چینی‌ها وارد رقابت ساخت ربات های ترسناک و فوق پیشرفته شدند!

چینی‌ها وارد رقابت ساخت ربات های ترسناک و فوق پیشرفته شدند!

ربات های پیشرفته کمپانی آمریکایی بوستون داینامیکس مدت‌هاست که این تجهیزات را به سطح جدیدی از پیشرفت برده‌اند و این‌طور که به نظر می‌رسد، چینی‌ها هم با ساخت سگ رباتیک خود، وارد این رقابت شده‌اند!

شرکت چینی یونیتری (Unitree) اخیرا یکی از ربات های پیشرفته خود که با الگوبرداری از سگ ساخته شده را در ویدیویی که با هم خواهیم دید، به دنیای تجهیزات رباتیک معرفی کرد. مدت‌هاست که کمپانی آمریکایی بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) با ربات‌های انسان‌نما و حیوانی خود که قابلیت‌های فوق‌العاده شگفت‌انگیزی دارند، با هر محصول جدید ما را شوکه کرده است؛ اما این‌طور که به نظر می‌رسد، مهندسان چینی هم از قافله عقب نمانده‌اند و با ساخت ورژن خود از این تجهیزات اتوماتیک نسبتا ترسناک، وارد رقابت دنیای رباتیک شده‌اند.

یونیتری این سگ رباتیک که با نام مختصر A1 شناخته می‌شود را برای اولین بار در نمایشگاه CES 2020 معرفی کرد و ‌اکنون هم این مهندسان چینی قصد دارند تا با کمک گرفتن از فضای مجازی، محصول خود را به علاقه‌مندان نشان دهند. این مورد از ربات های پیشرفته چینی با سرعت ماکزیمم 11 کیلومتر بر ساعت، امکانات حیرت‌انگیزی داشته و همان‌طور که در ادامه خواهیم دید، بیشتر از همه ما را از پیشرفت‌های غیر قابل کنترل دنیای رباتیک می‌ترساند!

چینی‌ها وارد رقابت ساخت ربات های ترسناک و فوق پیشرفته شدند!

علاوه بر راه رفتن آرام و تند، مفصل‌های تعبیه شده در A1 تا حدی منعطف هستند که امکان پشتک زدن، حرکت روی سطوح مختلف، پرش و بالا رفتن و پایین آمدن از برآمدگی‌ها را فراهم می‌کنند؛ از طرف دیگر هر پای سگ رباتیک مورد نظر دارای سنسورهای مجزایی بوده که با ارسال اطلاعات جداگانه به موتور و مغز A1، قابلیت‌های ربات را به سطح جدیدی می‌برد.

رقابت ربات های پیشرفته

با وزن تقریبی 12 کیلوگرم، سگ رباتیک A1 سی سانتی‌متر عرض و شصت سانتی‌متر طول دارد و باتری آن در حالت شارژ کامل تا دو ساعت برق مورد نیاز موتور را فراهم می‌کند. به علاوه، این مورد از ربات های پیشرفته چینی می‌تواند وزن حداکثری 5 کیلوگرم را حمل کرده و به عنوان ربات نامه‌رسان به کار گرفته شود. دوربین هوشمند تعبیه شده در محصول هم قابلیت پخش مستقیم تصاویر دور و اطراف ربات را ایجاد کرده و این محصول را برای انجام رنج گسترده‌ای از استفاده‌ها، ایدئال می‌کند.

چینی‌ها وارد رقابت ساخت ربات های ترسناک و فوق پیشرفته شدند!

همان‌طور که اشاره شد، ربات های پیشرفته یونیتری هم‌اکنون با محصولات شگفت‌انگیز بوستون داینامیکس مقایسه می‌شوند؛ این کمپانی آمریکایی مدت‌هاست که برای ساخت تجهیزات رباتیک حیرت‌انگیز و تقلید رفتارهای انسانی و حیوانی در ربات‌ها شناخته می‌شود و قابلیت‌های سگ رباتیک A1 هم به حدی پیشرفته هستند که مقایسه ربات مورد نظر با محصولات مختلف بوستون داینامیکس چندان سخت نیست.

سگ رباتیک بوستون داینامیکس اسپات (Spot) نام دارد و در حال حاضر، مسئولان شهری بوستون از آن برای کارهایی مانند آنالیز بیماران بیمارستان‌ها برای تشخیص ابتلا آن‌ها به کووید 19 استفاده می‌کنند؛ پلیس‌های ایالتی بوستون هم مدت‌هاست که اسپات را برای کمک به انجام وظایف پلیس به کار می‌گیرند. با این حال، همان‌طور که گفتیم تمامی مخاطبان طرفدار توسعه ربات های پیشرفته نیستند و اسپات و ورژن چینی آن، A1 بسیاری از افراد را در این رابطه نگران کرده‌اند.

چینی‌ها وارد رقابت ساخت ربات های ترسناک و فوق پیشرفته شدند!

با این وجود، یونیتری در مورد به کار گیری سگ رباتیکش برای استفاده‌های عمومی چیزی نگفته و تمرکز کمپانی بیشتر بر روی خریداران خصوصی بوده که می‌توانند A1 را به عنوان همراهی برای دویدن و کارهای دیگر، با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار بخرند. این شما و این هم ویدیو معرفی محصول رباتیک جدید کمپانی چینی یونیتری:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. قسمت آخر فیلم خیلی جالب بود، مثل دوتا سگ به هم میپرن !

  2. اين چينى هاى پوفيوز فقط كارشون كپى كاريه به والا هيچ پخى نيستند فقط بلدن جنايت كنند و بس!!

  3. لنعت ب دولت كمونیست جنايتكار چين

  4. ای چینیا ویروس درست نکنن ربات پیشکش 😒

  5. چین تا چند سال دیگه فوق العاده قدرتمند میشه البته همین الان اش ام هست