هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برگ برنده اپلیکیشن ها در پاندمی کرونا

تکنولوژی و گسترش سریع آن در چند سال گذشته تاثیر عمیقی بر تغییر فرهنگ‌ها و دیدگاه انسان نسبت به نحوه زندگی داشته است. زمانی نقش ربات ها و تکنولوژی فراتر از زمان، نقشی مخرب و در جهت نابودی جامعه انسانی بود ولی امروزه تاثیرات مثبت امکاناتی که علم هوش مصنوعی به زندگی بشری ارائه می‌دهد، جایگاه تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در زندگی جامعه جهانی محکم کرده است.

گسترش بحران کرونا و تبدیل آن به یک پاندمی جهانی، کسب و کارها را به سمت تطبیق با تکنولوژی های رباتیک و هوشمندسازی کامپیوتری سوق داده است. شاید پیش از این بحران، یک فروشگاه کاملا اتوماسیون شده تنها یک ایده لوکس بود ولی امروز در شرایط فعلی جامعه جهانی، این ایده که کاربران بتوانند به صورت مجازی کالاهای یک فروشگاه را به دقیق بررسی کنند و حتی با استفاده از واقعیت افزوده آن آیتم را به صورت مجازی در منزل خود را مشاهده کنند، یک ضرورت شده است.

سوپرمارکت های شبکه‌ای مانند سوپرمارکت آنلاین آمازون، نیاز به حضور نیروی فیزیکی برای مدیریت انبار و یا Check-out کردن کالاها برای ارسال را از بین برده‌اند. وجود فروشگاه های مجازی که امکان خرید آثار هنری و یا دکوراسیون را با تعبیه مجازی آن آیتم در چیدمان محیط ممکن می‌کنند، نیاز به حضور فیزیکی مشتری در محل برای خرید و یا حمل و نقل آن کالا به محیط برای بررسی و تست را از بین برده‌اند. فروشگاه های آنلاین، پلتفرم های وبینار و کلاس های مجازی نیز دیگر مثال‌هایی از میان نمونه‌های موجود برای استفاده از تکنولوژی‌های روز برای ارائه خدمات به کاربران در شرایطی هستند که نیاز به کاهش تعامل انسانی بین مردم جامعه است.

تاثیر فرهنگی و اجتماعی سامانه های آنلاین هوشمند

کرونا سوال مهمی را در جامعه جهانی مطرح کرد؛ اگر ابزار های اتوماسیون و هوشمندسازی کسب و کار، پیش از این بحران به صورت گسترده در جوامع به کار گرفته شده بود، آیا آمارهای شیوع کووید ۱۹ امروز متفاوت بود؟

ویروس کرونا به جامعه جهانی ثابت کرد که نگرانی از دست رفتن مشاغل بعد از تطبیق کسب و کار با تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، در برابر خطرات فعلی ارزش چندانی ندارند.

شاید زمانی هوش مصنوعی، رباتیک و تکنولوژی AR ، VR و AI در کسب و کارها منجر به کاهش تعاملات و حذف برخی از مشاغل انسانی می‌شدند ولی توسعه این تکنولوژی‌ها و استخدام افرادی برای مدیریت ریموت آن‌ها منجر به تعریف مشاغل جایگزین می‌شد و بسیاری از هزینه های مازاد و سربار استخدام و تعدیل در بحران‌های فعلی از بین می‌رفت.

شرکت‌های نرم افزاری و هم سو شدن با تکنولوژی‌های به روز

بعد از سقوط بازار مالی آمریکا در بحران سال ۲۰۰۸، محاسبات ابری و استفاده از آن‌ها برای پیش بینی ترندها محبوبیت بسیاری پیدا کردند. در همان زمان بود که شرکت‌ها و استارتاپ‌های متعددی برای معرفی این تکنولوژی به کسب و کارها و حتی توسعه راهکارهای جدید مبتنی بر فرآیندهای ابری ایجاد شدند. بحران فعلی نیز فرصتی مشابه برای گرایش هرچه بیشتر کسب و کارها به سمت اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی، AR ، AI و VR است. تکنولوژی های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی همچنان تصویر مبهمی در دنیای فعلی دارند. مضررات مهاجرت سیستم‌ها به پلتفرم های مبتنی بر این تکنولوژی‌ها بروز پیدا نکرده است، ولی این مسئله که بحران فعلی، نیازمند تعریف فرهنگ جدیدی در جامعه جهانی است، غیر قابل انکار است.

مشخصا پیدا کردن راهکارهایی منطبق با فرهنگ و قوانین هر کشور وظیفه شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های مبتنی بر این تکنولوژی‌ها است.

هوش مصنوعی

این تکنولوژی‌ها به تسهیل امور محدود نمی‌شوند. در برخی موارد هوش مصنوعی در تشخیص یا یافتن روش‌هایی جهت حل و جلوگیری از بروز بحران نیز کارگشا است. لازم به ذکر است که این تکنولوژی‌ها عموما گران بوده و پیشنهاد استفاده از آن‌ها باید توسط یک تیم کارشناسی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد. دیدگاهی که در این باره وجود دارد می‌بایست رویکرد سرمایه گذاری و مدیریت بحران داشته باشد.

شرکت نرم افزاری نوژن و توسعه سامانه های آنلاین هوشمند

در نوژن، رسالت خود می‌دانیم که کسب و کار‌ها را در مسیر توسعه سامانه های آنلاین هوشمند با قابلیت توسعه پذیری، مقیاس پذیری و انطباق با نیازهای روز جامعه همراهی کنیم. شاید طراحی سامانه آنلاین با بودجه محدود و ویژگی‌های حداقلی در دسترس باشد، اما امروزه رویکرد سامانه‌های آنلاین، فرصت بکر سرمایه گذاری است. از نظر نوژن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و پلتفرم کسب و کار باید قابل انطباق با ترندهای روز دنیا باشد.

تشخیص و تعادل بین هزینه و عمق اتوماسیون وظیفه یک تیم متعهد و متخصص است. ما در نوژن آماده ارائه خدمات نرم افزاری به کسب و کارها هستیم تا در مسیر طراحی سامانه‌های یکپارچه همراهی متخصص در این فرایند داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۵۱۰۵۴۸ تماس و یا به وب سایت ما مراجعه نمایید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینجاست که میگن تکنولوژی به کمک بشر اومد

  2. قایل استفاده توی ایران ام هست ؟؟