بازی Valorant

بازی Valorant و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Valorant – ولورانت در چند مدت اخیر، رکوردهای مختلفی را شکسته است و از آن به عنوان یک پدیده یاد می‌شود. این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت سریع‌تری در این بازی داشته باشید.

بازی Valorant تلفیقی از کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو و اورواچ است و به همین دلیل، در مقایسه با آثار شوتر کژوال، تاکتیکی‌تر پیش می‌رود. این نکات می‌توانند کیفیت بازی شما را بهبود ببخشند.

در حال حاضر، تنها نسخه بتای بازی ولورانت در دسترس است که برای دستیابی به آن، باید ویدیوهای بازی را در پلتفرم توییچ تماشا کنید و اگر خوش شانس باشید، یک کُد دعوت به بازی دریافت خواهید کرد. اگر فرصت تجربه نسخه بتا را پیدا نکردید، اصلا نگران نباشید زیرا نسخه کامل بازی در فصل تابستان منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد شاهد یکی از بهترین عناوین رایگان سال باشیم.

آموزش بازی Valorant به تازه واردها

– ساختار بازی را درک کنیدبازی Valorant

بازی ولورانت ساختاری شبیه به فوتبال آمریکایی دارد: دو تیم قبل از شنیدن سوت، در نقطه آغاز منتظر می‌مانند و چینش تیم خود را به گونه‌ای قرار می‌دهند که شانس پیروزی بالاتری داشته باشند. سپس راند آغاز می‌شود؛ بازیکنان دو تیم با یکدیگر رو به رو شده و در نهایت تیمی که استراتژی‌های بهتری داشته است، برنده می‌شود. در ادامه، همه چیز با راند جدید، از اول آغاز می‌شود.

همین تکرار راندها، تفاوت این نوع شوتر اول شخص را با آثار سبک بتل رویال یا شوترهای 32 نفره همچون بتلفیلد رقم می‌زند. شما در یک محیط بزرگ قدم نمی‌زنید و در واقع مسابقه شما در هر راند، همانند یک بازی شطرنج است و محدودیت‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. برای پیروزی، باید حرکات و نقشه‌های دشمن را پیش بینی کرده و بر اساس آن، نقشه‌هایی طراحی کنید که لزوما شاید در هر راند، نتیجه مثبتی برای شما به همراه نداشته باشند.

کارهایی که شما در راند قبلی انجام داده‌اید، در ذهن دشمنان شما باقی می‌ماند و آن‌ها نیز در ادامه سعی می‌کنند تا بر اساس استراتژی‌های شما، نقشه‌های خود را پیاده‌سازی کنند. آیا سه بار به منطقه B هجوم برده‌اید و موفق ظاهر شده‌اید؟ تیم مقابل، این بار افراد بیشتری را در آن منطقه قرار می‌دهد. یکی از جذابیت‌های آثاری همچون ولورانت یا کانتر استرایک، همین پیش بینی‌ها و تغییر تاکتیک‌ها است که بازی را از حالت خسته کننده خارج می‌کند. به نکات مختلف توجه داشته باشید، آیا تیم مقابل دارای تک تیرانداز خوبی است؟ چه کسی ابتدا وارد منطقه می‌شود؟ تیم مقابل در کدام منطقه، عملکرد ضعیف‌تری دارد؟ این نکات را پس از چند راند اول، در بازی خود لحاظ کنید.

اما فراموش نکنید که استراتژی‌های خوب برای پیروزی کافی نیستند اگر مهارت‌های شوتینگ شما ضعیف باشد.

– هنگام شلیک، حرکت نکنید

بازی Valorant

اگر با سبک شلیک کردن کانتر استرایک آشنایی ندارید و از بازی‌هایی همچون کال آف دیوتی و بتلفیلد آمده‌اید، باید توجه داشته باشید که در ولورانت، هنگامی که در حرکت باشید، تیرهای شما مستقیم نمی‌رود و به احتمال زیاد به دشمن برخورد نخواهد کرد. اگر می‌خواهید دقت شلیک شما بالا باشد، باید در لحظه شلیک، بی‌حرکت باشید. حتی اگر به جای دویدن، با دکمه شیفت، آرام قدم بزنید، باز هم تیرهای شما به هدف نمی‌خورد. در این زمینه تمرین کنید تا بی‌حرکت ایستادن در لحظه شلیک، به یک عادت تبدیل شود.

البته این بدین معنا نیست که در یک دوئل، باید همانند یک تکه سنگ، ثابت بمانید. شما باید برای دشمن چالش ایجاد کنید، پس از تکنیک «ایست، شلیک، حرکت» استفاده نمایید. این تکنیک را همانند یک رقص تصور کنید، شما باید شخصیت خود را به سرعت به چپ و راست حرکت دهید و در میان این چپ و راست‌ها، به دشمن شلیک کنید. اگر این تکنیک در ابتدا سخت است، می‌توانید از یک نشانه دینامیک مخصوص آماتورها استفاده کنید که هنگام حرکت، بزرگ می‌شود و به شما یادآوری می‌کند که تیرهایتان ذز صورت شلیک، دقیق نیست.

