تقلب هواوی

ماجرای استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای به جای گوشی در تبلیغات هواوی

یکبار دیگر موضوع استفاده از استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای به جای گوشی در تبلیغات هواوی خبر ساز شده و جنجال به پا کرده است.

هواوی بارها دست به تقلب و فریب در تبلیغ محصولات خود زده و این بار نیز دست آن رو شد. از جمله تقلب‌های هواوی می‌توان به فریبکاری و دستکاری گوشی‌هایش همچون پی 20 برای کسب نتایج بهتر در بنچمارک‌ها و استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای DSLR برای گرفتن عکس‌هایی منسوب به دوربین‌ گوشی‌هایش اشاره کرد.

هواوی به تازگی یک مسابقه عکاسی برگزار و در تیزر آن، تصاویری که گفته می‌شد با دوربین گوشی‌های هوشمند هواوی گرفته‌اند را پخش می‌کرد. گرچه بعدا مشخص شد این تصاویر با دوربین‌های DSLR ثبت شده‌اند.

چگونه تقلب هواوی رو شد؟

یک کاربر شبکه اجتماعی چینی ویبو (شبکه اجتماعی اصلی چینی‌ها) به نام Jami-hua که با نام مستعار Huapeng Zhao شناخته و در سال 2018 توانست مقام دوم را در مسابقه عکاسی با آیفون کسب کند، هنگام مشاهده ویدیوی هواوی متوجه شد تصاویری که نمایش داده و به دوربین جدیدترین پرچمدار هواوی، یعنی P40 Pro نسبت داده می‌شوند را قبلا دیده است. از این رو تصمیم به جستجو درباره آن‌ها گرفت.

 

تقلب هواوی

Nikon D850

وی پس از تحقیق مشخص کرد که این عکس‌ها با دوربین دی اس ال آر فوق حرفه‌ای سه هزار دلاری نیکون D850 (از بالارده‌ترین دوربین‌های نیکون) گرفته شده‌اند و بر خلاف ادعای هواوی، با گوشی‌ هوشمند پی 40 پرو این کمپانی به ثبت نرسیده‌اند. عکاس این تصاویر نیز فردی به نام Su Tie است و عکس‌های گرفته شده توسط او در وبسایت 500px که برای به اشتراک گذاری عکس است نیز قابل مشاهده‌اند. برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.

در پی این جریان، هواوی از طریق اکانت خود در ویبو عذرخواهی و اعلام کرد تصاویر به دلیل بی حواسی ویراستار، اشتباها علامت گذاری شده‌اند. همچنین مدعی شد این تصاویر برای تشویق افراد به منظور آپلود عکس‌های خود روی گالری آنلاین هواوی است.

این کمپانی تیزر ویدیویی را نیز ویرایش و قسمتی که ادعا می‌شد تصاویر با گوشی‌های هواوی گرفته شده‌اند را حذف کرد، اما همچنان اعلام می‌کند که از عکس‌های گالری آنلاین هواوی استفاده کرده است.

و اما همانطور که در ابتدا گفته شد، هواوی پیشتر نیز بارها برای تبلیغ دوربین محصولات خود از عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های DSLR استفاده کرده است. در سال 2016 مشخص شد عکس‌هایی که هوای به پرچمدار سال 2016 خود، یعنی P9 نسبت می‌دهد توسط دوربین 4500 دلاری Canon EOS 5D Mart III گرفته شده‌اند. همچنین در اظهاراتی متناقض اعلام کرد این عکس‌ها با لنزهای دوربین دوگانه لایکا گرفته شدند، در حالی که لایکا تنها بخش‌های مشخصی از اجزای دوربین را ساخت که لنز و سنسور از آن‌ها نبود.

تقلب هواوی

در سال 2018 نیز بار دیگر تقلب هواوی آشکار و مشخص شد عکس‌هایی که این کمپانی در تبلیغش ادعا می‌کند با دوربین سلفی گوشی نوا 3 – Nova 3 گرفته شده بودند نیز با دوربین دی اس ال آر ثبت شده‌اند. بازیگر زن تبلیغ در صفحه اینستاگرام خود عکسی از پشت صحنه پر کردن تبلیغ را منتشر و در آن لو داد که عکس مربوطه با چه دوربینی گرفته شده است. سال گذشته (2019) نیز هواوی یک بار دیگر عکس‌های دوربین DSLR را به عنوان تصاویر گرفته شده با پرچمدار وقت خود یعنی P30 نسبت داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. متاسفم برای این برند بنجل ساز و متقلب و متاسفم که حبابی تو این مدت طرفدارانش چی فرض کرده بود
    #برند بی اصالت یعنی متقلب و بی ریشه

  2. هیچکدوم از اینا نمی‌تونه منکر قدرت بلامنازع هواوی در دوربین‌های موبایلی بشه

  3. چین چیش درسته که گوشی هاش چی باشه واقعا کشور کثیفیه

  4. با اینکه شاید تو تبلیغاتش تقلب کرده ولی توdxomark مشخص شد دوربینش عالیه