بهترین سرورهای DNS

معرفی بهترین سرورهای DNS رایگان در سال 2020

با استفاده از بهترین سرورهای DNS رایگان و عمومی سرعت دسترسی به اینترنت و وب را افزایش خواهید داد. با پرسرعت ترین دی ان اس سرورها آشنا شوید.

دی ان اس سرور، سیستمی است که آدرس دامین وب سایت وارد وارد شده توسط شما در مرورگر را تبدیل به آی پی آدرس مربوط به آن می‌کند. از طریق این آدرس IP قادر به دریافت فایل‌های وب سایت، پردازش آن داخل مرورگر و تماشای محتویات خواهید بود.

هر زمان که به اینترنت متصل می‌شوید، سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) یک دی ان اس سرور برایتان مشخص می‌کند. با این حال، آن چه به صورت پیش‌فرض انتخاب شده لزوما بهترین نیست. در صورت پایین بودن سرعت DNS Server، مرورگر وب سایت‌ها را کندتر باز می‌کند. در صورتی که این سرویس‌دهنده از دسترسی خارج شود، دیگر قادر به مشاهده هیچ وب سایتی نخواهید بود. به همین دلیل بهتر است بهترین سرورهای DNS را شناخته و در صورت لزوم آن‌ها را جایگزین موارد پیش‌فرض کنید.

به وسیله جایگزین کردن سرویس‌دهنده پیش‌فرض انتخاب شده توسط ISP با یک DNS سرور دیگر، سرعت دسترسی به وب به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر خواهد کرد. بهترین سرورهای DNS که در این مطلب معرفی می‌کنیم با وجود رایگان بودن، ظرفیت بالایی در پاسخ‌دهی به تعداد زیادی کاربر به صورت همزمان دارند. از طرفی دوره فعالیت آن‌ها 100 درصدی است، به این معنی که هیچ‌وقت از دسترس خارج نخواهند شد.

مزیت استفاده از آ‌ن‌ها فقط افزایش سرعت نیست. تعدادی از سرورهای دی ان اس از دسترسی به وب سایت‌های فیشینگ و آلوده به بدافزار جلوگیری کرده و محتواها را بر اساس رده‌های سنی فیلتر می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توانید با سرویس DNS کلاودفلیر فرزندان خود را از محتوای بزرگسالان دور نگه دارید.

البته باید سرور دی ان اس جایگزین را با دقت انتخاب کنید. هر سرویس‌دهنده‌ای به جز آن چه ISP به شکل پیش‌فرض برایتان انتخاب کرده، لزوما بهتر نیست! در این مطلب بهترین سرورهای دی ان اس را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین سرورهای DNS پولی هستند!

در این مطلب هدف ما معرفی برترین سرویس‌دهنده‌های رایگان است، اما در حقیقت، دی ان اس سرورهای پولی عملکرد بهترین از آن‌ها دارند. همیشه، هر چقدر هزینه کنید، سرویس بهتری دریافت خواهید کرد. این موضوع در اینجا نیز صادق است.

بهترین سرورهای DNS معرفی شده در این مطلب عملکرد خوبی دارند، اما در واقعیت قابل مقایسه با سرورهای پریمیوم و پولی نیستند. خرید DNS Server پولی به همه کابران توصیه نشده و ضرورتی ندارد، اما اگر کیفیت، قابلیت اطمینان و سرعت برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است استفاده از اشتراک‌های پریمیوم را در اولویت قرار بدهید. علاوه بر کاهش ترافیک و افزایش سرعت، امکانات بیشتری نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

به عنوان نمونه‌ای از بهترین سرورهای دی ان اس پریمیوم باید به Dynamic DNS و Secondary DNS اشاره کرد. Dynamic DNS با آدرس‌های آی پی داینامیک کار کرده و به کاربر اجازه می‌دهد از سراسر دنیا، به کامپیوتر خانگی خود دست پیدا کند. Secondary DNS به عنوان یک بکاپ عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

بهترین دی ان اس سرورهای رایگان

در ادامه بهترین سرورهای دی ان اس رایگان و عمومی را معرفی خواهیم کرد. آدرس هر یک در ابتدا نوشته شده است.

