تام کروز و اسپیس ایکس به دنبال ساخت فیلم در فضا هستند!

تام کروز و اسپیس ایکس به دنبال ساخت فیلم در فضا هستند!

با شدت گرفتن بحث مسافرت‌های فضایی، اخیرا خبر رسیده که بازیگر معروف تام کروز قصد دارد تا با همکاری کمپانی شگفت‌انگیز اسپیس ایکس و ناسا ایده ساخت فیلم در فضا را عملی کند.

ساخت فیلم در فضا بدون کمک گرفتن از تکنیک‌های جلوه‌های ویژه و شبیه‌سازی محیط جاذبه صفر تا به امروز غیر ممکن بوده، اما این‌طور که به نظر می‌رسد، بازیگر 57 ساله، تام کروز (Tom Cruise) به همراه شرکت هوافضای اسپیس ایکس و سازمان فضایی آمریکا قصد دارند تا این ناممکن را ممکن کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

با اینکه تاکنون تعداد بی‌شماری فیلم‌های فضایی با موضوع سفر به خارج از جو زمین ساخته شده، وجود محدودیت‌های گوناگون امکان ضبط فیلم‌های هالیوودی در خارج از جو زمین را غیر ممکن کرده است؛ محدودیت‌هایی مانند هزینه فوق‌العاده زیاد بردن بازیگران و تیم فیلم‌برداری به فضا و همچنین تمرینات شگفت‌انگیز و فوق‌العاده سختی که در حال حاضر هر فضانورد قبل از جدایی از گرانش زمین باید آن‌ها را بگذراند.

از طرف دیگر یکی از خصوصیات بازیگر معروف آمریکایی، تام کروز این است که با داشتن نزدیک به 60 سال سن، بدلکاری‌های فیلم‌هایش را خودش انجام می‌دهد و برای هر پروژه‌ای که نیاز به انجام حرکات نمایشی گوناگون و ضبط صحنه‌های اکشن داشته باشد، بدون بدلکار بازی می‌کند.

ساخت فیلم در فضا

با این تفاسیر، همان‌طور که اشاره شد اخیرا خبر رسیده که بالاخره فیلم‌سازان هالیوودی قصد دارند تا صحنه‌هایی از یک فیلم را در فضای واقعی جاذبه صفر ضبط کنند و ایده ساخت فیلم در فضا را به واقعیت تبدیل کنند؛ همان‌طور که انتظار می‌رود، شرکت ریسک‌پذیر اسپیس ایکس امکانات لازم برای نقش‌آفرینی تام کروز در چنین فیلمی را فراهم خواهد کرد.

محل مشخص شده برای ضبط صحنه‌های مورد نظر، ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بوده است؛ با اینکه در آینده نزدیک، بحث توریسم فضایی، مسافرت‌های تجاری به خارج از جو زمین را بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد کرد، در حال حاضر با آن شرایط فاصله زیادی داریم و رفتن به ISS علاوه بر صرف هزینه زیاد، طی شدن مراحل قانونی و کسب اجازه‌های لازم، نیازمند انجام تمریناتی سخت و پیچیده برای آماده کردن مسافران فضایی خواهد بود.

با این وجود قبل از شروع شایعه‌پراکنی‌های گوناگون در این رابطه، جیم برایدنستین (Jim Bridenstine)، مدیر ناسا در اولین فرصت همکاری تام کروز و ناسا برای ساخت فیلم در فضا را تایید کرد، اما در توییت برایدنستین اسمی از اسپیس ایکس و مدیرعامل جاه‌طلب این شرکت هوافضا، ایلان ماسک برده نشده است:

تام کروز و اسپیس ایکس به دنبال ساخت فیلم در فضا هستند!

البته پیش از ساخت فیلم در فضا اسپیس ایکس باید به تازه‌ترین هدف خود، یعنی فرستادن انسان به خارج از جو زمین دست پیدا کند و با اینکه کمپانی مورد نظر فعالیت‌های زیادی در حوزه هوافضا داشته، هنوز هیچ فضانوردی به وسیله تجهیزات اسپیس ایکس از جو زمین خارج نشده است؛ بنابراین فرستادن یکی از معروف‌ترین بازیگران هالیوود به فضا باید بعد از رسیدن به هدف فعلی کمپانی ایلان ماسک عملی شود.

از طرف دیگر هیچ استودیو فیلم‌سازی تاکنون برای ضبط صحنه‌های فیلم فضایی تام کروز و قبول کردن تمام ریسک‌هایی که با فرستادن تیم فیلم‌برداری به ایستگاه فضایی بین‌المللی به وجود می‌آید، اعلام آمادگی نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دم شون گرم چقدر ایده شون خوب و جالبه

  2. باید خیلی خوب و فوق العاده بشه

  3. اوههه چه ایده های جالب و بلند پروازانه ای