ویدیو کنفرانس در واتساپ

برگزاری ویدیو کنفرانس در واتساپ به لطف مسنجر رومز فیس بوک میسر می‌شود

برگزاری ویدیو کنفرانس در واتساپ تا سقف 50 کاربر به زودی امکان‌پذیر می‌شود. این قابلیت از طریق یکپارچه کردن Whatsapp با Messenger Rooms فیس بوک میسر خواهد شد.

پیام رسان واتساپ در نسخه وب خود به کاربران اجازه می‌دهد تا سقف 50 نفر شرکت‌کننده، ویدیو کنفرانس آنلاین برگزار کنند. این خبر به تازگی توسط وب سایت تخصصی WABetaInfo در اختیارمان قرار گرفته است. قابلیت جدید به احتمال زیاد سرویس Messenger Rooms را یکپارچه خواهد کرد. سه هفته پیش گفتیم امکان ایجاد چت روم های ویدیویی ۵۰ نفره به فیس بوک اضافه شد. مسنجر رومز، چت روم‌های ویدیویی با تعداد زیادی کاربر بوده و هدف از توسعه آن، رقابت با برنامه ویدیو کنفرانس بسیار محبوب زوم است.


افزایش استفاده از سرویس‌های تماس تصویری و ویدیو کنفرانس توسط کاربران با توجه به اجبار برای دورکاری در پی شیوع ویروس کرونا، فیس بوک را به شاخ و شانه کشیدن برای بزرگترین سرویس‌دهندگان در این زمینه‌ها تشویق کرد. به عنوان مهمترین رقیبان کنونی باید به زوم و مایکروسافت تیمز اشاره کنیم. اگرچه ترافیک بر بستر زوم، بعد از اجباری شدن قرنطینه خانگی در سراسر دنیا 535 درصد افزایش پیدا کرد، اما اپلیکیشن ویدیو کنفرانس Zoom از نظر امنیت و حریم خصوصی فاجعه‌بار است! به همین دلیل فیس بوک فرصت خوبی برای پیشرفت دارد.

ویدیو کنفرانس واتساپ

توسعه قابلیت برگزاری ویدیو کنفرانس در واتساپ

طبق گزارش جدید WABetaInfo، ابزار جدید واتساپ، به واسطه مسنجر رومز، کاربردی شبیه به ابزارهای رقیب خواهد داشت؛ میزبان کنفرانس ویدویی یک اتاق ایجاد کرده و یک لینک یا کد دسترسی در اختیار بقیه قرار می‌دهد تا به واسطه آن، به گروه اضافه شوند. یکی از ویژگی‌های قابل تحسین سرویس ویدیو کنفرانس آنلاین واتساپ و فیس بوک برخلاف رقبا، اجازه به حضور در اتاق‌های گفتگوی مجازی بدون اجبار برای درست کردن حساب کاربری است.

ویدیو کنفرانس واتساپ

فرآیند یکپارچه کردن نسخه وب واتساپ با مسنجر رومز هنوز در دست توسعه قرار داشته و در آپدیت 2.20.139 اندروید گنجانده خواهد شد. برنامه بعدی، اضافه شدن قابلیت نام برده به آی او اس است. بر اساس گزارش WABetaInfo، شرکت فیس بوک امکان افزودن یک میانبر، برای دسترسی سریع، به منوی Attach در پیام رسان Whatsapp را بررسی می‌کند.

ویدیو کنفرانس واتساپ

یک میانبر دیگر نیز به منوی اصلی، که از طریق کلید روی آیکون سه نقطه‌ای به آن دست پیدا می‌کنیم، اضافه خواهد شد. این گزینه Create a Room نام داشت و ساخت سریع اتاق گفتگوی دست جمعی تا سقف 50 نفر را میسر می‌کند. در حال حاضر، اتاق‌های گفتگوی صوتی یا ویدیویی واتساپ حداکثر می‌تواننند 8 کاربر را در خود جای بدهند. این ظرفیت تا دو ماه پیش، 4 نفر بود.

ویدیو کنفرانس در واتساپ

در نهایت به یک گزارش قابل توجه دیگر پرتال WABetaInfo نیز اشاره می‌کنیم. این وب سایت متوجه یک ویژگی جدید در نسخه بتای 2.20.143 واتساپ برای اندروید شد. این قابلیت اجازه می‌دهد یک اکانت واتساپ را روی دستگاه‌های مختلف سوار و استفاده کنید. در حال حاضر، بعد از لاگین کردن به این پیام رسان با یک شماره، داخل دستگاه‌های دیگر اتصالتان به اطلاعات همان حساب قطع خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نه واقعا مثل این که وات اپ یه سری خاصیت هایی ام داره

  2. یکی از مزایای وات اپ هم همینه

  3. چه عجب واتساپ به یه درد میخورد