OpenDNS

بهترین سرورهای DNS

  • سرور اصلی: 208.67.222.222
  • سرور دوم: 208.67.220.220

این سرور دی ان اس عمومی و رایگان در مقایسه با موارد مشابه قدمت بیشتری داشته و به صورت پیش‌فرض، وب سایت‌های فیشینگ را بلاک می‌کند. به صورت دستی می‌توان دیگر انواع فیلتر را نیز برای مرور وب روی آن اعمال کرد. اپن دی ان اس در سال 2005 تاسیس شد و اکنون به شرکت سیسکو تعلق دارد.

داشتن سرعت بالا، زمان کار 100 درصدی، امکان فیلتر کردن محتواها برای کودکان توسط والدین و بلاک شدن صفحه‌های وب فیشینگ به صورت پیش‌فرض از جمله ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. اگرچه این سرویس رایگان است، اما می‌توانید به وسیله ارسال ایمیل به پشتیبانی آن در صورت بروز مشکل، راهنمایی دریافت کنید!

با خرید نسخه پریمیوم به قابلیت‌هایی نظیر مانیتور تاریخچه فعالیت‌ها در اینترنت طی یک سال اخیر و محدود شدن سیستم کامپیوتری به تماشای یک سری وب سایت مشخص دست پیدا خواهید کرد. برای بیشتر کاربران این قابلیت‌ها ضروری نیستند، به همین دلیل اشتراک رایگان سرویس کفایت می‌کند. هزینه اشتراک سالیانه OpenDNS Premium برابر 20 دلار است.

اگر به صورت مستمر سرور دی ان اس کامپیوتر خود را تعویض می‌کنید، بعد از شروع استفاده از اپن دی ان اس، این عادت را کنار خواهید گذاشت. حتی برای افراد تازه‌ وارد نیز OpenDNS یکی از بهترین سرورهای DNS محسوب می‌شود. در وب سایت این سرویس‌دهنده به نشانی opendns.com آموزش نحوه پیکربندی در گوشی، مک و کامپوتر ویندوزی وجود دارد.

Cloudflare

بهترین سرورهای DNS

  • سرور اصلی: 1.1.1.1
  • سرور دوم: 1.0.0.1

تاکید فراوان روی حفظ حریم خصوصی، عملکرد فوق‌العاده سریع و وجود انجمنی از کاربران برای پشتیبانی از جمله مزیت‌های کلادوفلیر محسوب می‌شوند.

فلاودکلیر را بیشتر به خاطر سرویس CDN بسیار باکیفیت و پرسرعت آن می‌شناسند، اما یکی از خدمات ارزشمند آن، ارائه یک سرور دی ان اس رایگان و عمومی نیز به شمار می‌رود. در مقایسه با بقیه بهترین سرورهای DNS این شرکت از آدرس بسیار سرراست‌تری استفاده کرده و راحت‌تر می‌توان آن را به خاطر سپرد؛ هر زمان که به تعویض سرور دی ان اس پیش‌فرض نیاز پیدا کردید، خیلی سریع آن را به 1.1.1.1 تغییر بدهید!

تمرکز آن روی زیرساخت سبب شده به عقیده بسیاری، سریع‌ترین دی ان اس سرور رایگان لقب بگیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، آن تاکید زیاد روی حریم خصوصی است. این شرکت از تاریخچه مرور شما در وب برای نمایش تبلیغ‌های مرتبط استفاده نکرده و هرگز آدرس‌های آی پی مربوط به درخواست‌هایتان را ذخیره نمی‌کند.

در صورت لاگ شدن هر نوع فعالیت، طی 24 ساعت از سرورهای کلاودفلیر پاک خواهد شد. این شرکت هر سال گزارشی از عملکرد خود، برای اطمینان دادن به کاربران از صحت فعالیت‌هایش، ارائه می‌کند. KPMG مسئول رسیدگی به این گزارش‌ها است. اگر برای سیستم‌های کامپیوتری یک شرکت به دنبال یک سرور دی ان اس با توانایی لاگ کردن تاریخچه وب می‌گردید، باید از سرویس پریمیوم اپن دی ان اس استفاده کنید.

کاربران گجت های اندرویدی از طریق WARP می‌توانند از سرور دی ان اس عمومی کلاودفلیر بهره ببرند. با این کار، ترافیک اینترنت ایمن خواهد شد. سرویس DNS رایگان Cloudflare راهکاری برای فیلتر کردن تبلیغات و جلوگیری از دسترسی به یک سری محتوای خاص ارائه نکرده است.