 – با سیستم ریکویل (Recoil) آشنا شوید 

بازی Valorant

اگر کانتر استرایک بازی کرده باشید، با سیستم ریکویل آشنا هستید اما اگر نه، در ابتدا آن را به صورت ساده به شما توضیح می‌دهیم. اگر یکی از اسلحه‌های بازی Valorant را برداشته و به دیوار شلیک کنید. بر خلاف آثاری همچون کال آف دیوتی، مشاهده خواهید کرد که همه تیرهای شما به یک نقطه برخورد نمی‌کند، بلکه برای مثال، گلوله‌ها به ترتیب بالا رفته و یک شکل خاص درست می‌کنند. این شکل در واقع الگوی ریکویل آن اسلحه هست، یعنی هر بار که شلیک کنید، تیر شما به همین شکل بیرون می‌آید. حالا اگر نشانه را بر روی شکم دشمن قرار داده باشید و شلیک کنید، می‌بینید که گلوله‌ها به ترتیب بالا رفته و به سر او اصابت می‌کنند. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر باشید، باید خودتان کنترل ریکویل را در دست بگیرید، یعنی همزمان که تیرها بالا می‌روند، شما موس را مطابق با ریکویل آن اسلحه، پایین می‌آورید و بدین شکل، تمامی تیرهای شما، کاملا دقیق به حریف برخورد می‌کند.

یک اسلحه ممکن است تیرهایش ابتدا به چپ و سپس به بالا برود یا یک اسلحه ممکن است تیرهایش مستقیما بالا رفته و سپس کمی پایین بیاید. ببینید کدام اسلحه با سبک بازی شما سازگارتر است و تمرکز خود را بر روی یادگیری ریکویل آن بگذارید. اگر ریکویل را یاد بگیرید، می‌توانید در مقابل دشمنان، اسپری (Spraying) کنید، یعنی تمام خشاب خود را در مقابل او خالی نمایید (که اگر اسپری شما درست باشد، دشمن با همان چند تیر ابتدایی می‌میرد). این روش در صورتی کارآمد است که ریکویل اسلحه مورد نظر را بلد باشید، در غیر این صورت، او آسیب چندانی نخواهد دید. یادگیری ریکویل، تمرین زیادی می‌طلبد پس ناامید نشوید و برای آن وقت بگذارید.

راه دیگر شما برای شلیک، تپینگ (Tapping) است، یعنی به صورت تک تک شلیک کردن که برای موفقیت در آن، باید بسیار دقیق باشید و سعی کنید که به سر دشمن شلیک کنید تا بمیرد. تپینگ یا وان تپ (One Tap) کردن، برای نقاط دور هم مناسب است اما کار آسانی نیست. در بخش تمرین بازی، بر روی این مسئله کار کنید، همچنین حساسیت موس شما باید برای این کار مناسب باشد. وان تپ کردن در مقایسه با اسپری کردن، کمی خطرناک‌تر است و اگر فرصت خود را از دست بدهید، احتمالا کشته خواهید شد.

– ابتدا دشمن را پیدا کنید

بازی Valorant

وقتی به عنوان تیم مدافع بازی می‌کنید، در همان چند لحظه ابتدایی آغاز راند، باید تشخیص دهید که دشمنان کجا هستند و این اطلاعات را سریعا با هم ‌تیمی‌ها به اشتراک بگذارید. چیزی که در کانتر به آن اصطلاحا، اینفو (Info) می‌گویند. هم تیمی‌ها را هر لحظه باید از وضعیت مناطق مختلف نقشه، مطلع کنید، آیا کسی را در منطقه A مشاهده می‌کنید؟ آیا آیتمی در آنجا استفاده شده است؟ تیمی که ارتباطات بهتری داشته باشد، در مقابل هجوم دشمن آماده‌تر خواهد بود و در نهایت، شانس پیروزی بالاتری در بازی ولورنت دارد.

– پول خود را مدیریت کنید

بازی Valorant

اگر پول شما و تیمتان زیر 3500 است، باید در آن راند چیزی خریداری نکنید یا حداقل یک چیز ارزان بخرید. به این راند، اکو راند (Eco Round) گفته می‌شود. اگر دو نفر از اعضای تیم، اسلحه خوب بخرند و باقی اکو باشند، پیروزی در آن راند بسیار سخت خواهد بود، پس همه اعضای تیم باید با یکدیگر هماهنگ بوده و در بعضی از راندها که پول کم است، اکو باشند. شما شاید اکو راند را در مقابل اسلحه‌های قوی دشمن ببازید اما این فرصت را دارید که به تیم مقابل آسیب وارد کنید و مهم‌تر اینکه در راند بعدی، پول مناسب‌تری خواهید داشت.

حداکثر پولی که در یک مسابقه می‌توانید حمل کنید، 12000 است. اگر هم تیمی ‌شما دارای چنین پولی است، می‌تواند برای آن‌هایی که پول ندارند، اسلحه یا تجهیزات خریداری کند. شما همچنین می‌توانید چیزهایی که خریداری کرده‌اید را بفروشید.

– بدزدید و صرفه‌جویی کنید!

