مشکلات ایسوس زنفون 6

بررسی مشکلات ایسوس زنفون 6 – Asus Zenfone 6 + راه حل

گوشی زنفون 6 – Asus Zenfone 6 را باید نخستین پرچمدار واقعی ایسوس بدانیم؛ اما این دستگاه هم عاری از اشکال نیست. در ادامه با چگونگی رفع مشکلات ایسوس زنفون 6 آشنا خواهید شد.

پس از سال‌ها عرضه‌ی گوشی های میان رده، سرانجام ایسوس با رونمایی از زنفون 6 در بهار سال گذشته، فصل تازه‌ای را در تجارت موبایل خود آغاز کرد. این محصول، یک پرچمدار اقتصادی با اندروید تقریبا استوک و دوربین چرخان است. مشخصات قابل توجه دیگری هم مانند تراشه اسنپدراگون 855 و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد. روی کاغذ همه چیز خوب به نظر می‌رسد؛ اما ممکن است در عمل مانند هر گوشی دیگری، با مشکلات ایسوس زنفون 6 هم مواجه شوید.

فهرست مشکلات ایسوس زنفون 6

توجه:برخی از مشکلات ایسوس زنفون 6 در این مقاله، به صورت موردی توسط کاربرانی از سراسر جهان گزارش شده‌اند و شاید شما هرگز آن‌ها را تجربه نکنید. پس اگر قصد خرید این گوشی را دارید، با دیدن فهرست بالا دلسرد نشوید.

مشکلات دوربین چرخان در ایسوس زنفون 6

مشکلات ایسوس زنفون 6

این گوشی دارای طراحی تمام صفحه است و حتی می‌توانید با دوربین‌های اصلی چرخانش، عکس‌های سلفی بگیرید؛ اما بهای بهره‌مندی از این مزایا، نگرانی بابت معیوب شدن مکانیسم دوربین است. البته این ماژول چرخان، تست‌های زیادی را پشت سر گذاشته و به ادعای ایسوس تا 100 هزار چرخش را تاب می‌آورد.

هنوز هم گزارشی درباره از کار افتادن این مکانیسم منتشر نشده؛ اما برخی از کاربران هنگام چرخش دوربین، با صدای خِرخِر مواجه شده‌اند که در عملکرد دوربین مشکلی ایجاد نمی‌کند، ولی شنیدنش آزار دهنده است.

برای رفع این اشکال سخت افزاری، کار خاصی نمی‌توان انجام داد. در واقع تنها سه گزینه دارید: یا صدای آزاردهنده آن را تحمل کنید؛ یا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات، ببینید آیا قابل تعمیر هست؛ یا اینکه قید آن را بزنید و یک گوشی جدید بگیرید!

مشکل دیگری که به دوربین ایسوس زنفون 6 مربوط می‌شود، برنگشتن آن به جای خود پس از چرخش اولیه است. در این مورد نیز همان سه گزینه بالا پیش روی شماست.

همان‌طور که گفته شد، بروز چنین مشکلاتی چندان شایع نیست. اگر شما آن‌ها را تجربه کرده‌اید، شاید از بخت بدتان دستگاهی بدون گذراندن تست‌های کنترل کیفی ایسوس، وارد بازار و نصیب شما شده باشد. به همین دلیل وجود گارانتی معتبر برای گوشی هایی مانند زنفون 6 ضروری است.

مشکلات صفحه نمایش در ایسوس زنفون 6

مشکلات ایسوس زنفون 6

یکی دیگر از مشکلاتی که توسط کاربران گزارش شده، سوسو زدن یا لرزش صفحه نمایش گوشی است. البته این درست که پنل LCD زنفون 6، بهترین نمایشگر موجود در بازار نیست؛ اما نباید آن‌قدرها هم بد باشد.

به نظر می‌رسد این یک باگ نرم افزاری است و با به‌روزرسانی، رفع می‌شود. ولی اگر آپدیتی در دسترس نبود، می‌توانید یک کار دیگر را انجام دهید. برخی از کاربران با غیرفعال کردن «روشنایی تطبیقی» به نتیجه رسیده‌اند. برای این کار به Setting بروید و روی گزینه Display ضربه بزنید. در نهایت، Adaptive brightness را روی حالت غیر فعال قرار دهید.

اگر پس از آن هم مشکل صفحه نمایش پابرجا بود، منتظر ارائه آپدیت نرم افزاری باشید؛ چون بعید است فکتوری ریست کارساز باشد و به زحمتش نمی‌ارزد.

ریبوت شدن اتفاقی، فریز شدن و کرش کردن

اگر دستگاه شما به طور اتفاقی خاموش و روشن می‌شود، یا با فریز شدن و کرش کردن گوشی مواجه هستید؛ احتمالا مشکل به یک به‌روزرسانی برمی‌گردد. در واقع به اذعان خود ایسوس، آپدیت شماره 167. که در آگوست 2019 ارائه شد، نقص فنی مادربرد را در پی داشته و مشکلاتی را برای کاربرانی که آن را نصب کردند، پدید آورده است.

به توصیه کمپانی، اگر این مشکلات با آپدیت‌های بعدی برطرف نشدند، باید به مرکز خدمات پس از فروش مراجعه کنید تا مادربرد دستگاه تعویض شود؛ یا یک گوشی جدید تحویل بگیرید.

کار نکردن GPS در ایسوس زنفون 6

برخی از کاربران با دانلود داده‌های A-GPS (جی پی اس یاری شده)، این اشکال را  برطرف کرده‌اند. پس فارغ از علت بروز مشکل، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا از Setting به قسمت Location و سپس Manage A-GPS state بروید.

گزینه Download را انتخاب کنید و پس از دانلود شدن، Reset را بزنید تا تنظیمات A-GPS از نو انجام شود.

شارژ شدن کند باتری در ایسوس زنفون 6

مشکلات ایسوس زنفون 6

در این مورد خاص پیش از ارائه راهکار، باید ابتدا شارژ شدن کند را تعریف کنیم. همان‌طور که می‌دانید ایسوس Zenfone 6 دارای یک باتری غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که حتی با وجود فست شارژ، پر شدنش بیش از دو ساعت طول می‌کشد. پس اگر حدود دو ساعت برای فول شارژ شدن آن منتظر می‌مانید، این کاملا طبیعی است و نباید نگران باشید؛ اما اگر این زمان به سه ساعت یا بیشتر می‌رسد، نگرانی شما موجه است.

البته بر اساس اغلب گزارش‌ها مشکل نه به خود گوشی؛ بلکه به شارژر مربوط می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که از یک شارژر معیوب یا دارای کابل آسیب‌دیده، استفاده نکنید. برای اطمینان، دستگاه را با یک آداپتور یا کابل دیگر شارژ کنید؛ اگر نتیجه بهتری گرفتید، می‌دانید مشکل از کجا آب می‌خورد.

چنانچه شارژر ایرادی نداشت، باید کالیبره کردن باتری گوشی را امتحان کنید. با کمی جستجو می‌توانید با روش‌های انجام این کار، آشنا شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*