حسگر دوربین 250 مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ

توسعه‌ی حسگر دوربین 250 مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ آغاز شد

توسعه‌ی حسگر دوربین 250 مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ آغاز شد. این درحالیست که هنوز حسگر 150 مگاپیکسلی سامسونگ هنوز در هیچ دستگاهی استفاده نشده است.

از زمانی که سامسونگ حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی خودش را برای رقابت با حسگر 48 مگاپیکسلی سونی رونمایی کرد، این کمپانی دیگر هیچوقت به عقب باز نگشت. سال گذشته این شرکت از حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی خود به همراه گوشی گلکسی اس 20 اولترا رونمایی کرد و خبر از برنامه‌ریزی برای دستیابی به حسگرهای دوربین تا 600 مگاپیکسلی در آینده داد.

گزارش تازه‌ای از چین منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ رساندن حسگر دوربین 150 مگاپیکسلی خود به مرحله‌ی تولید را به اتمام رسانده و حالا توسعه‌ی حسگر دوربین 250 مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ آغاز شده است. هرچند هنوز اندازه و ویژگی‌های این سنسور مشخص نیست، اما امکان دارد آن یک سنسور 1 اینچی یا حتی بزرگ‌تر باشد. حال با فکر به سامسونگ چگونه می‌تواند چنین حسگر بزرگی را در داخل یک گوشی هوشمند جای دهد، علامت سوال بزرگی در ذهن ما شکل گرفته است!

در مقایسه با این حسگر، سنسور 64 مگاپیکسلی S5KGW2 سامسونگ 1/1.72 اینچی است و حسگر 108 مگاپیکسلی S5KHM1 این کمپانی نیز اندازه‌ی 1/1.33 اینچی را ارائه می‌کند. این کمپانی احتمالا از تکنولوژی تقسیم پیکسل 9 در 1 پیکسل Nonacell برای ثبت عکس‌هایی 27 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. ما قطعاً طی هفته‌ها و ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از این دوربین را به دست خواهیم آورد.

حسگر دوربین 250 مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ در گوشی‌های چند سال آینده استفاده می‌شود.

اگر این حسگر برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده باشد، باید منتظر ملاقات با آن در گوشی‌های پرچمدار آینده‌ی سامسونگ باشیم. گفته می‌شود سال آینده، شیائومی برای نخستین بار از یک حسگر 150 مگاپیکسلی توسعه پیدا کرده توسط سامسونگ در گوشی پرچمدار خودش استفاده خواهد کرد. این درحالیست که دو شرکت چینی دیگر اوپو و ویوو نیز در نیمه‌ی اول سال 2021 از این حسگر دوربین در گوشی‌های پرچمدارشان استفاده می‌کنند.

اما انتظار می‌رود گوشی‌های سری گلکسی نوت و گلکسی فولد سال جاری میلادی، به حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی گلکسی اس 20 اولترا مجهز باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از نظر من سامسونگ داره بهترین دوربین های حال حاضر دنیا را تولید میکند