هر کسی که می‌میرد، اسلحه‌اش به زمین می‌افتد. اگر اسلحه بهتری دیدید، آن را بردارید. این‌گونه شما می‌توانید در راند بعد، کمی صرفه جویی کرده و وضعیت اقتصادی تیم را بهبود ببخشید. در سوی دیگر، اگر در یکی از راندها، تنها بازمانده تیم هستید یا شانسی برای پیروزی ندارید، عقب نشینی کنید و بیهوده با دشمنان درگیر نشوید. مدیریت پول، در این بازی نقش ویژه‌ای دارد و بدون صرفه جویی، مسابقه سختی در پیش خواهید داشت.

– دو اسلحه مهم بازی را بشناسید

بازی Valorant

اگر پول شما به 4000 رسید، یک جلیقه ضدگلوله و یکی از اسلحه‌های وندل (Vandal) یا فنتوم (Phantom) را خریداری کنید. همان طوری که بازی کانتر استرایک دارای دو اسلحه اصلی است (کلاشینکف و ام 4)، اینجا هم، دو سلاح مذکور، ستون فقرات گیم پلی را تشکیل می‌دهند چرا که از هر محدوده‌ای، کارآمد هستند و نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، می‌توانند بسیاری از دغدغه‌های شما را حل کنند.

اسلحه وندل، دقیقا بر اساس کلاشینکف کانتر طراحی شده است و شما با یک شلیک به سر، می‌توانید دشمن را نابود کنید، آن هم فارغ از اینکه فرد مقابل، جلیقه ضدگلوله پوشیده یا خیر. فنتوم در مقابل، سریع‌تر شلیک می‌کند و کنترل ریکویل آن آسان‌تر است. این دو اسلحه را می‌توانیم دو روی یک سکه توصیف کنیم، کامل برابر و البته کاملا متفاوت.

دیگر اسلحه‌های بازی Valorant همانند شات گان‌ها و پیستول‌ها، در همه موقعیت‌ها کارآمد نیستند و اگر پول کافی دارید، از آن‌ها دوری کنید. این گزینه‌ها در بازی قرار داده شده‌اند تا در راندهای اکو یا اولیه مورد استفاده قرار بگیرند و نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای دو اسلحه اصلی بازی باشند.

تنها استثنا، اسلحه تک تیرانداز بازی است که در واقع از نسل اسلحه افسانه‌ای AWP بازی کانتر آمده و قدرت به شدت بالایی دارد. توصیه ما این است، در هر مسابقه، تنها یک یا دو تن از اعضای تیم، این اسلحه را داشته باشند، زیرا به شدت گران است و اینکه باید در دست یک حرفه‌ای قرار بگیرد تا برای تیم نتیجه‌بخش باشد.

– مهم است چه کسی اول می‌میرد

اولین کسی که موفق به کشتن یکی از اعضای تیم حریف شود، امتیاز اضافی دریافت می‌کند زیرا تعادل بازی را بر هم می‌زند. حالا تعداد اعضای دو تیم برابر نیست و دشمن با افراد کمتر، باید مناطق بیشتری را پوشش دهد. همانند کانتر، یکی از استراتژی‌های شما می‌تواند تمرکز بر روی همین مسئله باشد، برای مثال کمی تهاجمی بازی کرده و با دو یا سه نفر، به یک منطقه فشار بیاورید. پس از کشتن یک بازیکن، سریعا عقب نشینی کرده و نقشه‌های تازه‌ای بچینید.

– شخصیت‌های بازی و قدرت‌هایشان را بشناسید

بازی Valorant

در ابتدای کار، پنج کاراکتر مختلف برای بازی در دسترس است: جت، سیج (Sage)، بریم‌ استون، فونیکس و سووا (Sova). شما با پیشروی در بازی، می‌توانید شخصیت‌های بیشتری را بازی کند و باید توجه داشته باشید که هر کدام از آن‌ها، دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی هستند. شخصیتی را انتخاب کنید که با سبک بازی شما سازگار است، آیا تهاجمی بازی می‌کنید، آیا قصد مخفی شدن دارید و غیره. همچنین شخصیت‌ها را به خوبی بشناسید تا وقتی در مسابقه، در جلوی آن‌ها قرار می‌گیرید، برای قابلیت‌های آن‌ها آماده باشید.

– نشانه (Crosshair) خود را به درستی انتخاب کنید

بازی Valorant

شما می‌توانید نشانه خود را در بازی به دلخواه تغییر دهید. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و شما می‌توانید آن چیزی را انتخاب کنید که بیشترین نتیجه را برای شما دارد. بعضی‌ها با نشانه کوچک بهتر بازی می‌کنند، بعضی‌ها نشانه بزرگ را ترجیح می‌دهند. نشانه‌های مختلف را امتحان کرده و ببینید کدام با سبک بازی شما هماهنگ‌تر است.

بازی ولورانت در فصل تابستان به صورت رایگان برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این بازی فعلا نسخه کنسولی ندارد.

آیا بازی Valorant را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. باید بگم که گرافیک بازی ام واقعا خوبه

  2. نکته های فوق العاده زیبا و جذابی بود
    مرسی