بنیان گذار هواوی

بنیان گذار هواوی : پشت سر گذاشتن اندروید و آی او اس 300 سال زمان می خواهد

رن ژنگفی، در یک مصاحبه تازه گفت که سیستم عامل هواوی هارمونی او اس – HarmonyOS برای پیشی گرفتن از اندروید و آی و اس به 300 سال زمان نیاز دارد.

هواوی در مرکز جنگ تجاری آمریکا و چین گیر افتاده است. پس از قرار گرفتن نامش در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده، این کمپانی از انجام معاملات خرید و فروش با شرکت‌های آمریکایی محروم شد و پشتیبانی گوگل را هم از دست داد. در واکنش و برای رقابت با اندروید و آی او اس هواوی سعی کرد سیستم عامل اختصاص خود را موسوم به هارمونی او اس راه‌اندازی کند (یا هانگ منگ او اس در چین)؛ اما ظاهرا به این سادگی‌ها نیست.

رقابت با اندروید و آی او اس

دورنمای رقابت HarmonyOS با اندروید و آی او اس

به تازگی بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی چینی تصریح کرد که با وجود محدودیت‌های اعمال شده، هواوی به جایگزین کردن محصولات آمریکایی نمی‌اندیشد. رن ژنگفی گفت: «ایالات متحده همیشه دوست خوب ما باقی خواهد ماند.»

در همین راستا، ریچارد یو یکی دیگر از مدیران ارشد هواوی هم می‌گوید: «ما جایگزین‌هایی برای قطعات آمریکایی داریم؛ ولی همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنیم تا روابط خوب‌مان با تامین‌کنندگان آمریکایی حفظ شود.»

ناگفته نماند در حال حاضر، شرکت‌های آمریکایی مجاز به معامله با هواوی نیستند؛ مگر اینکه یک مجوز ویژه از دولت دریافت کنند. موسس کمپانی همچنین اذعان کرد که دست‌کم 300 سال زمان لازم است تا هارمونی او اس بتواند از اندروید و آی او اس پیشی بگیرد. او گفت:

استفاده نکردن از محصولات آمریکایی برای ما کاری ندارد؛ ولی اگر مشتریان خود را از دست بدهیم چه؟ اندروید و iOS دو سیستم عامل غالب در دنیا هستند و کاربران با آن‌ها خو گرفته‌اند. پس پشت سر گذاشتن آن‌ها خیلی مشکل خواهد بود.

ژنگفی همچنین از روابط دوستانه کمپانی متبوعش با اپل و گوگل و همکاری‌های اخیر‌ برای توسعه شبکه 5G سخن گفت. البته در ماه‌های گذشته، بحران کرونا هم مزید بر علت شد تا هواوی محدودیت‌های بیشتری را احساس کند.

همه‌گیری کووید 19 اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و زنجیره تامین را مختل کرده است. در چینی شرایطی، مدیرعامل هواوی اتکای کامل به تامین کنندگان محلی را یک تصمیم وحشتناک خواند؛ چون به اعتقاد او هیچ کشور یا شرکتی نمی‌تواند کاملا خودکفا باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. پس همون بهتر که تحریم بمونی