ماجرای شهر شناور چینی و ارتباط آن با جهان موازی+ویدیو

ماجرای شهر شناور چینی با انتشار ویدیویی از آسمان شهر فوشان چین به سر زبان‌ها افتاده است که بسیاری آن را تونلی به جهان موازی یا شهر ارواح می‌دانند، اما آیا این ماجرا واقعی است؟

انسان همواره در مقابل پدیده‌هایی که علم برای آنها توضیح خاصی ندارد و همچنین ذهن نیز قادر به درک آن نیست، با ترس و اضطراب فراوان مواجه می‌شود. از سوی دیگر برخی با دیدن پدیده‌های عجیب و اسرارآمیز قصه‌پردازی می‌کنند و این قصه‌پردازی‌ها با انتشار ویدیویی از آسمان شهر فوشان چین به اوج خود رسیده است؛ به گونه‌ای که حتی برخی آن را شهر ارواح و برخی نیز آن را تونلی به جهان موازی می‌دانند. در این مقاله قصد داریم این ماجرا را مورد بررسی قرار دهیم.

داستان شهر شناور چینی

ماجرای شهر شناور چینی با انتشار چند ویدیو از آسمان شهر فوشان چین شروع شد که در آن شاهد یک شی بزرگ در آسمان هستیم که با گذشت زمان تصویر واضحی از آسمان‌خراشی بزرگ در میان شهری معلق بین زمین و آسمان پدیدار می‌شود. این ویدیوها که نخستین بار در سال 2016 توسط مردم شهر فوشان چین در فضای مجازی منتشر شد، حواشی زیادی در سراسر جهان به همراه داشت.

برخی احتمال می‌دادند این ویدیوها با هدف سرگرم کردن مردم ویرایش شده و غیر واقعی است، اما با توجه به اینکه هزاران نفر از این صفحه فیلم و عکس گرفته بودند، باعث شد تا این پدیده توسط محققان نیز مورد بررسی بگیرد و حتی ناسا نیز تحقیقاتی را در خصوص این ماجرا به انجام رساند که نتیجه‌ای را به همراه نداشت. گفتنی است در سال 2017 نیز ویدیویی همانند این ویدیو در آسمان شهر یویانگ چین نیز به ثبت رسید.

احتمال وجود قلمرو بیگانگان در سیاره زمین

شهر شناور

محققی به نام سرج موناست به عنوان یکی از کارنان ناسا در سال 1983 میلادی برای نخستین بار وجود پدیده شهر شناور را مطرح کرد که بسیاری از مردم بر این باورند بودن این موضوع یک حقه بوده است، اما سرج موناست مدت کوتاهی پس از انتشار این فرضیه به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد و نتوانست ادعای خود را به اثبات برساند. همچنین در سال‌های 1996 و 2000 میلادی نیز سایر ساکنان زمین در شهرهای مختلف از مشاهده شهری شناور در آسمان گزارش دادند. از زمانی که نخستین شهر شناور دیده شده، داستان‌های زیادی در خصوص قلمرو بیگانگان، شهر اشباح و تونلی به دنیای مجازی منتشر شد که ترس و اضطراب بسیاری را به همراه داشت، در مورد ماجرای شهر فوشان چین نیز شاهدان زیادی وجود داشتند، اما هیچ یک از آنها مصاحبه با رسانه‌ها را نپذیرفتند.

قوت گرفتن شایعات

هرچند آن دسته از افرادی که شاهد شهر شناوری چینی بودند، حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها و محققان نشدند، اما این افراد دیدگاه‌های شخصی خود را پس از مشاهده این پدیده عجیب در فضای مجازی منتشر کردند. برخی از این افراد معتقدند این شهر شناور انعکاسی از نورهای یکی از پروژه‌های مخفی ناسا است و به همین دلیل ناسا داوطلب شد تا این ماجرا را مورد بررسی قرار دهد. گروهی دیگر مدعی هستند این پدیده آزمایش فناوری هولوگرافیک در ابعاد بسیار بزرگ است که دولت چین با اجرای این طرح به دنبال ارزیابی واکنش مردم بود.

یک ادعای غیرقابل باور دیگر این است که برخی بر این باورند که از داخل آن شهر شناور توانستند صدای خودروها و هیاهوی شهر را به صورت واضح بشوند. چنین فرضیه‌هایی باعث شده است که نتوان به سادگی پدیده شهر شناور را نادیده گرفت. همچنین در ویدیوهایی که منتشر شده است بسیاری از مردم در حال مشاهده این پدیده هستند و به همین دلیل با وجود این تعداد جمعیت نمی‌توان گفت چنین فیلمی ساختگی بوده است.

محققان چه دیدگاهی دارند؟

محققان طی سال‌های گذشته روی این پدیده تحقیقات و مطالعات زیادی را انجام دادند و در همین راستا برخی از محققان بر این باورند این ویدیوها به شهر شناور و دنیای موازی مرتبط نبوده و در واقع یک پدیده سرابی است که بسیاری از افراد آن را تماشا کردند. کارشناسان هواشناسی نیز این پدیده را به یک نوع توهم نوری مرتبط دانستند که با گرم شدن جو بالای زمین توسط خورشید، دریا و انعکاسی از درجه حرارت باعث بازتاب تصاویر برخی از اجسام روی زمین در آسمان می‌شود.

کنت بومن، دانشمندی در حوزه اتمسفر از دانشگاه تگزاس در خصوص این پدیده عنوان کرد یک نوع تغییر دما از زمین به هوای داغ باعث می‌شود که شکست نور ایجاد شود، در چنین حالتی بیننده در این شکست نور فریب می‌خورد و در نتیجه او اشیا را در مکانی می‌بینید که به آنجا تعلق ندارند. از این رو برخی از ساکنان این سیاره در شهرهای مختلف آسمانخراش‌هایی را در آسمان به شکل معلق و شناور مشاهده کردند.