مینی پی سی لارک باکس CHUWI

کالبد شکافی مینی پی سی لارک باکس CHUWI

مدتی قبل مینی پی سی لارک باکس چووی –  CHUWI LarkBox mini PC معرفی شد و توانست توجهات را به سوی خود جلب کند. اکنون می‌خواهیم نگاهی به اجزای داخلی کوچک‌ترین مینی کامپیوتر جهان داشته باشیم.

مینی پی سی لارک باکس CHUWI به عنوان کوچک‌ترین مینی پی سی جهان از قدرت و عملکرد خوبی برخوردار است. قطعا خیلی جالب خواهد بود که نگاهی به داخل دستگاه داشته باشیم. تمام آنچه برای جداسازی کامل مینی کامپیوتر لارک باکس نیاز دارید، فقط دو عدد پیچ گوشتی است. از آنجایی که اتصال بین مادربردها اساسا از BTB (اتصال برد به برد) استفاده می‌کند، فرآیند جداسازی در واقع بسیار راحت است.

کالبدشکافی مینی پی سی لارک باکس CHUWI

مینی پی سی لارک باکس CHUWI

پس از برداشتن کاور پشتی، می‌توانید مادربرد را ببینید. همانطور که در تصویر می‌بینید، آی‌سی پاور و چند پورت من جمله دو عدد پورت USB-A، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه جانبی میکرو اس دی را می‌توان در اینجا مشاهده کرد.

مینی پی سی لارک باکس CHUWI

یک مادربرد دیگر نیز در زیر مادربرد اول وجود دارد که با سیم به برد بالایی متصل شده است. این مادربرد کوچک و جمع و جور قطعات اصلی مینی پی سی لارک باکس من جمله پردازنده، حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی، USB-C و رابط HDMI را در خود جای داده است.

مینی پی سی لارک باکس CHUWI

مشخصات اصلی مینی پی سی لارک باکس

  • پردازنده: Intel Gemini Lake N4100 با پردازنده گرافیکی UHD 6000
  • حافظه رم: SK Hynix H9HKNNNDGUMUBR دو عدد رم 3 گیگابایتی از نوع LPDDR4
  • حافظه ذخیره‌سازی: FORESEE NCEMASLD با ظرفیت 128 گیگابایت
  • مودم وایرلس: Intel Wireless-AC 9461
  • رابط: یک عدد HDMI (نوع A) و یک عدد USB-C

لارک باکس مجهز به پردازنده کم مصرف N4100 اینتل است که هنوز هم می‌تواند به راحتی از پس اجرای بیشتر نیازهای شما برآید. ناگفته نماند که پردازنده کم مصرف با قابلیت Throttling حرارت تولیدشده را کاهش می‌دهد.

مینی پی سی لارک باکس CHUWI

و در نهایت به آخرین قطعه اصلی می‌رسیم که فن خنک‌کننده دستگاه است. فن خنک‌کننده از ترکیب هیت سینک مسی و یک فن بسیار کم‌صدا استفاده می‌کند که گرمای تولیدی را به خوبی دفع می‌کند. در همین حال، هنگامی که فن با آخرین دور کار می‌کند، میزان نویز کمتر از 20 دسی‌بل است.

مینی پی سی لارک باکس CHUWI

در تصویر بالا می‌توانید تمام قطعات جداشده مینی پی سی لارک باکس CHUWI را مشاهده کنید. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و قیمت مناسب، با یک دستگاه واقعا جذاب طرف هستیم. لارک باکس از آخر ماه جاری در پلتفرم تأمین مالی جمعی Indiegogo به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*