بدترین بازی های انحصاری

بدترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان

کنسول Xbox One عناوین انحصاری موفقی داشته اما تعدادی بازی ناامید کننده نیز عرضه کرده است. در این مطلب به معرفی بدترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان خواهیم پرداخت.

در این مطلب به بدترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان می‌پردازیم، آثاری که هیچ کدام نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند یا تجربه کامل و لذت بخشی برای طرفداران باشند.

هر کنسول برای موفقیت، باید عناوین انحصاری درجه یکی داشته باشد. اکثر بازی دوستان برای انتخاب یک کنسول، اول از همه به آثار انحصاری آن نگاه می‌کنند و همین مسئله شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت کنسول‌های پلی استیشن باشد؛ جایی که آن‌ها همیشه برگ برنده را در دست دارند. کنسول Xbox One هم البته بازی‌های انحصاری خوبی در طول این سال‌ها تولید کرده است اما آثار بدی هم داشته که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

این فهرست بر اساس تلفیق امتیازات منتقدان و مخاطبان در سایت متاکریتیک شکل گرفته است. برای مثال نمره منتقدان یک بازی 55 و نمره مخاطبان به آن، 5.3 است که میانگین‌‎اش می‌شود 54. ما این کار را انجام داده‌ایم تا آثاری در این لیست قرار بگیرند که از هر نظر، ناموفق بوده‌اند.

بدترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان

7- بازی Xbox Fitness

بدترین بازی های انحصاری

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 65

بزرگ‌ترین اشتباه مایکروسافت در زمان معرفی ایکس باکس وان، این بود که تصور می‌کرد مخاطبان به چیزی بیشتر از بازی کردن معمولی نیاز دارند و به انجام تجربه‌های جدید علاقه‌مند هستند. به همین دلیل، تمرکز ویژه‌ای بر روی کینکت داشت و شدیدا متضرر شد. بازی ایکس باکس فیتنس یکی از آثاری بود که آن‌ها به صورت انحصاری برای کینکت تولید کردند. در این بازی شما ورزش می‌کردید و دوربین کینکت ورزش شما را تماشا کرده و بررسی می‌کرد که آیا حرکات را درست انجام می‌دهید یا خیر.

یک برنامه ورزشی، لزوما یک بازی محسوب نمی‌شود و قضاوت کردن در این زمینه سخت است اما در هر صورت، منتقدان و بازیکنان از این عنوان راضی نبودند و به انتقاد از آن پرداختند.

این بازی از ویژگی ضربان قلب بهره نمی‌برد و هیچ حرکتی برای طرفداران یوگا نداشت. تمرینات مختلف به شکل پراکنده عرضه می‌شدند و درجه سختی آن‌ها مشخص نبود. رابط کاربری بازی نیز بسیار پیچیده بود و مخاطبان باید تلاش زیادی می‌کردند تا دستور صوتی را برای حرکات مختلف فعال کنند و البته پس از فعال سازی هم این دستورات، بیش از 50 درصد مواقع، کار نمی‌کردند. مخاطبان ورزشکار زیادی وجود داشتند که چندان اهل بازی کردن نبودند و این کنسول را فقط برای بازی Xbox Fitness خریدند اما در نهایت کاملا ناامید شدند.

6- بازی Powerstar Golf

بدترین بازی های انحصاری

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 60.5

پاور استار گلف یکی دیگر از آثاری بود که همزمان با عرضه ایکس باکس وان منتشر شد. گویی سازندگان این بازی بسیار خسته بودند و تنها یک شبیه ساز بدون جزئیات از این ورزش طراحی کرده‌اند. اولین نکته آزار دهنده این است که بازی هیچ نشانی از آثار نسل جدید را ندارد و در واقع با اینکه در ابتدای نسل عرضه شد اما هیچ اثری از گرافیک بالا و قدرت کنسول ایکس باکس در آن دیده نمی‌شد. بازی Powerstar Golf تنها یک اثر کارتونی بود که اگر برای ایکس باکس 360 هم عرضه می‌شد، کیفیت مشابه‌ای داشت. نکته عجیب‌تر در رابطه با این بازی، عدم وجود بخش رقابتی آنلاین و تمرکز ویژه سازندگان بر روی فروش آیتم‌های داخل آن بود!

