بازی شورش در شهر 4

بازی شورش در شهر 4 و 10 نکته برای تازه واردها

بازی شورش در شهر 4 – Streets of Rage 4 همان جذابیت نسخه‌های 30 سال قبل را دارد اما شاید برای بازیکنان نسل جدید چالش برانگیز باشد. این 10 نکته به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از این بازی داشته باشید.

بازی شورش در شهر 4 یک بار دیگر بازی دوستان را به این مجموعه پرطرفدار سبک بیتم آپ (beat-em-up) بازمی‌گرداند. نسخه جدید چه از نظر گرافیک و چه از نظر گیم پلی، یکی از بهترین قسمت‌های این سری بازی است و فرمول قدیمی این نوع بازی‌های مبارزه‌ای را به بهترین شکل ممکن عرضه می‌کند.

بازی Streets of Rage 4 از نظر بصری هم زیبا جلوه می‌کند و در واقع با قاطعیت می‌توان گفت به این مجموعه نسبتا فراموش شده، روح تازه‌ای بخشیده است. این بازی نه تنها موفق شده استانداردهای نسخه‌های اصلی را حفظ کند بلکه در بازار عناوین مدرن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

راهنمای بازی شورش در شهر 4 – Streets of Rage 4

همانند سه‌گانه اصلی منتشر شده بر روی کنسول سگا جنسیس، این بازی هم چندان آسان نیست. اگر فکر می‌کنید که با فشردن دکمه‌ها می‌توانید جلو رفته و پیروز شوید، باید بدانید که کاملا اشتباه می‌کنید. شما باید به درک کاملی از مکانیک‌های گیم پلی بازی برسید و واکنش‌های سریعی از خود نشان دهید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا در بازی عملکرد موفق‌تری داشته باشید.

– از فضایی که در اختیار شما قرار گرفته، استفاده کنید

بازی شورش در شهر 4

بازی شورش در شهر 4 دشمنان زیادی را به سوی شما پرتاب می‌کند و اگر ثابت باقی بمانید، شانس چندانی برای مقابله با آن‌ها نخواهید داشت. شما باید هر لحظه در حرکت باشید و هر قدم شما اهمیت بالایی دارد.

اولین چیزی که باید رعایت کنید، «فاصله» است. اگر به یک دشمن نزدیک شوید، ضربه شما به حریف برخورد می‌کند اما حتما باید با او در یک راستا باشید. حتی قدیمی‌های این مجموعه نیز در صورت عدم توجه یا عدم تمرکز ممکن است دچار خطا شوند. تمرین کنید و به تدریج، به صورت طبیعی یاد خواهید گرفت که چگونه ضربه‌های خود را بدون خطا وارد کنید.

ضربه زدن همزمان به چند دشمن نیز یک تکنیک پیشرفته است که باید آن را به خوبی یاد بگیرید. بهترین لحظه برای استفاده از این روش زمانی است که گروهی از دشمنان به سمت شما هجوم می‌آورند. اگر بازه زمانی خود را از دست دهید باید آن‌ها را دور بزنید یا بپرید و روش‌های مبارزه دیگری را به کار ببندید.

– اجازه ندهید دشمنان شما را محاصره کنند

بازی شورش در شهر 4

یکی از اتفاقات رایج در سبک بیتم آپ، زمانی است که دشمنان از هر طرف به سوی شما حمله‌ور شده و غافلگیرتان می‌کنند. این مسئله برای تازه واردها و بازیکنان کم تجربه، آزار دهنده است، در نتیجه باید تلاش کنید تا در چنین موقعیت‌هایی قرار نگیرید.

اگر درست حرکت نکنید، ناگهان خودتان را بین دو یا چند دشمن خواهید دید اما جای نگرانی نیست زیرا چند راه مختلف برای فرار از این وضعیت وجود دارد. برای مثال، یک ضربه پرشی ساده می‌تواند شما را نجات دهد و دشمنان را به زمین بزند. حرکات ویژه (Special Moves) نیز یک راه مناسب برای رهایی از تنگنا هستند. از هر تکنیکی که با آن راحت هستید استفاده کنید اما اجازه ندهید که دشمنان شما را محاصره کنند.

