نسخه جهانی MIUI 12

نسخه جهانی MIUI 12 منتشر شد؛ نگاهی به امکانات جدید رابط کاربری سفارشی شیائومی

نسخه جهانی MIUI 12 به صورت رسمی منتشر شد. در این مطلب با امکانات جدید رابط کاربری سفارشی اندروید گوشی های شیائومی آشنا می‌شویم.

یک ماه پیش شیائومی جدیدترین ورژن سیستم عامل اندروید سفارشی خود یعنی MIUI را عرضه کرد. شیائومی از جمله گوشی‌سازانی است که اندروید خام را کنار گذاشته و سیستم عامل‌های پلتفرم موبایل گوگل را بعد از دست‌کاری و سفارشی‌سازی به کار می‌برد. MIUI 12 ابتدا در قالب نسخه بتا، برای چند مدل گوشی مشخص فقط برای کاربران چینی، عرضه شد. با گذشت یک ماه اکنون شاهد انتشار نسخه جهانی آن هستیم.

به زودی شرکت شیائومی توسعه نسخه جهانی MIUI 12 برای گجت های اندرویدی خود را آغاز خواهد کرد. این ورژن سفارشی اندروید با قابلیت‌های جدیدی همراه بوده است. در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انیمیشن‌های جدید MIUI 12

نسخه جهانی MIUI 12

در توسعه رابط کاربری جدید، شیائومی توجه خاصی به ارتقای انیمیشن‌ها و افکت‌های زیباساز داشته است. انیمیشن‌های جدید می‌توانند چندین لایه، که با یکدیگر همپوشانی دارند، را برای دستیابی به افکت‌های تیره طبیعی‌تر ایجاد کنند. انیمیشن‌های نیمه مات به لطف ترفندهای جدید طبیعی‌تر و جذاب‌تر به نظر خواهند رسید.

اپلیکیشن دوربین تازه

نسخه جهانی MIUI 12

یکی از مهمترین ویژگی‌های نسخه جهانی MIUI 12 اپلیکیشن‌ Camera جدید محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت نرم افزار در زمینه عکاسی و فیلم برداری انتظار داریم کیفیت دوربین گوشی های برند شیائومی و ردمی بعد از دریافت آپدیت جدید افزایش پیدا کند.

داخل نرم افزار دوربین جدید، عملیات‌ها و حالت‌های جدیدی در نظر گرفته شده و از نظر ظاهری و محل قرارگیری دکمه‌ها، راحت‌تر قابل سفارشی‌سازی است. می‌توانید شکل و شمایل رابط کاربری اپلیکیشن دوربین را به دلخواه تغییر بدهید.

سوپر والپیپر

نسخه جهانی MIUI 12

والپیپرهای جدیدی که شیائومی به صورت پیش‌فرض داخل رابط کاربری مبتنی بر اندروید جدیدش قرار داده، از همان ابتدای انتشار نسخه بتا توجه بسیاری را جلب کرد. خوشبختانه دانلود سوپر والپیپر MIUI 12 برای تمام گوشی های اندرویدی امکان‌پذیر است.

نسخه جهانی MIUI 12

سوپر والپیپرها، یک سری تصاویر پس‌زمینه پویا بوده و با افکت‌های زوم جذابی ترکیب شده‌اند. به محض باز کردن قفل گوشی، این افکت اجرا می‌شود. اگر ظاهر رابط کاربری گوشی اندرویدی‌تان مدت‌ها است تکراری شده، با سوپر والپیپرهای نسخه جهانی MIUI 12 می‌توانید تغییری اساسی در آن ایجاد کنید.

رابط کاربری جدید تنظیمات

نسخه جهانی MIUI 12

در ورژن جدید اندروید سفارشی شرکت شیائومی، رابط اپلیکیشن Settings زیر و رو شده است. با توجه به عادت شیائومی برای عدم دست‌کاری بیش از اندازه اندروید خام، این تغییر کمی تازه و متفاوت به نظر می‌رسد.

عناصر بصری و زیبای جدید به صفحه تنظیمات اضافه شده و در عین حال ظاهر ساده‌تری پیدا کرده است. جابه‌جایی بین قسمت‌های مختلف تنظیمات اکنون راحت‌تر صورت می‌گیرد. علاوه بر رابط کاربری جدید، حین انجام عملیا‌ت‌های مختلف انیمیشن‌های جدید و متنوع‌تری مشاهده خواهید کرد. به عنوان نمونه باید به زمان فشردن یک دکمه یا منتقل کردن یک عنصر به مکانی دیگر اشاره کرد.

