گوگل کروم

رقابت تک قطبی مرورگرهای وب : گوگل کروم با سهم 70 درصدی پیشتاز است

موسسه Netmarketshare تازه ترین گزارش خود را درباره سهم جهانی مرورگرهای وب منتشر کرد. بر این اساس، گوگل کروم با اختلاف زیاد پیشتازی می‌کند.

زمانی بود که می‌گفتند اینترنت اکسپلورر، فقط به درد دانلود سایر مرورگرهای وب می‌خورد؛ اما این حرف را در مورد مایکروسافت اج نمی‌توان زد. البته مدت‌ها پیش از آنکه مرورگر جدید مایکروسافت ویژگی‌های ارتقایافته‌ای به خود بگیرد، گوگل کروم گوی سبقت را از همه رقبا ربود؛ حالا هم به سهمی در بازار رسیده که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مرورگرهای وب

همچنین گزارش جدید Netmarketshare که برای آوریل 2020 تنظیم شده، نشان می‌دهد سهم جهانی ویندوز 10 در قیاس با ماه مارس، اندکی کاهش یافته و به 56 درصد رسیده است. در عوض، سهم دو سیستم عامل لینوکس و مک او اس با رشد همراه بود.

سهم بازار مرورگرهای وب

در بین مرورگرهای وب، سهم کاربری گوگل کروم از 68.5 درصد در ماه مارس، به 69.18 درصد در ماه آوریل افزایش یافت. سهم مایکروسافت اج هم از 7.59 به 7.76 درصد رسید. با وجود رشد اندکی که نسخه جدید کرومیوم Edge تجربه کرد، هنوز فاصله زیادی با گوگل کروم در جایگاه نخست‌ دارد. در رتبه سوم هم موزیلا فایرفاکس ایستاده که سهمش از 7.19 به 7.25 درصد رشد پیدا کرد.

مرورگرهای وب

راز موفقیت کروم را باید در چند چیز جستجو کنیم. یکی اینکه استفاده مردم از گوشی های هوشمند بیشتر شده و اندروید هم سیستم عامل غالب در دنیای موبایل است. پس احتمال استفاده از کروم، خود به خود بالا می‌رود.

از طرفی، این یک مروگر متن باز است و سرعت بالایی هم دارد. تمام این فاکتورها در جذب کاربر، موثر بوده‌اند. همچنین گوگل ابایی ندارد که از رقبا یاد بگیرد؛ زیرا اخیرا اعلام کرد برای مدیریت بهتر زبانه‌ها در کروم، از مایکروسافت اج الگوبرداری می‌کند.