هواوی پی 30 پرو 2020

مقایسه هواوی پی 30 پرو 2019 و P30 Pro 2020 ؛ تفاوت نیو ادیشن چیست؟

هواوی پی 30 پرو 2020 با نام Huawei P30 Pro New Edition چند روز پیش معرفی شد. در این مطلب به مقایسه ورژن جدید پرچمدار سال 2019 هواوی با مدل قبلی خواهیم پرداخت.

در سال 2019، وقتی هواوی پی 30 پرو معرفی شد، وضعیت در بازار موبایل کاملا متفاوت بود. در آن زمان از مشاهده یک گوشی با دوربین چهارگانه، قادر به زوم اپتیکال 5 برابری، متحیر شدیم. این گوشی شبیه به دیگر گجت های اندرویدی به گوگل موبایل سرویسز و در نتیجه گوگل پلی استور دسترسی داشت.

از زمان رونمایی این گوشی هوشمند تا امروز وضعیت خیلی تغییر کرده است. تحریم هواوی توسط آمریکا فعالیت‌های این شرکت را به شدت مختل کرد، به طوری که پرچمداران جدیدش یعنی هواوی پی 40، پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس نمی‌توانند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کنند. شرکت برای برطرف کردن نیاز کاربران به اپلیکیشن‌های کاربردی و بازی‌های موبایل، به فروشگاه‌ نرم افزار اختصاصی خود یعنی اپل گالری متکی است.

هواوی طی دو سال اخیر به طور واضح نشان داد تحریم‌ها تنها سرعت رشدش را برای مدتی کوتاه پایین آورده و هرگز از پیشرفتش جلوگیری نخواهد کرد. معرفی هواوی پی 30 پرو 2020 همراه با گوگل پلی استور تضمینی برای این ادعا است.

مشخصات یکسان هواوی پی 30 پرو 2020 و 2019

  • نمایشگر: 6.47 اینچی اولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 19.5:9
  • دوربین توسعه یافته در همکاری با لایکا، متشکل از چهار سنسور
    • اصلی: 40 مگاپیکسلی با لنز 27 میلی‌متری دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6، توسعه بر پایه فناوری SuperSensing با زیر پیکسل‌های RYYB
    • زوم:8 مگاپیکسلی با لنز 125 میلی‌متری دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/3.4، دارای توانایی 5x زوم اپتیکال
    • واید: 20 مگاپیکسلی با لنز 16 میلی‌متری دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2
    • سنسور ToF
  • تراشه کایرین 980
  • اندازه بدنه و سبک طراحی
  • اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سریع 40 واتی (فناوری SuperCharge)

شبیه نگه داشتن هواوی پی 30 پرو نیو ادیشن با مدل قبلی ترفند و البته اجبار سازنده بود. در صورت اعمال تغییر در این گوشی، شرکت باید به منظور دریافت مجدد تاییدیه اقدام می‌کرد. این موضوع، اجبار برای خارج کردن گوگل موبایل سرویسز از آن را در پی داشت.

طراحی مدل جدید هواوی پی 30 پرو

شبیه به هواوی پی 40 پرو برای این گوشی نیز نسخه‌ای نقره‌ای وجود دارد. در حال حاضر این نسخه منحصر به کشور انگلستان است. بدنه این ورژن نرم بوده و در دست گرفتنش حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌کند. داشتن لایه‌ای برای جلوگیری از جذب اثر انگشت مزیت دیگر آن محسوب می‌شود.

هواوی پی 30 پرو 2020

هواوی مدعی شد با هدف محکم نگه داشتن بدنه با وجود نرم و خوش‌دست کردن آن، 9 لایه رنگ نانو – اپتیکال روی بدنه اعمال کرده است. این فرآیند کار بسیار دشواری است، اما گوشی را در برابر خط و خش مصون نگه می‌دارد.

