کنید.

لئو تولستوی

این نویسنده روس بزرگ، آثار فراموش نشدنی نظیر «جنگ و صلح» (War and Peace) و «آناکارنینا» (Anna Karenina) را در منزلش واقع در یاسنایا پولیانا خلق کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

لئو تولستوی، یاسنایا پولیانا را «سنگر ادبی غیرقابل دسترسی» خود خطاب می‌کرد. منزل این نویسنده بزرگ اکنون تبدیل به موزه شده و لوازم شخصی وی نظیر میز کار و کتابخانه‌اش شامل 22 هزار کتاب، در معرض دید عموم قرار دارد.

مارک تواین

مارک تواین (Mark Twain) نگارش «ماجراهای تام سایر» (The Adventures of Tom Sawyer) را در منزلش در شهر نیویورک آغاز کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

از کتاب «ماجراهای تام سایر» به عنوان یکی از بزرگترین رمان‌های آمریکایی یاد می‌کنند. این کتاب درباره داستان پسر جوانی است که قبل از جنگ آمریکا در نزدیکی رودخانه می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند.

زیگموند فروید

علاوه بر دفتر کار افراد بزرگ مشغول به نویسندگی، محل فعالیت برخی پزشکان و دانشمندان نیز در منزل بوده است. به عنوان نمونه‌ای بارز باید به زیگموند فروید (Sigmund Freud) اشاره کرد. از او به عنوان موسس و پدر علم روانکاوی نام می‌برند.

دفتر کار افراد بزرگ

این روان‌شناس بزرگ، بیشتر نظریه‌هایش را در زمان کار در منزل مطرح کرد. منزل او در وینا، میزوری، آمریکا قرار داشت. او نزدیک به 47 سال در این خانه زندگی کرد. همه تمرینات علم روانکاری در همین منزل توسعه پیدا کرد.

در سال 1971 میلادی، منزل زیگموند فروید به عنوان یک موزه بازگشایی شد. نامه‌ها، کتاب‌ها و آثار هنری متعلق به پدر روانکاری همه در این موزه قابل مشاهده هستند. همه آثاری که زمانی جزوی از کلکسیون لوکس فروید بود، در معرض دید عموم قرار دارند.

آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین (Albert Einstein) در سال 1936 میلادی خانه‌ای در پرینستون آمریکا خرید. او تا زمان مرگش در سال 1995 در همین منزل زندگی کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

رونالد کلارک (Ronald Clark) نویسنده کتاب زندگی‌نامه این دانشمند بزرگ و پدر فیزیک مدرن (Einstein: The Life and Times)، در کتاب خود مدعی شد مطالعات اینشتین در خیابان Mercer (محل قرارگیری منزلش) برای وی تبدیل به عادت شده بود. او در همینجا تئوری‌های بزرگش را پرورش داد و فرضیه‌هایی جدیدی مطرح کرد. اینشتین فرضیه‌هایی که حدود سی سال قبلتر به ذهنش خطور کرده بودند را در منزلش واقع در پرینستون نیوجرسی بال و پر داد.

جرج برنارد شاو

جرج برنارد شاو (George Bernard Shaw)، نویسنده ایرلندی بزرگ، بیشتر آثار هنری خود را در منزلش در شهر لندن خلق کرد. او بعد از مرگ همسرش، به کشور ایرلند بازگشت.

دفتر کار افراد بزرگ

در سال 1950، جرج برنارد شاو در منزلش واقع در آیوت سنت لارنس درگذشت. او از سال 1906 در اینجا زندگی می‌کرد. این نویسنده در آخرین سال‌های عمر خود و در 94 سالگی، مشغول نگارش اثر جدیدی بود، اما مرگ دیگر به او امان نداد.

مارتین لوتر

مارتین لوتر کینگ جونیور (Martin Luther King) به عنوان یک فعال حقوق مدنی سرشناس، در منزلش واقع در آلباما کار می‌کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

در 1956، سالی که تصویر بالا در آن به ثبت رسیده، منزل وی طی یک عملیات ترور منفجر شد. بعد از بازسازی، مارتین و خانواده‌اش تا سال 1960 در همین منزل به زندگی ادامه دادند. این خانه کوچک اکنون تبدیل به موزه شده است.

