چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX؛ مشخصات فنی، امکانات و آپشن ها، قیمت

چری اکسید TX به زودی در ایران + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX شاسی بلند لوکس چینی جدید مدیران خودرو در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه مشخصات و امکانات چری اکسید TX را بررسی می‌کنیم.

شرکت چینی چری محصولات لوکس خود را تحت عنوان اکسید – Exeed به بازارهای اروپایی عرضه می‌کند و چری اکسید TX را می‌توان نخستین محصول این برند لوکس چینی محسوب کرد که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 در قالب یک شاسی بلند میان سایز به معرض نمایش درآمد و در سال 2018 به بازار چین عرضه شد. مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات چری در ایران نیز در سال 98 خودرو اکسید TX را به ایران وارد کرد تا آزمایش‌های جاده‌ای آن را پشت سر بگذارد، اما تا به امروز شاهد عرضه آن به بازار نبوده‌ایم. چری اکسید تی ایکس از ظاهری مدرن بهره می‌برد و با هدف عرضه به بازارهای اروپایی و آمریکای جنوبی به تولید رسیده است.

بررسی چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX

چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX؛ مشخصات فنی، امکانات و آپشن ها، قیمت

طراحی خودرو شاسی بلند چری اکسید تی ایکس

شرکت چری برای حضور پر قدرت در اروپا به دنبال تولید محصولات ویژه‌ای است و در همین راستا اخیرا یک مرکز طراحی و مهندسی را در فرانکفورت آلمان به راه انداخت و اکسید TX را نیز باید محصول این مرکز دانست. البته در طراحی چری اکسید تی ایکس می‌توان طرح‌های مشابه‌ای با چری تیگو 8 را مشاهده کرد. این خودرو روی پلتفرمی به نام M3X بنا شده و به همین دلیل از بدنه‌ای مدرن و البته عضلانی برخوردار است. در کابین اکسید تی ایکس نیز طراحی مدرنی به چشم می‌خورد و با تمام خودروهای چینی که به بازار ایران آمده‌اند تفاوت دارد.

چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX؛ مشخصات فنی، امکانات و آپشن ها، قیمت

مشخصات فنی چری Exeed TX

در جدول مشخصات چری اکسید تی ایکس طبق اعلام شرکت مدیران خودرو، چری اکسید TX به همراه یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ به بازار ایران عرضه خواهد شد. این موتور می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به تولید برساند که قدرت تولید شده از موتور توسط گیربکس 7 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. چری اکسید تی ایکس در مدل‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازارهای جهانی عرضه می‌شود و به احتمال زیاد شاهد حضور مدل تک دیفرانسیل آن در بازار ایران باشیم. این خودرو ظرف مدت 10 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر اعلام شده است.

چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX؛ مشخصات فنی، امکانات و آپشن ها، قیمت

مشخصات چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX

مشخصات کلی چری اکسید تی ایکس
نام لاتین خودروChery Exeed
کلاس بدنهشاسی بلند
سگمنت جهانیJ- شاسی بلند جمع و جور
کشور سازندهچینی
سال طراحی2018
تعداد سرنشین5
شرکت عرضه کنندهمدیران خودرو
مشخصات فنی
حجم موتور1598 سی‌سی
محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس7 سرعت اتوماتیک دو کلاچه، مجهز به شیفتر پشت فرمان
تعداد سیلندر4
نوع سیلندرخطی
تعداد سوپاپ16
قدرت197 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
گشتاور290 نیوتن‌متر در 4000 دور بر دقیقه
حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت10 ثانیه
نوع سوختبنزین
سیستم سوخت رسانیانژکتور
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمولتی لینک مستقل
نوع فرمانبرقی
ابعاد، وزن و ظرفیت‌ها 
طول4775 میلی‌متر
عرض1885 میلی‌متر
ارتفاع1706 میلی‌متر
فاصله محوری2800 میلی‌متر
مصرف سوخت، ایمنی و استانداردها
مصرف سوخت ترکیبی7.4 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
ستاره ایمنی5 ستاره ایمنی CNCAP
امکانات رفاهی و آپشن‌ها
سیستم تهویه مطبوعاتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیاصفحه نمایش 10.25 اینچی Bluetooth – USB – MP3/MP4 – iPod – MirrorLink – AUX
غربیلک فرمانروکش چرمی، فرمان برقی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم صندلی‌های جلوروکش چرمی، تنظیمات برقی
سیستم روشنایی جلوچراغ‌های جلو زنون، چراغ‌های تطبیقی، مجهز به دی لایت و اتولایت، چراغ بدرقه، تنظیم برقی ارتفاع نور، مه‌شکن جلو و عقب لوگو لایت
سنسورهای پیش فعالسنسور باد لاستیک، سنسور نور و باران
سیستم‌های کمکی رانندهاتوهلد، دوربین 360، کروز کنترل تطبیقی، کنترل سرعت در سرازیری (DAC)، کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
تجهیزات ایمنی
کیسه‌های هوا6 عدد (راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای)
سیستم‌های امنیتی و حفاظتیایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلودیسکی
ترمزهای عقبدیسکی
سیستم‌های ترمز و پایداریABS-EBD-ESP-ASR-EBA-DTC-EPB

امکانات رفاهی و آپشن های چری اکسید تی ایکس

چری اکسید TX را باید یک محصول لوکس دانست که به همراه امکانات رفاهی و آپشن‌های مختلفی به بازار ایران عرضه خواهد شد. تا به امروز تیپ‌های مختلف این خودرو اعلام نشده است، اما مدل فول چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX از امکانات متعددی چون اتوهلد، تریم داخلی چرم، سقف پانورامیک، کروز کنترل هوشمند، چراغ‌های تطبیقی جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و دوربین 360 درجه بهره خواهد برد.

امنیت چری اکسید TX

چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX؛ مشخصات فنی، امکانات و آپشن ها، قیمت

تا به امروز در سایت موسسه C-NCAP چین در خصوص تست تصادف چری اکسید TX اطلاعاتی منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد این خودرو بتواند به آسانی 5 ستاره ایمنی را از این موسسه ایمنی کسب کند. این شاسی بلند از امکانات ایمنی متعددی چون رادار خطی، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، پایداری، ترمز ABS به همراه سیستم‌های کنترل کشش و شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای بهره می‌برد. از این رو امیدواریم در مدل‌های مونتاژی چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX، این امکانات رفاهی توسط مدیران خودرو حذف نشود.

قیمت چری اکسید تی ایکس/Chery Exeed TX در ایران

مشتریان چینی می‌توانند چری اکسید TX را بر اساس نوع تیپ آن از بازه قیمتی 19 هزار و 160 دلار تا 27 هزار و 800 دلار خریداری کنند. از این رو اگر این خودرو به بازار ایران عرضه شود با توجه به قیمت ارز دارای قیمت بالایی خواهد بود. البته مدتی قبل مدیران خودرو قیمت آن را بیش از 400 میلیون تومان اعلام کرده بودند، اما در شرایط فعلی باید قیمت آن را بیش از 600 میلیون تومان در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. واقعا حق ایرانی اینه فقط افسوس

  2. کسی از حضور این خودروها تو بازار اروپا خبر داره؟ وقتی با قیمت 30هزار دلار میتونید بهترین های هیوندا یا تویوتا رو بخرید کی به این چینی‌ها توجه میکنه؟

  3. خاک بر سر این ماشین با این هیکل موتور1600!!!!