دوربین سلفی آیفون 11 - Apple iPhone 11

دوربین سلفی آیفون 11 عمکردی بالاتر از متوسط را در DxOMark ثبت کرد

آیفون 11 به خوبی توسط کاربران پذیرفته شده و نقدهای مثبتی درباره آن منتشر شده است. حالا وب سایت DxOMark جدیدترین نمرات مربوط به دوربین سلفی آیفون 11 – Apple iPhone 11 را منتشر کرده است.

آیفون یازده در حال حاضر پرفروش ترین گوشی هوشمند اپل محسوب می‌شود و همین هم نشان می‌دهد اپل در طراحی ظاهری و به‌کارگیری قابلیت‌های مختلف در آن عملکرد ویژه‌ای از خود نشان داده است. دوربین سلفی آیفون 11 اپل دارای یک لنز 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 است و شاید تنها نقیصه‌ی آن را بتوان فوکوس ثابت سنسور 12 مگاپیکسلی نامید.

همین ایراد کوچک باعث شده است نمره‌ی این دوربین در تست‌های وب سایت DxOMark پایین‌تر بیاید و در نتایج جدیدی که این گروه معتبر منتشر کرده‌اند، امتیاز دوربین سلفی آیفون 11 کمی پایین‌تر از برادر بزرگتر خود یعنی مدل 11 پرو قرار می‌گیرد. با ثبت امتیاز کلی 91، دوربین سلفی آیفون 11 در رتبه‌بندی DxOMark در رده سیزدهم قرار گرفته است. نوردهی مناسب هنگام عکاسی زیر نور خورشید، رنج دینامیکی گسترده و البته کمی ضعف در قسمت‌های هایلایت از ویژگی‌های مثبت این دوربین شمرده شده است.

دوربین سلفی آیفون 11 از مشکل فوکوس رنج می‌برد

دوربین سلفی آیفون 11 - Apple iPhone 11

عدم فوکوس دقیق و سریع بر روی سوژه‌هایی که در فاصله دورتری قرار دارند به همراه از دست رفتن جزئیات در این‌گونه موارد، یکی از نقاط ضعف اصلی iPhone 11 در بخش دوربین سلفی محسوب می شود. در تمام سناریوهای تست شده توسط DxOMark، نویز قابل توجهی در تصاویر به چشم می‌خورد و این ایراد به‌خصوص هنگام عکاسی در شرایط نوری ضعیف، بیشتر آسیب وارد می‌کند.

در بخش فیلمبرداری دوربین سلفی آیفون یازده عملکرد قابل قبولی نشان می‌دهد. هنگام ضبط تصاویر با رزولوشن 4K و با نرخ 30 فریم بر ثانیه، نویز ثبت شده در تصاویر بسیار کم است که عملکرد دوربین در این زمینه حتی از پرچمداران فعلی بازار نیز بهتر بوده است. رنگ‌ها همگی در وضعیت خوبی قرار دارند و عوض شدن شرایط نوری آسیبی به جزئیات تصویر وارد نمی‌کند.

مشکل فوکوس ثابت و عملکرد نه‌چندان قابل اعتماد آن که در بخش عکاسی نیز به آن اشاره شد، در بخش فیلمبرداری نیز همچنان به نتایج دوربین سلفی سری یازدهم آیفون اپل آسیب وارد می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ایفون همیشه طرفدار هاش رو سوپرایز میکنه
    ❤️❤️❤️

  2. از پرچمدار دوسال پیش سامسونگ کمتر ⁦☹️⁩

  3. 20میلیون پول گوشیه تازه متوسطه 😑😑😑

  4. دوربین سری های پی و میت خیلی بهترن