اگر شخصیت‌های کارتونی و تعدادی از نماهای زیبا را کنار بگذاریم، پاور استار یک اثر سطحی و تکراری است که هیجان چندانی ایجاد نمی‌کند و هویت مستقلی ندارد.

5- بازی Crimson Dragon

بدترین بازی های انحصاری

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 60

یک بازی دیگر که همزمان با عرضه ایکس باکس وان، منتشر شد. سازندگان بازی Crimson Dragon وعده‌های زیادی دادند و این بازی قرار بود یک تجربه حماسی باشد، جایی که شما در پشت یک هیولای شکوهمند می‌نشستید و به پرواز در می‌آمدید؛ هیولایی که گویی از دل رمان‌های فانتزی محبوب ما زنده شده است. اولین چیزی که پس از تجربه بازی به ذهن شما می‌آید این است که سازندگان کاملا تحت فشار بوده‌اند تا بازی را آماده کرده و همزمان با عرضه ایکس باکس وان، وارد بازار کنند. این بازی به معنای واقعی کلمه، شبیه آثار نیمه کاره است و حتی می‌توان آن را یک نسخه آزمایشی (بتا) توصیف کرد. مقصر اصلی هم بدون شک کسی نیست جز مایکروسافت.

اکثر ماموریت‌ها در این بازی تکرار هستند و ظاهرا سازندگان، علاقه‌ای به گسترده کردن محتوای اثر و ایجاد تنوع نداشته‌اند. خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، از این بازی خسته خواهید شد و تکرار مکررات، شما را آزار می‌دهد. در هر مرحله، تعدادی زیادی دشمن را نابود می‌کنید، کمی امتیاز بدست می‌آورید و به غول آخرها شلیک می‌کنید و همین پروسه تا انتهای بازی تکرار می‌شود، آن هم بدون هیچ نوآوری یا تغییر محسوسی.

4- بازی Zombie Driver: Ultimate Edition

بدترین بازی های انحصاری

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 59.5

نسخه معمولی بازی زامبی درایور در واقع انحصاری نیست اما نسخه Ultimate آن تنها برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شده است. همان طور که از نام بازی پیدا است، شما سوار بر یک ماشین هستند و باید زامبی‌ها را نابود کنید. شما می‌توانید با ماشین، آن‌ها را زیر بگیرید یا منفجرشان کنید و یا آتش‌شان بزنید. هیجان انگیز به نظر می‌رسد، این طور نیست؟ مشکل این است که همه این ایده‌های جذاب، تنها پس از 5 دقیقه، خسته کننده و تکراری می‌شوند. بازی Zombie Driver شاید در جایگاه نخست بدترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان نباشد اما هیچ دلیلی برای خرید یا دانلود کردن آن وجود ندارد.

اگر به ایده‌های این بازی علاقه مند هستند، شاید 10 دقیقه بازی کردن روزانه آن بتواند سرگرم کننده باشد. نبود بخش آنلاین و تکراری بودن افراطی بخش داستانی، باعث شده تا زامبی درایور حتی حس و حال خوب آثار آرکید را هم نداشته باشد.

3- بازی Kinect Sports Rivals

بدترین بازی های انحصاری

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 55.5

بازی کینکت اسپورت با اینکه همزمان با عرضه ایکس باکس وان منتشر نشد اما یکی از اولین آثاری بود که به مایکروسافت هشدار می‌داد، کینکت به آن چیزی که آن‌ها انتظار دارند، تبدیل نخواهد شد. اسپورتس رایولز مجموعه‌ای از چند مینی گیم ورزشی بود که شما و دوستانتان می‌توانستید آن‌ها را با حرکت دادن بدنتان انجام دهید. بازی‌هایی همچون تنیس، بولینگ و کوهنوردی در این مجموعه وجود داشت و با اینکه در نگاه اول به نظر می‌رسید که با اثر سرگرم کننده‌ای رو به رو هستید اما عدم کارکرد درست نسخه دوم کینکت همه چیز را خراب می‌کرد. هنگامی که تلاش می‌کنید یک حرکت را انجام دهید اما آن حرکت در بازی به درستی انجام نمی‌شود، خسته می‌شوید و وقتی هیچ دسته‌ای در دست شما نیست و نمی‌توانید اوضاع را کنترل کنید، این وضعیت بدتر هم جلوه می‌کند.

