واکسن کرونا

اولین فرد دریافت کننده واکسن کرونا از تجربیات و حال خود می‌گوید

جنیفر هالر به عنوان نخستین فرد دریافت کننده ویروس کرونا در جهان اکنون از تجربیات و حال این روزهای خود پس از دریافت واکسن کروناویروس می‌گوید.

جنیفر هالر (Jennifer Haller) همان زن آمریکایی معروف است که به صورت داوطلبانه به بدن وی واکسن کرونا تزریق شد و اکنون با گذشت چند هفته از دریافت واکسن از تجربیات و حال این روزهای خود می‌گوید.

حال و روز نخستین دریافت کننده واکسن کرونا

واکسن کرونا

جنیفر هالر، یک مادر 44 ساله آمریکایی ساکن سیاتل است که صاحب دو فرزند بوده و به صورت داوطلبانه در آزمایش بالینی دریافت واکسن کروناویروس شرکت کرد. وی که در سمت مدیر اجرایی یک شرکت فناوری فعالیت دارد در خصوص تجربیات خود می‌گوید دریافت واکسن کرونا همانند دریافت واکسن معمولی آنفلوآنزا است، اما انجام چنین آزمایشاتی همواره خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت.

نخستین دریافت‌کننده واکسن کرونا در ادامه عنوان کرد:

با هدف این که بتوانم در بهبود شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا سهمی داشته باشم در این طرح شرکت کردم و اکنون احساس مفید بودن دارم. البته بسیاری از اعضای خانواده‌ام به ویژه همسرم با موضوع دریافت واکسن موافقت نداشتند؛ چراکه حتی پزشکان از عواقب تزریق این واکسن مطمئن نبودند و حتی ممکن است با تزریق این واکسن بدن ما به بیماری کووید 19 آسیب‌پذیرتر شود.

جزئیات نخستین واکسن کووید 19

mRNA-1273 نام نخستین واکسن کرونا است که برای اولین بار به انسان تزریق شد. این واکسن توسط شرکت مدرنا به تولید رسیده و موسسه تحقیقات سلامتی کایزر پرماننت (Kaiser Permanente) در سیاتل آمریکا آزمایش بالینی آن را انجام داده است. گفتنی است نتایج این آزمایش در گام نخست روی حیوانات مثبت بوده و پس از آن روی انسان مورد آزمایش قرار گرفته است.

داوطلبان آزمایش بالینی دو دوز از واکسن mRNA-1273 را با فاصله زمانی 28 روز دریافت می‌کنند و توسط پزشکان به مدت 1 سال تحت نظارت قرار خواهند گرفت تا با عوارض و روند تاثیرگذاری این واکسن در بدن داوطلبان آشنا شوند. جنیفر هالر در 16 مارس 2020 این واکسن را دریافت کرد و بلافاصله به شهرت جهانی رسید. وی در این خصوص افزود زمانی که شنیدم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز از این آزمایش سخن گفته است، بسیار هیجان‌زده شدم.

نخستین دریافت‌کننده واکسن کرونا در خصوص حس و حال خود پس از دریافت واکسن ویروس کرونا گفت یک روز پس از دریافت این واکسن کمی تب کردم و در روز دوم نیز در بازویی که به آن واکسن تزریق شده بود با درد شدیدی مواجه شدم که با گذشت زمان کوتاهی تمام این علائم از بین رفتند. جنیفر هالر به همراه سایز داوطلبان قرار است دوز دوم این واکسن را هفته آینده دریافت کند و تا سال 2021 تحت نظر خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خدا کند تمام آزمایش‌های واکسن توی این نمونه درست از آب در بیاد و این واکسن به مرحله تولید و عرصه فراوان برسه و این جهان از دست این ویروس رها بشه

  2. درود بيكران به اين مادر آمريكايى شجاع و عزيز آرزوى سلامتى برايش ميكنم و اميدوارم كه اين واكسن با موفقيت توسط اين شركت آمريكايى (مدرنا) ساخته شود.