امشب تماشای آخرین ابرماه 2020 را از دست ندهید!

امشب تماشای آخرین ابرماه 2020 را از دست ندهید

امشب آخرین ابرماه 2020 در آسمان شب پدیدار می‌شود؛ ابرماه رسیدن قمر زمین به نزدیک‌ترین فاصله خود تا سیاره ما است. آخرین ابر ماه سال را امشب از دست ندهید.

آخرین ابرماه 2020 با نام “Flower Moon” یا گل ماه شناخته می‌شود و بر اساس اطلاعات منتشر شده، امشب آسمان را نورانی خواهد کرد. بعد از ابرماه قبلی که در 19 و 20 فروردین گذشته رخ داد و ماه صورتی نام گرفته بود، این آخرین باری است که در سال جاری میلادی شاهد وقوع این پدیده خواهید بود. تا رسیدن مسافت بین ماه و زمین به نزدیک‌ترین حالت ممکن و وقوع ابرماه بعدی مدت زمان زیادی مانده است.

آخرین ابرماه 2020

ستاره شناسان اعلام کرده‌اند که ابرماه امشب چهارمین و آخرین مورد از پدیده مورد نظر در سال 2020 بوده که در ساعت 15:15 به وقت ایران، ماه کامل به نورانی‌ترین حالت خود می‌رسد. البته برای تماشای بهتر این پدیده مجبوریم که تا غروب خورشید در ساعت 19:56 و تاریک شدن آسمان برای درخشش کامل ماه صبر کنیم. دلیل نام‌گذاری گل ماه برای ابرماه امشب هم به تقویم نجومی قدیمی کشاورزان بومی آمریکا مربوط می‌شود که به شکوفه زدن تعداد زیادی از گل‌های گوناگون در ماه می و فصل بهار اشاره دارد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، پس از وقوع آخرین ابرماه 2020 باید تا اواخر آوریل سال میلادی بعدی صبر کنیم تا مجددا شاهد وقوع این پدیده باشیم؛ بنابراین اگر علاقه‌ای به یک سال صبر کردن برای دیدن ابرماه 2021 ندارید، می‌توانید در آسمان امشب ماه را در حالت کامل و نزدیکش به زمین ببینید. از طرف دیگر اگر امکان چنین کاری را ندارید، از طریق وب‌سایت Slooh پخش زنده این پدیده شگفت‌انگیز را تماشا کنید و یا با سرویس “Virtual Telescope Project” که از ساعت 23 امشب پخش زنده ابرماه مورد نظر را از آسمان رم شروع میکند، فرصت تماشای آخرین ابرماه سال جاری را از دست ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*