عدم وجود ثبات در این بازی، یکی از دلایلی بود که وجهه سرگرمی آن را از بین می‌برد. بازی Kinect Sports Rivals می‌توانست در حد و اندازه آثار محبوب کنسول wii باشد اما در نهایت به یک اثر شکست خورده تبدیل شد که ضعف‌های تکنولوژی کینکت را به بهترین شکل ممکن نشان می‌داد.

2- بازی Dead Rising 3

بدترین بازی های انحصاری

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 47.5

بازی دد رایزینگ 3 یکی از اولین آثار بزرگ کنسول ایکس باکس وان بود و امتیاز 78 را در سایت متاکریتیک دریافت کرد. بازی Dead Rising 3 نسبتا راضی کننده بود و عنوان انحصاری قابل قبولی به حساب می‌آمد. اما مشکل از جایی آغاز شد که مایکروسافت، بسته‌های الحاقی مضحک و حتی افتضاح برای بازی منتشر کرد. از به روز رسانی Broken Eagle تا The Last Agent، این محتواهای دانلودی نه تنها ناامید کننده بودند بلکه هر کدام با قیمت 10 دلار عرضه می‌شدند! این نوع قیمت گذاری، دست کمی از دزدی نداشت. طرفداران و منتقدان نیز از خجالت این بسته‌های الحاقی در آمدند و میانگین امتیاز چهار محتوای دانلودی این بازی، 47.5 است که شاید همین هم برای آن‌ها زیاد باشد.

به روز رسانی Broken Eagle حداقل کمی در بازی تغییر ایجاد می‌کرد اما Fallen Angel کاملا تکرار مکررات به نظر می‌رسید و علاوه بر داشتن یک قهرمان تک بعدی، کوتاه‌تر از آن بود که ارزش خرید و امتحان کردن را داشته باشد.

1- بازی Fighter Within

بدترین بازی های انحصاری

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 27

و در نهایت به بازی مبارزه‌ای فایتر ویتین می‌رسیم، اثری که در بدترین زمان و با بدترین تکنولوژی‌های ممکن عرضه شد. بالاتر به عدم کارکرد درست کینکت اشاره داشتیم و همین مسئله، عامل شکست فاجعه بار این بازی بود. در بازی Fighter Within شما در نقش یک مبارز بازی می‌کردید که در مدرسه هنرهای رزمی، باید با مبارزانی از رشته‌های مختلف مسابقه دهد. از بوکس تا کونگ فو و کاراته. ایده اولیه جذاب به نظر می‌رسد اما مشکل در بخش اجرا است.

شما باید در وسط اتاق می‌ایستادید و حرکات بازی را در جلوی دوربین کینکت انجام می‌دادید و در ادامه، آن باید حرکت‌های شما را به بازی منتقل می‌کرد. پروسه‌ای که یا به درستی انجام نمی‌شد یا آن قدر تاخیر داشت که هر کسی را از تجربه این بازی پشیمان می‌کرد. شما به جای اینکه با این بازی سرگرم شوید، زجر می‌کشیدید و در واقع باید گفت این بازی همانند ورزش کردن واقعی است و درد و سختی‌های زیادی را به شما منتقل می‌کند! در مجموع، بازی فایتر ویتین، غیر قابل انجام بود و هنوز هم این گونه است.

نظر شما در رابطه با این فهرست از بدترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان  چیست؟ از نظر شما بدترین بازی کدام است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شايد فقط شما از بازي و مسخره بازي مث بچه ها خوشت بياد ولي خيليا ترجيح ميدن بازي حركتي انجام بدن من خودم دو تا بازي كينكتي خريدم جاست و دنس و اسپرت رايول جفتشم عالي بود