– دشمنان را اولویت بندی کنید

بازی شورش در شهر 4

در بازی Streets of Rage 4 با دشمنان مختلفی رو به رو خواهید شد که بعضی از آن‌ها خطرناک‌تر از باقی هستند. بار سلامتی دشمن، نشان می‌دهد که او تا چه اندازه خطرناک است. اگر این بار، به رنگ نارنجی باشد، شما با چند ضربه می‌توانید فرد مقابل را ناک اوت کنید. اما اگر بار سلامتی دشمن، چند رنگ باشد، با حریف قوی‌تری رو به رو هستید و باید ضربات بیشتری به او وارد کنید. در لحظات شلوغ، دشمنان زیادی به سوی شما سرازیر می‌شوند، تمرکز اولیه خود را بر روی نابودی قوی‌ترها بگذارید.

البته هیچ دشمنی را نباید دست کم گرفت، حتی ضعیف‌ترین حریف هم می‌تواند برای شما دردسر درست کند. اگر دشمنی، اسلحه در دست دارد (برای مثال چاقو)، اول به سراغ او بروید. دشمنان بی‌لباس که دست در جیب به سوی شما می‌آیند نیز خطرناک هستند، آن‌ها را فراموش نکنید.

در هنگام مواجهه با غول آخرها، باید استراتژی‌های خود را تلفیق کنید. شاید تمایل شما این باشد که تمرکز خود را تنها بر روی غول آخر بگذارید، در مورد بعضی از باس‌ها همانند مرحله سوم، این روش ممکن است جواب دهد اما در مراحل دیگر (همانند مرحله دوم) باید زمان خود را تقسیم کنید و در کنار غول آخر، دشمنان معمولی را نیز از بین ببرید. اگر دشمنان معمولی را فراموش کنید، ضربه‌های زیادی از سوی آن‌ها دریافت خواهید کرد و حتی ممکن است کشته شوید.

 – از محیط به نفع خودتان استفاده کنید

بازی شورش در شهر 4

شما می‌توانید از چیزهایی که در محیط بازی پیدا می‌شوند، برای نابودی دشمنان استفاده کنید. از بشکه‌های قابل انفجار و سیم‌های لخت برق گرفته تا ضایعات هسته‌ای و چاله‌های عمیق.

بشکه قابل انفجار را زمانی پرتاب کنید که دشمنان زیادی در نزدیکی شما هستند و کمی آسیب دیده‌اند. این بشکه‌ها می‌توانند چندین دشمن مجروح را از بین ببرند یا ضربه مهلکی به آن‌ها وارد کنند. سیم‌های برق، زباله‌های رادیواکتیو و چاله‌های عمیق نیز در اختیار شما قرار دارند و می‌توانید رقبا را با یک ضربه دقیق، به کام مرگ بکشانید.

علاوه بر این‌ها، چیزهای دیگری نیز در محیط بازی وجود دارند که باید آن‌ها را پیدا کنید. در استفاده از آن‌ها، خلاق باشید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. در ضمن فراموش نکنید که شما نیز می‌توانید از این خطرات محیطی آسیب ببینید پس مواظب باشید!

– سالم بمانید

بازی شورش در شهر 4

همانند قسمت‌های قبلی، برای پر کردن بار سلامتی باید سیب و مرغ بریان بخورید. این آیتم‌ها درون اشیای شکستنی همانند باجه تلفن و سطح آشغال پنهان شده‌اند. سیب، مقدار متوسط و مرغ بریان مقدار بیشتری از خون شما را باز می‌گرداند. باید توجه داشته باشید که این آیتم‌ها با گذر زمان، ناپدید نمی‌شوند. پس اگر بار سلامتی شما کامل بود، دشمنان را از بین برده و در صورت نیاز، به سراغ این آیتم‌ها بروید. از دست ندادن این آیتم‌ها، باعث طولانی شدن عمر شخصیت شما می‌شود.

انجام دادن حرکات ویژه هر شخصیت، باعث می‌شود تا بخشی از بار سلامتی به رنگ سبز تبدیل شود. این بخش سبز به معنای از دست دادن خون احتمالی شما است. شما با ضربه‌های مختلف و آسیب زدن به دشمن می‌توانید این بخش سبز را مدیریت کنید اما اگر یک دشمن از فرصت سوءاستفاده کرده و به شما ضربه بزند، آن بخش سبز بار سلامتی را از دست می‌دهید و خون شما در ادامه مرحله، کمتر خواهد بود.

– کمبو بزنید

یک راه مناسب دیگر برای زنده ماندن، تلفیق کمبوهای مختلف و زدن کمبوهای نسبتا طولانی است. هر چه قدر کمبوهای بیشتری بزنید، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید و هنگامی که این امتیازات به حد نصاب رسید، شما یک جان اضافه دریافت خواهید کرد. یک مثال خوب برای این جمله که می‌گویند بهترین دفاع، حمله است.