حافظه و ویژگی‌های نرم افزاری هواوی پی 30 پرو جدید

  • 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت ظرفیت داخلی
  • اندروید 10 با پوسته EMUI 10.1
  •  دسترسی به سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل مخصوصا گوگل پلی استور
  • دسترسی به دستیار هوشمند مجازی جدید Celia


برخلاف گوشی های رده بالای هواوی از سری P در سال میلادی جاری و شبیه به پرچمدار سال گذشته، هواوی پی 30 پرو 2020 نیز از تراشه کایرین 980 استفاده می‌کند. برای Huawei P30 Pro نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم نیز وجود داشت، اما New Edition آن فقط دارای یک نسخه بوده و از 8 گیگابایت حافظه اصلی بهره می‌برد.

هواوی پی 30 پرو 2020

این ارتقا به معنی افزایش توان پردازشی گوشی جدید نیست، هر چند می‌توانید تعداد بیشتری اپلیکیشن‌ را به صورت همزمان، بدون هنگ کردن گوشی، در حالت اجرا نگه دارید. ظرفیت داخلی از 128 گیگابایت برای ارزانترین نسخه هواوی پی 30 پرو به 256 گیگابایت افزایش پیدا کرده است. برای افزایش فضای ذخیره‌سازی فایل باید از کارت‌های NM استفاده کنید، چرا که هواوی به خاطر عدم دریافت تاییدیه از SD Association دیگر قادر به استفاده از درگاه‌های میکرو اس دی در گجت‌های اندرویدی خود نیست.

با توجه به محدودیت‌های نرم افزاری گوشی های جدید هواوی، کاربران بیشتر از ویژگی‌های سخت افزاری، روی نرم افزار تمرکز دارند. تفاوت در هواوی پی 30 پرو 2020 همراه شدن با اندروید 10 در قالب رابط کاربری EMUI 10.1 است، چیزی که مدل سال 2019 به وسیله دریافت یک آپدیت به آن مجهز خواهد شد. با توجه به برنامه هواوی به منظور توسعه آپدیت اندروید 10 برای پرچمدار سری P سال گذشته خود، احتمالا تا زمان عرضه مدل جدید، بستر نرم افزاری آن‌ها نیز وضعیت مشابهی خواهد داشت.

اما ویژگی‌های جدید رابط EMUI 10.1 چیست؟ مهمترین قابلیت را باید افزوده شدن دستیار صوتی جدید هواوی با نام Celia دانست. این دستیار با هدف رقابت با اپل سیری توسعه یافته و کاربرد آن، شبیه به سایر دستیارهای مجازی، اجرای یک سری دستور به وسیله دریافت فرمان‌های صوتی است.

هواوی موزیک و هواوی ویدیو نیز به EMUI 10.1 راه پیدا کرده‌اند. برای مشترکان جدید، استفاده از سرویس موزیک و ویدیوی هواوی سه ماه رایگان خواهد بود. بعد از آن باید به ازای هر ماه مبلغ 9.99 یورو پرداخت کنید. Huawei Music شبیه به گوگل موزیک و اسپاتیفای بوده و دسترسی به حدود 1.2 میلیون آلبوم موسیقی را فراهم می‌کند.

قیمت هواوی پی 30 پرو 2020

اگرچه یک سری قابلیت‌ها نظیر میزان حافظه رم و ظرفیت داخلی هواوی پی 30 پرو 2020 افزایش پیدا کرده است، اما قیمت آن در مقایسه با زمان عرضه اولیه هواوی پی 30 پرو در سال 2019 صد دلار کمتر است. اگر این گوشی را تا روز سی‌ام ژوئن سال جاری (10 تیر) خریداری کنید، یک هواوی واچ جی تی 2 ای نیز به عنوان هدیه دریافت خواهید کرد. قیمت گوشی در انگلستان و کشورهای اروپایی به ترتیب 699 پوند و 749 یورو است.


با در نظر گرفتن قدرت پردازشی بالا و دوربین فوق‌العاده هواوی پی 30 پرو، کاهش قیمت آن کاربران زیادی را به خرید ورژن جدید تشویق خواهد کرد. پرچمداران سال 2019 هنوز ارزش خرید بالایی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*