دکل های 5G

ماجرای آتش زدن دکل های 5G در کشورهای اروپایی چیست؟

اخیرا تعداد زیادی از دکل های 5G در کشورهای مختلفی چون هلند و انگلستان به آتش کشیده شده‌اند، اما دلیل آتش زدن دکل های نسل پنجم اینترنت چیست؟

روزنامه‌های هلندی در حالی از به آتش کشیده شدن تعدادی از دکل های 5G در این کشور خبر می‌دهند که فقط طی هفته اخیر چندین دکل مخابراتی نسل پنجم اینترنت تلفن همراه در این کشور آتش زده شده است. علاوه بر هلند، برخی از ساکنان چند شهر انگلستان نیز به دکل های مخابراتی 5G آسیب شدیدی وارد کرده‌اند.

دلیل آتش زدن دکل های 5G

دکل های 5G

یکی از دلایل مهم به آتش کشیدن دکل نسل پنجم اینترنت تلفن همراه در کشورهای اروپایی این است که اخیرا شایعه‌های زیادی در خصوص خطرهای شدید اینترنت 5G منتشر شده است و حتی برخی آن را به شیوع گسترده ویروس کرونا مرتبط دانستند، اما همچنان کارشناسان دلیل قطعی این اقدامات را اعلام نکردند. سازمان هماهنگ کننده ملی امنیت و مبارزه با تروریسم (NCTV) در همین خصوص اعلام کرد اخیرا میزان آسیب به دکل های مخابراتی در هلند افزایش پیدا کرده است.

دکل های 5G

مقام‌های هلندی از سال 2019 میلادی نسل پنجم اینترنت را در این کشور راه‌اندازی کردند و از آن زمان نیز گروه‌هایی ضد آن شکل گرفتند، اما هیچ‌گاه چنین اعتراضاتی به خشونت کشیده نمی‌شد و در گذشته شاهد آتش زدن یا آسیب زدن به این دکل‌های مخابراتی نبوده‌ایم. مقام‌های سازمان NCTV نیز با انتشار اطلاعیه‌ای به این افراد هشدار داده‌اند که چنین اقداماتی باعث اختلال در ارتباطات خواهد شد و فعالیت سرویس‌های اورژانسی را در شرایط بحران کرونا با مشکل دچار خواهد کرد.

تا به امروز مشخص نشده است که آیا این حملات به دلیل شایعات ارتباط میان ویروس کرونا و 5G رخ داده یا این که ساکنان کشورها اروپایی از خطرات اینترنت نسل پنجم هراس دارند. گفتنی است تاکنون از لحاظ علمی مضرات نسل پنجم تلفن همراه به تایید نرسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. والا من که که نفهمیدم دکل رو مردم عادی چه طوری اتیش زدن ( اونم بالاترین نقطش )
    احتمال میدم با لیزر منهدم شده نه اتیش !
    راستی کاره مردم نیس ،ولی مردم موافق نابودیش هستن …
    کسیانی هم که نابودش کردن صلاح انسان ها رو میخوان
    ارزو دارم خیلی زود نیروهای شیطانی گورشونو گم کنن …