هد آپ دیسپلی

هد آپ دیسپلی در خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه سیستم هد آپ دیسپلی به عنوان یک آپشن مهم برای خودروها محسوب می‌شود، اما سیستم Head Up Display چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه خودروسازان همگام با پیشرفت تکنولوژی برای محصولات جدید خود آپشن‌های متعددی را در نظر گرفته‌اند که علاوه بر جذابیت، کاربردهای فراوانی را به همراه دارند. برخی از این تکنولوژی‌ها باعث رضایت مشتریان شده و کیفیت سواری را افزایش می‌دهند و برخی دیگر نیز باعث افزایش امنیت در رانندگی می‌شوند. یکی از این امکانات پیشرفته هد آپ دیسپلی (Head Up Display) است.

معرفی هد آپ دیسپلی

هد آپ دیسپلی

سیستم هد آپ دیسپلی برای نخستین بار در سال 1988 روی خودرو اولدزمبیل کوتلاس سوپریم نصب شد؛ سیستمی که اطلاعات مورد نیاز راننده مثل اطلاعات GPS، سرعت خودرو و دور موتور را روی بخش پایین شیشه جلو به نمایش می‌گذارد. البته شرکت‌های تولیدکننده بر اساس سلیقه خود برخی اطلاعات دیگر را نیز به همراه این سیستم به راننده نمایش می‌دهند.

این سیستم پیشرفته در کنار جذاب کردن کابین خودرو باعث می‌شود میزان ایمنی در رانندگی به ویژه در شب افزایش پیدا کند؛ زیرا در خودروهای معمولی برای دیدن اطلاعات خودرو مانند سرعت و جی پی اس باید به صفحه کیلومتر نگاه کرد، اما به کمک این سیستم تمامی این اطلاعات روی بخش پایینی شیشه جلو قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین به کمک این سیستم رانندگان دیگر چشمان خود را از جاده بر نخواهند داشت و تمرکزشان به روی مسیر پیش‌رو افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاش این رو هم اضافه میکردین که چه خودرو های در حال حاضر این امکانات رو دارن