مهمترین گوشی های هوشمند 2020

بررسی مهمترین گوشی های هوشمند 2020 که در انتظار معرفی آن‌ها هستیم

برخی از مهمترین گوشی های هوشمند 2020 هنوز معرفی نشده‌اند. در این مطلب به بررسی بهترین گوشی های سال میلادی جادی که در انتظارشان هستیم خواهیم پرداخت.

از نیمه‌های سال 2019 پیشرفت دنیای موبایل مجددا شتاب گرفت، به همین دلیل در هر موج معرفی یک سری گجت اندرویدی یا آی او اسی جدید، محصولات فوق‌العاده‌ای به دنیای فناوری پا می‌گذارند. مهمترین گوشی های مخصوصا پرچمداری که طی نیمه اول سال میلادی جاری منتظرشان بودیم معرفی شدند. در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین گوشی های هوشمند 2020 که در ماه‌های آتی رونمایی می‌شوند بپردازیم.

بر اساس اخبار و شایعاتی که درباره هر یک از این گوشی ها تا امروز منتشر شده، به ویژگی‌های آن‌ها به صورت مختصر اشاره خواهیم کرد. همه آن‌ها در دسته‌بندی پرچمداران قرار نمی‌گیرند، با این حال کاربران زیادی چشم به راهشان هستند.

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

  • ال جی ولوت
  • وان پلاس 8 لایت
  • گوگل پیکسل 4 ای
  • سامسونگ گلکسی فولد 2
  • شیائومی فلیپ فون
  • اپل آیفون 12 5جی
  • نوکیا 9.3 پیور ویو
  • سامسونگ گلکسی نوت 20
  • اپل آیفون اس ای 2 پلاس

در ادامه، به بررسی جزئی هر یک از این محصولات می‌پردازیم. با کلیک روی نام هر گوشی به صفحه مربوط به اخبار و مطالب مربوط به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

ال جی ولوت

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

وقتی اعلام شد منتظر گوشی ال جی جی ۹ تینکیو نباشید، تصور کردیم علاوه بر سری G گوشی های هوشمند این شرکت، LG Mobile نیز به آخر خط رسیده است، اما خیلی زود مشخص شد تغییراتی اساسی در راه است. شرکت کره‌ای قید روال نام‌گذاری ترتیبی را زد و از توسعه محصولی جدید صحبت کرد؛ ال جی ولوت – LG Velvet نام گوشی جدید ال جی برای تغییر فلسفه است.

این گوشی یک پرچمدار نبوده و تراشه آن اسنپدراگون 765 است، با این حال شبیه به مهمترین گوشی های هوشمند 2020 از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. پایین‌تر بودن قیمت این گجت، خریدش را برای کاربران زیادی امکان‌پذیر خواهد کرد. یکی از مهمترین نکات جذاب درباره ظاهر این گوشی، ساختار کاملا متفاوت دوربین چندگانه آن محسوب می‌شود. سنسورها دیگر روی یک ماژول قرار نداشته و به ترتیب اندازه، از بالا به پایین روی خود بدنه قرار دارند. ال جی تا تا امروز اطلاعات خوبی درباره این گوشی، که روز هفتم می (هجدهم اردیبهشت) عرضه می‌شود، در اختیارمان قرار داده است.

وان پلاس 8 لایت / وان پلاس زد

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

شرکت وان پلاس با رونمایی از گوشی های جدید خود، مخصوصا وان پلاس 8 پرو، نشان داد رسما وارد بازار گجت‌های اندرویدی رده بالا شده و دیگر قاتل پرچمدار عرضه نمی‌کند. بر اساس اعلام برخی منابع، این شرکت در سال 2020 یک گوشی با نام وان پلاس 8 لایت یا وان پلاس زد نیز معرفی خواهد کرد که در مقایسه با OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro قیمت پایین‌تری دارد.

احتمالا تراشه آن ساخت شرکت مدیاتک بوده و یک سری از قابلیت‌های پرچمداران تازه وارد OnePlus از آن حذف می‌شود. در عوض قیمت کاهش پیدا کرده و افراد بیشتری قادر به خریدش خواهند بود. با توجه به عدم عرضه مدل لایت همراه با دو مدل خانواده وان پلاس 8 انتظار داریم وان پلاس 8 لایت یا همان وان پلاس زد نیمه‌های 2020 معرفی شود.

گوگل پیکسل 4 ای

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

یکی دیگر از مهمترین گوشی های هوشمند 2020 گوگل پیکسل 4a محسوب می‌شود. مزیت خرید آن در اختیار داشتن دوربین فوق‌العاده گوشی های سری Pixel به ازای پرداخت هزینه‌ای کمتر است. این گوشی از درگاه جک صوتی پشتیبانی کرده و دوربین سلفی روی نمایشگرش قرار می‌گیرد. انتظار داریم گوشی نام برده در ماه می 2020 (اردیبهشت – خرداد) رونمایی شود.