برای بهره بردن از قابلیت‌های فیلتر بدافزار و فیلتر محتواها برای کودکان باید به ترتیب از سرورهای 1.1.1.2/1.0.0.2 و 1.1.1.3/1.0.0.3 استفاده کنید. فعال‌سازی آن‌ها در گرو انتخاب کاربر است، به جای این که همانند اپن دی ان اس، آن‌ها را به صورت پیش‌فرض فعال کند.

در صورتی که حین استفاده از خدمات رایگان کلاودفلیر به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید آن را در انجمن کاربران به آدرس community.cloudflare.com مطرح کنید.

Google Public DNS

بهترین سرورهای DNS

  • سرور اصلی: 8.8.8.8
  • سرور دوم: 8.8.4.4

گوگل را به عنوان پادشاه وب می‌شناسند، به همین دلیل طبیعی است در هر زمینه‌ای مرتبط با وب، مخصوصا دی ان اس سرور، یک سرویس ارائه کند. برای کاربران زیادی در سراسر دنیا، DNS Server عمومی و رایگان گوگل بهترین جایگرین برای سرور دی ان اس سرویس‌دهنده اینترنت آ‌ن‌ها به شمار می‌رود.

حریم خصوصی مثل کلاودفلیر در سطح «هیچ اطلاعاتی از شما در سرورهای ما ذخیره نمی‌شود» نیست، اما همچنان در وضعیت قابل قبولی قرار دارد! گوگل با هدف تسریع در ایرادیابی، آدرس‌های آی پی مربوط به آدرس‌های دامین وارد شده توسط کاربران را بین 24 الی 48 ساعت لاگ می‌کند.

در لاگ‌های ذخیره شده به صورت دائمی، اطلاعاتی که از طریق آن‌ها می‌توان به هویت کاربر پی برد حذف شده و جزئیات مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربر، به سطح شهر، کاهش پیدا می‌کند. حتی بخشی از این اطلاعات نیز بعد از دو هفته پاک می‌شوند، اما قسمتی دیگر برای اهداف مختلف نگهداری خواهند شد.

برای کاربران حرفه‌ای، لاگ شدن فعالیت‌هایشان مزیت‌هایی دارد. آن‌ها می‌توانند به وسیله ارزیابی این لاگ‌های ذخیره شده، به اطلاعاتی مهم درباره فعالیت‌های خود دست پیدا کنند.

در وب سایت پشتیبانی گوگل توضیحات مختصری برای توجیح کاربران حرفه‌ای ارائه شده است. در این صفحه تاکید شد فقط کاربران قادر به پیکربندی تنظیمات در سطح سیستم عامل باید اقدام به اعمال این تغییرات کنند. در صورتی که کاربری مبتدی بوده و نحوه تغییر سرور دی ان اس پیش‌فرض با یکی از بهترین سرورهای DNS مثل گوگل را نمی‌دانید، از آموزش‌های OpenDNS استفاده کنید. فقط باید در مرحله وارد کردن اعداد، به جای آدرس سرورهای اپن دی ان اس، از 8.8.8.8 یا 8.8.4.4 استفاده کنید.

Comodo Secure DNS

بهترین سرورهای DNS

  • سرور اصلی: 8.26.56.26
  • سرور دوم: 8.20.247.20

Comodo Group قدرت پشت وب هاستینگ‌هایی با امنیتی بالا است، به همین دلیل تعجبی نیست یک سرور دی ان اس رایگان در اختیار کاربران قرار بدهد. طبق انتظار، در توسعه این سرویس، امنیت تاکید اصلی بوده است.

سرور DNS کمودو فقط علاوه بر بلاک کردن وب سایت‌های فیشینگ، حین مشاهده وب سایت‌های آلوده به بدافزار هشدار داده و شما را از حضور در یک دامین رزرو شده، احتمالا مملو از تبلیغات بنری و پاپ آپی آزاردهنده، آگاه خواهد کرد. با استفاده از سرویس Comodo Dome Shield ویژگی‌های بیشتری به دی ان اس سرور کمودو اضافه خواهید کرد.

Comodo Group مدعی هوشمندی بیشتر سرویس‌ خود در مقایسه با اغلب بهترین سرورهای DNS است. به عنوان نمونه باید به دقت بالا در تشخیص دامین‌های رزرو شده و بدون لینک به یک وب سایت واقعی و در ادامه ارجاع دادن کاربر به وب سایت مورد نظر اشاره کرد.