– شخصیت‌ها و حرکات آن‌ها را بشناسید

بازی شورش در شهر 4

از کمبو صحبت کردیم. فراموش نکنید که هر کدام از شخصیت‌های بازی شورش از شهر 4 دارای حرکات ویژه و کمبوهای اختصاصی خود هستند. آن شخصیتی که نظر شما را جلب کرده را انتخاب نموده، تمرکز خود را بر روی او قرار داده و کمبوهای مخصوص به او را یاد بگیرید. اینکه بتوانید دشمن را با چند ضربه کارآمد، از بین ببرید، رمز موفقیت شما خواهد بود. برای یادگیری کمبوها وقت بگذارید و سعی کنید آن‌ها را بدون فکر کردن، در مقابل دشمنان پیاده سازی کنید.

– با دوستان بازی کنید

بازی شورش در شهر 4

شما می‌توانید بازی شورش در شهر 4 را به تنهایی هم تجربه کنید اما همانند نسخه‌های قبلی، این بازی در کنار دوستان، بیشترین لذت را دارد. شما می‌توانید با یکی از دوستانتان متحد شوید یا حتی با یک فرد ناشناس به صورت کو-آپ بازی را انجام دهید. بازی از ویژگی کو-آپ لوکال نیز بهره می‌برد، پس اگر مهمان یا برادر کوچک‌تری دارید، می‌توانید این بازی را به صورت 2 یا 4 نفره انجام دهید.

انجام بازی به صورت تیمی، فواید مشخصی دارد. برای مثال، دشمنان تنها بر روی یک بازیکن متمرکز نخواهند بود. شما همچنین می‌توانید از دو طرف، یک دشمن را تحت فشار قرار داده و او را سریع‌تر نابود کنید. اگر شما کشته شوید، بازیکن دیگر می‌تواند مرحله را ادامه دهد و اگر موفق شود آن را به اتمام برساند، شما در آغاز مرحله بعدی، زنده خواهید شد.

شما می‌توانید به هم تیمی خود آسیب بزنید مگر اینکه گزینه مخصوص به آن را غیرفعال کنید که توصیه ما نیز همین است. در غیر این صورت، در لحظات حساس و شلوغ، ممکن است تصادفا به دوست خود ضربه وارد کنید و حتی باعث باخت تیم شوید. این ویژگی به عنوان یک چالش در بازی قرار داده شده است و تا زمانی که حرفه‌ای نشده‌اید، آن را امتحان نکنید.

 – شما می‌توانید گرافیک بازی را پیکسلی کنید

بازی شورش در شهر 4

اگر از طرفداران پر و پا قرص سه‌گانه اصلی هستید و از گرافیک این بازی خوشتان نیامده است، می‌توانید آن را به راحتی به سبک گرافیکی کلاسیک قسمت‌های قبلی تبدیل کنید. کافی است به بخش موسیقی رفته و Retro Soundtrack را انتخاب کنید، سپس در بخش تنظیمات ویدیو، به بخش Post Effect رفته و گرافیک بازی را به حالت پیکسلی تغییر دهید. برای قدیمی‌تر کردن بازی، می‌توانید فیلتر مانیتورهای قدیمی CRT را نیز بر روی بازی قرار دهید!

اگر بتوانید به امتیازات 200,000 یا 500,000 دست پیدا کنید، قابلیت باز کردن شخصیت‌های نسخه‌های اصلی را خواهید داشت. این شخصیت‌ها با همان ظاهر پیکسلی 16 بیت در بازی حضور دارند اما به شکل عجیبی، در پس زمینه‌های مدرن می‌درخشند. این شخصیت‌ها، دارای همان حرکات ویژه و کمبوهای قدیمی هستند و حس نوستالژی شما را بر می‌انگیزند.

– رازهای مخفی بازی را کشف کنید

بازی شورش در شهر 4

در بازی، تعدادی کابینت آرکید مخفی نیز قرار داده شده است که شما را به بخشی از مراحل کلاسیک نسخه‌های اصلی می‌برند. برای مثال کابینت مخفی موجود در ایستگاه پلیس، شما را به بازی شورش از شهر 2 می‌برد، جایی که باید با اولین مینی باس آن بازی مقابله کنید. در این لحظات، شخصیت‌ها به حالت پیکسلی تبدیل می‌شوند و لحظات جذابی را خلق می‌کنند.

بازی Streets of Rage 4 بر روی کنسول‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. اگر به دنبال تجربه قانونی بازی هستید، می‌توانید نسخه رایانه‌های شخصی آن را به قیمت 24.99 دلار از پلتفرم استیم خریداری کنید.

آیا بازی شورش در شهر 4 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.