الکساندر کالدر

استودیوی مجسمه‌سازی الکساندر کالدر (Alexander Calder) در منزلش قرار داشت. همسر الکساندر از این استودیو به عنوان سرزمین عجایبی مملو از اشیای متحرک یاد می‌کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

یکی از تفاوت‌های منزل الکساندر کالدر با دفتر کار افراد بزرگ دیگری که تا اینجا بررسی کردیم، برگزاری مهمان‌های بزرگ در آن بود. شرکت‌کنندگان در این مهمانی‌ها همیشه از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کردند.

ادوارد آلبی

ادوارد آلبی (Edward Albee) نمایش‌نامه‌نویس آثاری همچون “The Sandbox” و «چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟» (?Who’s Afraid of Virginia Woolf) اغلب اوقات در آپارتمان روستایی خود در گرینویچ کار می‌کرد.

دفتر کار افراد بزرگ

از یوجین اونیل (Eugene O’Neill)، آرتور میلر (Arthur Miller)، تنسی ویلیامز (Tennessee Williams) و ادوارد آلبی به عنوان برترین نمایش‌نویسان تاریخ آمریکا یاد می‌کنند. همانطور که می‌بینید حتی چنین فرد موفقی فاقد یک دفتر کار زرق و برق‌دار بود و در منزل کار می‌کرد.

رولد دال

برخی از بزرگترین کتاب‌های مخصوص کودکان در قرن بیستم، به دست رولد دال (Roald Dahl) نگارش شد. او در باغ خانه‌اش در روستای گریت میسندن انگلستان کلبه‌ای مخصوص ایجاد کرد و در آنجا مشغول به کار می‌شد. تصویر زیر در سال 1965 از این نویسنده گرفته شد.

دفتر کار افراد بزرگ

آلونکی که رولد دال در آن نویسندگی می‌کرد، توسط موزه اختصاصی وی به عنوان «عمیقا شخصی» یاد می‌شود. در این جا مصنوعات شخصی و یادگاری‌های فراوانی وجود داشت. آقای دال دوست داشت در زمان رویاپردازی درباره داستان‌های جدید، نزدیک این اشیا باشد.

بر اساس خاطرات شخصی رولد دال، هر زمانی که در این کلبه حضور داشت، فقط کاغذی که روی آن مشغول نوشتن بود را می‌دید. منظور وی، تمرکز بالا روی نویسندگی و غرق شدن در کار حین حضور در آلونک بود. در مقایسه با دفتر کار افراد بزرگی که تا اینجا بررسی کردیم، به نظر رولد دال بیشتر از اتاق کار مخصوص خود حس می‌گرفت.

جون دیدین

جون دیدین (Joan Didion) به عنوان یک نویسنده و جان گرگوری (John Gregory) به عنوان یک رمان نویس، معمولا با یکدیگر، در کتابخانه‌ خانه خود واقع در مالیبو کالیفرنیا فعالیت می‌کردند. این دو هنرمند دفتر بزرگی نداشته و آثار بزرگشان را داخل کتابخانه‌ منزلشان خلق کردند!

دفتر کار افراد بزرگ

جو دیدین به سبک نثر روشنی که داشت معروف است. محبوبیت دیگر وی، تفسیرهایی است که بین دهه 1960 و 1970، بر زندگی مدرن مردم در ایالات متحده آمریکا می‌نوشت. او همراه با همسرش تعداد زیادی نمایش‌نامه رادیویی و تلویزیون معروف نوشت.

کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) را به عنوان یک طراح مد افسانه‌ای می‌شناسند. استودیوی کار او، داخل آپارتمانش در شهر پاریس قرار داشت.

دفتر کار افراد بزرگ

او بعد از ترک شغلش به عنوان یک مدیر طراحی در یک برند مد فرانسوی در سال 1961، شروع به طراحی مجموعه‌ای از برندهای افسانه‌ای نظیر Chloe و Fendi کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جالب و اموزنده بود