یکی دیگر از ادعاهای Comodo Group داشتن سرعت بالا به لطف قرارگیری سرورهای آن در نقاط مختلف دنیا و همچنین استفاده از تکنولوژی مسیریابی هوشمند است. یکی از کاستی‌های آن در مقایسه با موارد مشابه، ضعف در لاگ کردن فعالیت‌ها است. اگر نیازمند مانیتور فعالیت‌های از طریق سرور دی ان اس هستید، زیاد روی سرویس‌دهنده کمودو حساب نکنید.

در صورت علاقه به افزودن یک لایه فیلترینگ اضافی به سیستم کامپیوتری خود می‌توانید از ویژگی‌های DNS Server کمودو بهره ببرید. در وب سایت پشتیبانی آن به نشانی comodo.com نکاتی کوتاه اما آموزنده درباره چگونگی استفاده از خدمات رایگان آن در ویندوز، مک و کروم بوک‌ها قرار دارد.

Quad9

بهترین سرورهای DNS

  • سرور اصلی: 9.9.9.9
  • سرور دوم: 149.112.112.112

در مقایسه با سایر بهترین سرورهای دی ان اس، Quad9 جوانتر بوده و تاسیس آن به سال 2016 برمی‌گردد. سرویس دی ان اس این شرکت سریع و رایگان است. Quad9 مدعی است به وسیله جمع‌آوری اطلاعاتی از بی‌شمار منبع خصوصی و عمومی، دامین‌های آلوده به بدافزار را شناسایی کرده و آن‌ها را برای کاربران استفاده‌کننده از دی ان اس سرور خود بلاک می‌کند. این شرکت اطلاعاتی درباره منابعی که از آن‌ها صحبت می‌کند در اختیار عموم قرار نداده است.

از سال 2018، قابلیت فیلتر کردن محتواهای +18 نیز به آن افزوده شد. توضیحات Quad9 درباره دی ان اس سرور خود کمی مبهم بوده و ما را قانع نمی‌کند. بهره بردن از تعداد زیادی منبع و سرویس اطلاعاتی ضروری نیست. آن چه در جداسازی محتواهای بد از خوب اهمیت دارد، کیفیت منایع است.

با این حال، در عملکرد خوب و سریع DNS سرور Quad9 بحثی نیست. DNSPerf به آن امتیاز 7 از ده داده و از این نظر پشت سر کلاودفلیر و اپن دی ان اس قرار می‌گیرد، اما سرعت عملکردش درباره با برخی از بهترین سرورهای DNS همچون کمودو همچنان بیشتر است. کارایی آن برای کاربران سراسر دنیا یکسان نیست و عدد 7 یک متوسط به شمار می‌رود. بیشترین سرعت را کاربران آمریکای شمالی، با امتیاز 8 از 10، تجربه می‌کنند.

در وب سایت‌ها به نشانی quad9.net آموزش پیکربندی دی ان ای سرور کوآد9 برای آخرین نسخه‌های ویندوز و مک قابل مشاهده است.

Verisign DNS

بهترین سرورهای DNS

  • سرور اصلی: 9.9.9.9
  • سرور دوم: 149.112.112.112

شرکت Verisign در سال 1995 تاسیس شد. از آن زمان تا امروز، سرویس‌های متعددی را بر بستر اینترنت نظیر خدمات امنیتی و مدیریت دی ان اس ارائه کرده است.

Verisign DNS عمومی و رایگان بوده و بر اساس اعلام توسعه‌دهنده، سه ویژگی مهم آن پایداری، امنیتی و حریم خصوصی به شمار می‌روند. تجربه کاربران از حقیقی بودن این ادعا حکایت دارد. وری‌ساین دی ان اس پایداری و امنیت بالای سرویس خود را ثابت کرده است.

از نظر حریم خصوصی نمی‌توان به طور 100 درصد از ادعاهای شرکت اطمینان پیدا کرد. با این حال هنوز هیچ شکایتی از آ‌ن‌ها مطرح نشده و شرکت نیز به طور مستقیم، به عدم فروش اطلاعات کاربران به شرکت‌های تبلیغاتی اشاره کرده است.

در مقایسه با بقیه بهترین سرورهای DNS عملکرد و سرعت آن تعریف چندانی ندارد، اما همچنان بسته به نیاز برخی کاربران، کاملا جوابگو است. وب سایت dnsperf.com امتیاز آن برای کاربران سراسر دنیا را 9 از 10 اعلام کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حیف که سرعت زیاد جالب و دل چسبی نداره