گرم ترین سال تاریخ اروپا

سال ۲۰۱۹ گرم ترین سال تاریخ اروپا بود

بر اساس گزارش جدید سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا، سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان گرم ترین سال تاریخ اروپا ثبت شده است.

سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا (C3S) به تازگی گزارش جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد گازهای گلخانه ای در جهان به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و این روند افزایشی باعث شد تا میزان ساعات گرما در طول یک روز طولانی‌تر شود.

گرم ترین سال تاریخ اروپا ثبت شد

در سال 2019 شاهد موج گرمای تابستانی بی‌سابقه‌ای در اروپا بودیم که بخش‌های متعددی از اروپا از اواخر ژوئن با این موج گرما مواجه شدند و رکورد گرم ترین دما در برخی از کشورهای اروپایی چون انگلیس، آلمان، بلژیک و فرانسه با اختلاف 2 تا 3 درجه سلسیوس به ثبت رسید. گفتنی است بر اثر این گرما شدید حدود 6 تن جان خود را از دست دادند.

طبق گزارشی که اخیرا توسط سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا (C3S) منتشر شده است، سال 2019 گرم ترین سال اروپا بود و طبق اعلام سازمان جهانی هواشناسی، از زمان ثبت داده‌های هواشناسی در بازه سال‌های 2015 تا 2019 سیاره زمین گرم‌ترین دوره خود را تجربه کرد. سرویس تغییر آب و هوای کوپرنیک اتحادیه اروپا (C۳S) نیز در گزارشی اعلام کرد 11 سال از 12 سال گرم قاره اروپا از سال 2000 تا به امروز ثبت شده که آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاش امسال گرم شه بلکه کرونا از بین بره