تولید پراید

در صورت افزایش قیمت ، تولید پراید از سر گرفته خواهد شد

در شرایطی که تولید پراید متوقف شده است، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد در صورت افزایش قیمت پراید تولید این خودرو از سر گرفته خواهد شد.

حسین کاظمی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد صنعت خودرو ایران به خصوص شرکت سایپا طی سال‌های گذشته همواره به دلیل تولید خودرو پراید مورد انتقاد قرار گرفته است. در شرایطی که بسیاری از این انتقادها غیر کارشانسی بوده و دلیل عمده این تخریب‌ها استفاده غیر منطقی یک خودرو درون شهری در جاده‌های برون شهری است، اما با وجود این مسائل نیز شرکت سایپا به خواسته عمومی جامعه احترام گذشته و تولید این خودرو را با هدف ارتقا سطح کیفی محصولات خود متوقف کرده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در ادامه بیان کرد افزایش قیمت خودرو به خودروسازان ارتباطی نداشته است و این نوسان‌ها به دلیل واسطه‌ها و مالکان خودرو است که در سایت‌های مجازی باعث التهاب در بازار خودرو می‌شوند. از این رو چنین شرایطی باعث شد تا پس از توقف تولید دو مدل پراید، قیمت این خودرو در بازار آزادش به صورت غیرم نطقی افزایش یابد. این در حالی است که در سایر کشورها هنگام توقف تولید یک خودرو، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند

احتمال از سرگیری تولید پراید

حسین کاظمی در ادامه عنوان کرد پس از این که خودرو پراید از خطوط تولیدی گروه سایپا خارج شد، برخی از منتقدان رویکرد خود را تغییر داده و اعلام کردند با خروج پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو داخلی، قیمت پراید نیز افزایش پیدا کرده و بخشی از جامعه قادر به خرید خودرو نخواهد بود. معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این که طی روزهای گذشته پیشنهادهایی به سایپا مبنی بر عرضه مجدد این خودرو با هدف تنظیم بازار ارائه شد، گفت:

تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ را متوقف کرده‌ایم، اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت‌ها می‌توان عرضه پراید را مجددا آغاز کرد. تولید دوباره پراید به دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان استاندارد، سازمان محیط ‌زیست و پلیس راهور نیاز دارد که اگر این مجوزها صادر شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار نیز با این طرح موافقت کند، شرکت سایپا قادر است پراید را دوباره تولید و به بازار عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بابا این ماشین اشغال به چه درد میخوره
    باید این ماشین و انداخت توی اشغال دونی

  2. درود دوستان بله دلالهای خود شرکت سایپا تو بازار ازاد بردن قیمتشو نزدیک بنز که بگن تولید کنیم که ارزون شه دروغ قرن اگه اوردنش قیمت 30 میلیون حتی 25 میلیونم نه اونوقت بزارن تولید شه قبوله ایران بدون پراید ببینیم آمین

  3. پراید هم واسه ما رفته تو قیافه⁦🤦🏻‍♀️⁩⁦🤦🏻‍♀️⁩

  4. پس این سیاست بود میخواست ناز کنه بگه پراید و دیگه تولید نمیکنم
    قیمت زیاد شه تولید میکنیم

  5. این ماشین حتی حداقل های استاندارد جهانی رو هم نداره
    میخوان دوباره تولید اش کنن
    اخه چه وضعشه
    کجای دنیا همچین کاری میکنن