گوشی های طرح اصل

محبوب‌ترین گوشی های طرح اصل در چین از کدام برند‌ها کپی می‌شوند؟

چین بزرگترین بازار موبایل دنیا است که گوشی های طرح اصل نیز در آن فروش بالایی دارند. اما این گوشی‌ها بیشتر از محصولات کدام شرکت‌ها کپی می‌شوند؟

بنچمارک چینی Master Lu گزارشی از بیشترین گوشی های فیک و تقلبی در سه ماهه اول سال 2020 منتشر کرد. از آن جایی که این گزارش بر اساس اپلیکیشن بنچمارک Master Lu به دست آمده، انتظار نداریم وضعیت در مقایسه با ربع آخر سال 2019 تغییر چندانی کرده باشد.

در بین 9 گوشی که نسخه فیک آن‌های طراحی شده، اغلب متعلق به برندهای اپل و سامسونگ بوده و تعدادی نیز به شیائومی تعلق دارند. گفتنی است بنچمارک این شرکت می‌تواند اطلاعاتی که در قسمت About Phone قابل خواندن نیست را در اختیارتان قرار بدهد. طبق چارت بالا، بعد از بررسی 1,295,457 گوشی هوشمند طی سه ماهه نخست سال جاری مشخص شد 7931 دستگاه از آن‌ها طرح اصلی و تقلبی بوده است!

گوشی های طرح اصل

بیشتر گوشی های طرح اصل به فروش رسیده سامسونگ W2019، آیفون ایکس، آیفون 8، آیفون ایکس اس مکس و شیائومی می مکس 3 بوده‌اند. از بین گوشی های فیک خریداری شده در ربع اول 2020، نزدیک به 500 عدد مربوط به سامسونگ W2019 بود. البته احتمال فریب خوردن بنچمارک Master Lu در صورت مراجعه یک گوشی به آن برای چند مرتبه وجود دارد.

گوشی فیک آیفون ایکس 246 مرتبه و آیفون 8 به تعداد 213 مرتبه شمرده شد. تعداد گوشی‌های آیفون ایکس اس مکس و شیائومی می مکس به ترتیب 172 و 127 بود. گفتنی است در بین پنج گوشی طرح اصل پرفروش، شیائومی می مکس 3 تنها مدل میان‌رده به شمار می‌رود.

از زیاد به کم، این گوشی‌های تقلبی بیشتر در استان‌های گوانگدونگ، شاندونگ، هنان، هبی و سیچوآن به فروش رسیدند.