نسخه جهانی MIUI 12

توسعه دارک مود 2.0 برای نسخه جهانی MIUI 12

نسخه جهانی MIUI 12

ورژن جدید دارک مود سبب می‌شود حالت تاریک را گسترده‌تر کرده و داخل اپلیکیشن‌های بیشتری اعمال کنیم. یک سری نرم افزار به صورت پیش‌فرض فاقد دارک مود بوده و حتی در صورت فعال‌سازی این حالت داخل رابط کاربری و پوسته سیستم عامل گوشی از این تغییر تبعیت نمی‌کنند. با دارک مود 2.0 این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد. تغییر مهم دیگر در ورژن دوم، طبیعی‌تری به نظر رسیدن رابط کاربری بعد از تاریک شدن است.

مالتی تسکینگ با پنجره‌های شناور

نسخه جهانی MIUI 12

در نسخه جهانی MIUI 12 سیستم جدیدی برای مالتی تسکینگ پیاده شده است. شیائومی به سیستم عامل اندروید سفارشی جدید خود یک سری ژست حرکتی اضافه کرد تا کاربر بتواند به راحتی، حین کار با چند اپلیکیشن به صورت همزمان، بین آن‌ها در قالب یک سری پنجره شناور جابه‌جا شود. یکی از روش‌های تازه دسترسی سریع به یک اپلیکیشن و بستن آن در انتها، پایین کشیدن انگشت از بالا به پایین روی نوار اعلانات است.

نسخه جهانی MIUI 12

اسکرین مود فعال

منظور از اسکرین مود اکتیو، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن اختصاصی گوشی‌ های شیائومی است. در نسخه جهانی MIUI 12 نمایشگر همیشه روشن ظاهر زیباتری پیدا کرده و عناصر مختلف همچون ساعت و تاریخ طرح‌های متفاوتی دارند.

ردیابی خواب و تحرک

نسخه جهانی MIUI 12

میزان قدم‌های برداشته شده و کیفیت خواب، بدون نیاز به استفاده از دستبند سلامتی، توسط گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید سفارشی جدید شیائومی مانیتور می‌شوند. به عبارتی یک برنامه سیستمی جدید به این منظور داخل سیستم عامل در نظر گرفته شده است.

حریم خصوصی و دسترسی‌ نرم افزارها

نسخه جهانی MIUI 12

حفظ بیشتر حریم خصوصی روز به روز تبدیل به دغدغه‌ای مهمتر برای کاربران می‌شود. شیائومی مدعی شد رابط کاربری MIUI 12 اولین سیستم عامل موبایل دنیا با تاییدیه TÜV Rheinland محسوب می‌شود. این تاییدیه نشان‌دهنده پشتیبانی از یک سیستم حفظ حریم خصوصی پیشرفته است. در مقایسه با سایر گوشی های اندرویدی، حریم خصوصی کاربران بهتر در گوشی های شیائومی و ردمی دارای نسخه جهانی MIUI 12 حفظ خواهد شد.


تغییر مهم دیگر در این زمینه ارائه سیستمی جدید برای کنترل سطح دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها است. استفاده از نرم افزارهای مجهز به یک سیستم شناسایی مجاز است، به همین دلیل سیستم جدید از تکمیل شدن فرآیند جمع‌آوری کامل داده (غیر مجاز) جلوگیری خواهد کرد. ایده پشت آن، دادن توانایی به کاربر به منظور جابه‌جا شدن بین شناساگرهای مختلف در زمان دلخواه است.

نسخه جهانی MIUI 12

اپلیکیشن هواشناسی جدید

نسخه جهانی MIUI 12

از جمله کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل، برنامه‌های هواشناسی محسوب می‌شوند. شیائومی با هدف بی‌نیاز کردن کاربران خود از نصب نرم افزارهای جانبی در این زمینه از گوگل پلی استور، یک اپلیکیشن هواشناسی همه فن حریف و زیبا داخل نسخه جهانی MIUI 12 توسعه داد. علاوه بر زیبا و مدرن‌تر شدن رابط کاربری برنامه، اکنون اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بعد از انتشار نسخه بتا و پیش از جهانی شدن سیستم عامل اندروید سفارشی جدید شیائومی، نام گوشی هایی که آپدیت MIUI 12 شیائومی را دریافت می‌کنند لو رفت! برای دریافت آپدیت جدید براید کمی منتظر بمانید، چرا که هنوز در مرحله تست قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. از نظر من خیلی خوب پیشرفت کرده و دم اش گرم

  2. رابط کاربری چرت و چندش اوری داره
    پر از باگ و تبلیغات و سرعت کم و ایکون برنامه کودکانه و برنامه های جاسوسی مخصوص شیافومی

  3. عمرا به پا رابط كاربرى سامسونگ نمى رسه

  4. بعد از رابط کاربری سامسونگ رابط کاربری شیارو دوست دارم