اتصال مغز به رایانه

ایلان ماسک از ساخت ایمپلنت اتصال مغز به رایانه تا سال 2021 خبر داد

طبق اعلام ایلان ماسک، شرکت نورولینک تا سال 2021 ایمپلنت اتصال مغز به رایانه را به تولید می‌رساند که آغازی برای همزیستی انسان با هوش مصنوعی خواهد بود.

شواهد حاکی از آن است رویای اتصال مغز انسان به رایانه که ایلان ماسک در سر می‌پروراند به زودی محقق خواهد شد. ایلان ماسک به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت نورولینک با انتشار پادکستی اعلام کرد تا سال 2021 ایمپلنت اتصال مغز به کامپیوتر توسط این شرک آماده خواهد شد.

جزئیات ساخت ایمپلنت اتصال مغز به رایانه

اتصال مغز به رایانه

ایلان ماسک در ادامه اظهار کرد برای کاشت این ایمپلنت در مغز انسان باید تکه‌ای از جمجمه فرد برداشته شود. در گام دوم ربات‌ها الکترودهایی که همانند رشته‌هایی بسیار نازک خواهند بود را در مغز فرد قرار می‌دهند. پس از کاشت ایمپلنت در مغز فرد، فقط یک زخم کوچک از این عمل جراحی باقی خواهد ماند. ماسک در ادامه تاکید کرد ما قصد نداریم به این زودی‌ها این فناوری را روی انسان‌ها مورد آزمایش قرار دهیم و این آزمایش در آینده دور روی انسان‌ها انجام خواهد شد.

اتصال مغز به رایانه

گفتنی است ایلان ماسک شرکت نورولینک را در سال 2016 تاسیس کرد و این شرکت در زمینه طراحی رشته‌های انعطاف‌پذیر کوچک فعالیت دارد؛ الکترودهایی همانند رشته که 10 بار از موی انسان نیز نازک‌تر هستند و با هدف درمان ترومای مغزی و جراحت‌های شدید مغزی تولید خواهند شد.

اتصال مغز به رایانه

ایلان ماسک مدتی قبل اعلام کرد تا 25 سال آینده انسان به صورت کامل به این فناوری دسترسی پیدا خواهد کرد و این فناوری، مغز انسان را به رایانه متصل خواهد کرد. از این رو در آینده شاهد همزیستی انسان و هوش مصنوعی خواهیم بود.