گلکسی فولد 2

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

طبق گزارش‌های چند منبع خبری، سامسونگ امسال نسل دوم اولین گوشی منعطف خود را رونمایی خواهد کرد. این مدل در دسته‌بندی پرچمداران قرار گرفته و در طراحی ماژول دوربین آن از همان سنسور 108 مگاپیکسلی به کار رفته در سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا استفاده خواهد شد.

تراشه گوشی شبیه به مهمترین گوشی های هوشمند رده بالای 2020 اسنپدراگون 865 بوده و از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از قلم SPen یکی از مهمترین تغییران آن در مقایسه با مدل قبلی محسوب می‌شود. طبق برخی اخبار دیگر، نسل دوم گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ نیز سال میلادی جاری عرضه خواهد شد.

شیائومی فلیپ فون

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

شیائومی طی چند سال اخیر، تعدادی نمونه اولیه مجهز به نمایشگر منعطف عرضه کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت سرانجام در سال 2020، یک محصول تجاری با این ویژگی معرفی خواهد کرد، به همین دلیل یکی از مهمترین گوشی های هوشمند 2020 اولین گجت انعطاف‌پذیر شرکت شیائومی به شمار می‌رود. نام دقیق آن هنوز مشخص نیست.

گفته می‌شود ساختار تاشوندگی این گوشی شبیه به گلکسی زد فلیپ سامسونگ خواهد بود. انتظار داریم این گجت قیمت مناسبی داشته و به گسترده‌تر شده بازار گوشی های منعطف کمک کند.

اپل آیفون 12 5G

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

متاسفانه در آیفون‌های سال 2019 اپل خبری از پشتیبانی 5G نیست. اپل برای راضی نگه داشتن کاربران خود، بدون شک باید قابلیت اتصال به نسل پنجم شبکه موبایل را در گوشی های خانواده iPhone 12 فراهم کند.

طبق اخبار قبلی، یک سری تغییرات اساسی مخصوصا در ظاهر آیفون‌های 2020 در راه است. آن‌ها ظاهری مکعب مستطیلی شبیه به آیفون 4 و آیفون 5 پیدا کرده و بریدگی بالای نمایشگر، در صورت عدم حذف، ابعاد کوچکتری پیدا خواهد کرد. اپل امسال در هر سه گوشی هوشمندش از نمایشگر اولد استفاده می‌کند.

نوکیا 9.3 پیور ویو

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

شرکت اچ ام دی گلوبال قید رقابت با موج اول پرچمداران 2020 را زد. پیشتر انتظار داشتیم یکی از مهمترین گوشی های هوشمند 2020 به عنوان جانشین نوکیا 9، طی نیمه اول سال جاری معرفی شود، اما باید تا شهریور ماه، زمان برگزاری نمایشگاه IFA، منتظر بمانیم. دلیل تاخیر در رونمایی این گوشی آماده نشدن سیستم دوربین فوق‌العاده آن اعلام شده است.

در مطلب بررسی زمان عرضه و مشخصات فنی این گجت دریافتیم چرا سازنده، با پرش از شماره‌های 9.1 و 9.2 از 9.3 برای نام‌گذاری پرچمدار جدید استفاده کرد. تراشه Nokia 9.3 PureView اسنپدراگون 865 بوده و به احتمال زیاد از یک دوربین پنج گانه بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی نوت 20

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

سامسونگ گلکسی نوت 20 از گوشی های خانواده گلکسی اس 20 چیزی کمتر نداشته و در کنار آن‌ها، قلم بسیار کاربردی SPen را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. انتظار داریم شبیه به پرچمداران سری Note در سال 2019، امسال نیز سامسونگ دو گوشی قلم‌دار معرفی کند. البته نمی‌توان احتمالا عرضه سه گوشی رده بالا همانند سری S سال جاری را رد کرد.

اپل آیفون اس ای 2 پلاس

مهمترین گوشی های هوشمند 2020

برخی تحلیلگران عقیده دارند امسال منتظر iPhone SE Plus اپل نباشید. با این حال هنوز احتمال رونمایی آن تا انتهای سال 2020 وجود دارد. بعد از رونمایی نسل دوم اولین گوشی ارزان قیمت اپل، آیفون اس ای 2020، شایعه‌پراکنی درباره مدل پلاس آن آغاز شد. با در نظر گرفتن شباهت ظاهری بسیار زیاد این گوشی با آیفون 8، انتظار داریم آیفون اس ای 2 پلاس شبیه به آیفون 8 پلاس طراحی شود. برخلاف سایر مهمترین گوشی های هوشمند 2020 که تا اینجا بررسی کردیم، احتمال عدم معرفی این گوشی در سال جاری وجود دارد.