واردات لپ تاپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از آزادسازی واردات لپ تاپ خبر داد

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از آزادسازی واردات لپ تاپ خبر داد و گفت ترخیص این نوع از کالاها از 15 روز آینده آغاز خواهد شد. اما آیا قیمت لپ تاپ ارزان می‌شود؟

با شروع بحران کرونا دورکاری و ارائه خدمات آموزشی از راه دور به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و همین موضوع افزایش تقاضا برای تجهیزات زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را نیز به همراه داشت، اما در چنین شرایطی طی هفته قبل حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت وزارت صنعت از ممنوعیت واردات کالاهای خارجی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود خبر داد، اما در اقدامی عجیب در راستای هدف حمایت از تولید داخل واردات کالاهایی که در داخل کشور به تولید نمی‌رسند نظیر پردازنده‌ها، سرورها، لپ تاپ‌ها، هارد دیسک، تبلت و روتر نیز ممنوع اعلام شد.

جزئیات آزادسازی واردات لپ تاپ 

چنین تصمیمات عجیبی باعث شد تا تقاضا برای خرید تبلت و لپ تاپ به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند و شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت این نوع از کالاها باشیم. در همین رابطه رئیس اتحادیه فناوران رایانه عنوان کرد هرچند واردات لپ تاپ ممنوع اعلام شد، اما قیمت این کالا آنچنان نوسان پیدا نکرد. وی با تاکید بر این که در سازمان‌ها اشتباهی رخ داد که ما با تشریح شرایط و توضیح اینکه در حوزه لپ تاپ تولیداتی در کشور انجام نمی‌شود توانستیم واردات لپ تاپ به کشور را مجددا آزاد کنیم.

محمدرضا فرجی در ادامه بیان کرد یکی از چالش‌های اساسی ما ترخیص کالاهایی چون گوشی و لپ تاپ باقی مانده در انبار گمرکات است که به دلیل کمبود این کالاها در بازار می‌بایست هرچه سریع‌تر ترخیص شوند. وی افزود قیمت لپ تاپ متاسفانه به دلیل افزایش تقاضا و کمبود کالا حدود 4 تا 5 درصد افزایش پیدا کرده و اگر در فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال خرید این کالا باشید، اکثر آنها عبارت عدم موجودی را برای این محصولات درج کرده‌اند.

کاهش قیمت لپ تاپ با آزادسازی واردات

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در ادامه بیان کرد:

خوشبختانه سایت ثبت سفارش برای لپ تاپ‌ها مجددا فعال شده و شماره پرونده‌ها را به سازمان صمت تهران ارسال کردیم که به نظر می‌رسد ترخیص کالا از 15 روز آینده آغاز شود. احتمال دارد که با عرضه کالا به بازار قیمت لپ تاپ نیز به قیمت‌های قبلی برگردد؛ زیرا اکثر افراد صنف فناوران رایانه با سود جزئی فعالیت می‌کنند. همچنین در حال حاضر حداقل قیمت لپ تاپ برای محصلان حدود 4 میلیون تومان و حداکثر آن حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چی شد پس مگه قرار نبود آزاد کنن و قیمت ها بیاد پایین

  2. همه تولیدی های کمپانی ایفون بی نظیره و عالیه
    و واقعا ارزش خرید داره

  3. خوب خداروشکر
    بالاخره یه خبر خوب اومد

  4. خیلی گرون شده بود
    خدا کنه با آزاد سازی اش قیمت اش بیاد پایین و مناسب تر بشه

  5. از دست این دزدی ها و مافیاهای وارد کننده کی خلاص خواهیم شد ، فقط خدا میدونه!

  6. این خوشحالیه به قیمت های قبلی رسیدن که حرفش زده میشه زمانیه که خودش افزایش قیمت های چشمگیر و فوق العاده زیاد و بی سابقه ای محسوب میشد.