فروشگاه اینترنتی

هزاران سوال در شناخت بهترین فروشگاه‌های اینترنتی… (مقایسه ویژگی‌های 5 فروشگاه اینترنتی در حال رشد)

تاکنون فکر کرده‌اید که چرا کاربران حرفه‌ای در خریدهای اینترنتیشان یک گام جلوتر از سایر افراد هستند؟؟

بله! درواقع کاربران حرفه‌ای هیچوقت به خرید از تنها چند سایت شناخته‌شده اکتفا نمی‌کنند… به بیان ساده‌تر این کاربران با فروشگاه‌های اینترنتی متعددی آشنا هستند؛ همواره آخرین آفرها، تخفیفات و محصولات جدیدشان را دنبال می‌کنند و از خدمات منحصربه‌فرد و ویژه‌ی این فروشگاه‌های معتبر استفاده می‌کنند.

ما در این بررسی حرفه‌ای سعی داریم که نشان دهیم کسب و کار اینترنتی و خلاقیت‌های فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی تا چه حد بالایی گسترده شده است… و با بررسی ریزبینانه‌ی تمام ویژگی‌های پنج فروشگاه اینترنتی «خانمی»، «مُبیت»، «خوگِر»، «ابزارمارت» و «روبان»، شما را با مزیت‌ها و ضعف‌های این پنج فروشگاه اینترنتی معتبر آشنا کنیم.

قطعا شما هم به مانند اکثر کاربران اینترنتی هرگاه که صحبت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود، فقط و فقط با وبسایت‌های دیجی کالا، مدیسه، بانی‌مُد و چند فروشگاه اینترنتی دیگر آشنایی دارید! اما تاکنون فکر کرده‌اید که چرا کاربران حرفه‌ای اینترنت نیازهایشان را از سایت‌های معتبر متنوع تأمین می‌کنند؟!

بله! این یک سوال چالش برانگیز است که البته پاسخی واقعی دارد… پاسخ این است که کاربران حرفه‌ای اینترنت با سایت‌های معتبر، خلاق و قدرتمند زیادی آشنایی دارند و به واسطه‌ی تعقیب کردن آخرین آفرها و تخفیف‌ها، شرایط ارسال و تنوع کالاهای هر فروشگاه اینترنتی، بهترین خرید ممکن را انجام می‌دهند.

حالا وقت آن است که با چند فروشگاه اینترنتی معتبر و در حال رشد آشنا شویم… فروشگاه‌هایی که نشان داده‌اند با ادامه‌ روند ارائه خلاقیت‌های جدید، می‌توانند بخشی مهم از سبد خرید کاربران اینترنتی را با اطمینان به خود اختصاص دهند.

اما پیش از آن سوال مهمی مطرح است…

چرا باید به دنبال فروشگاه‌ اینترنتی معتبر باشیم؟

بهترین پاسخ برای چنین سوالی، می‌تواند یک سوال دیگر باشد: «مگر آدم عاقلی هست که از دردسر خوشش بیاید…؟»

بله… بد نیست بدانید که “اعتبار” و “تنوع کالا” از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که کاربران را به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی تشویق می‌کنند؛ چرا که کاربران اینترنتی به خوبی می‌دانند علاوه بر داشتن بهترین انتخاب از میان محصولات متنوع، در دریافت کالای مورد نظر خود هم دچار مشکل نمی‌شوند. اما شاید بهتر باشد که سوال دیگری را نیز مطرح کنیم:

«مگر هیچ کاربری وجود دارد که از “محصولات متنوع‌تر”، “پشتیبانی‌های بیشتر کارشناسان”، “تجربه‌ی فضاهای خلاقانه‌تر” و البته “تخفیف‌های بیشتر” استقبال نکند؟ »

شاید برای پاسخ به این سوال کلیدی است که تصمیم گرفتیم به بررسی پنج سایت معتبر و در حال رشد «خانومی»، «مُبیت»، «خوگر»، «ابزار مارت» و «روبان» بپردازیم.

بهترین فروشگاه‌های اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای پیدا کردن ویژگی‌های مثبت یک فروشگاه اینترنتی معتبر و موفق، باید ابتدا در نظر بگیریم که هدف اصلی چیست…

در واقع هدف اصلی این است که مشتری‌های متعددی به فروشگاه اینترنتی‌تان بیایند، از حضور در محیط جذاب فروشگاه اینترنتی‌تان لذت ببرند… و در نهایت از تنوع و قیمت‌های خوب محصولاتتان راضی بوده و یک خرید عالی داشته باشند…

به همه‌ی این‌ها این مورد را هم اضافه کنید که اگر ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مخاطبان وجود داشته باشد، قطعا کاربران اینترنتی در دلشان خواهند گفت: دیگر چه شرایطی بهتر از این…؟!

قطعا اوج شاهکارتان هم این خواهد بود که کاری کنید کارستان… و کاربران اینترنتی باز هم دوست داشته باشند که در اولین فرصت به وبسایتتان برگردند و از خلاقیت‌ها و آفرهای غافلگیر کننده‌تان کیف کنند؛ حتی اگر خریدی هم نداشته باشند!

و این یعنی که شما استراتژی‌های رابط کاربری و تجربه کاربری را به خوبی در دل وبسایتتان کاشته‌اید…

رابط کاربری و تجربه کاربری؛ لازم و ملزوم موفقیت

رعایت به تمام معنای این دو استراتژی، سقف آرزوهای تمام فعالان کسب و کارهای اینترنتی و برگ برنده‌ای برای یک فروشگاه اینترنتی می‌باشد. در واقع این دو مرحله که از ابتدای حضور کاربر در وبسایت یک فروشگاه اینترنتی آغاز می‌شود، در اصطلاح حرفه‌ای کسب و کار اینترنتی با عنوان “رابط کاربری” و “تجربه کاربری” شناخته می‌شود.

به این معنی که کاربر یک حضور موفق و سرگرم‌کننده در محیط جذاب و پرامکانات را در یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد و بتواند به راحتی و با دسترسی‌های آسان و سریع، محصول خود را پیدا کند. همچنین طی مراحل سریع و بی‌دردسر، خرید محصول را انجام دهد و با تجربه ای مثبت و وفادارانه و به قصد بازگشت دوباره، فروشگاه اینترنتی را ترک کند.

1) فروشگاه اینترنتی خانومی

فروشگاه اینترنتی خانومی از سال 1392 کار خود را آغاز کرده است. بدون شک این وبسایت را می‌توان در دسته‌ی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی حوزه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی قرارداد که در سال‌های اخیر در میان مصرف کنندگان و فروشندگان خرد لوازم آرایشی، محبوبیت زیادی کسب کرده است.

فروشگاه اینترنتی خانومی با پشتیبانی از برندهای متنوع، تبلیغات رنگارنگ و همچنین انعطاف‌پذیری و بکارگیری خلاقیت در فروش، توانست خیلی زود جای خود را در میان فروشگاه‌های اینترنتی معتبر باز کند.

فروشگاه اینترنتی

دو فریم از فروشگاه اینترنتی خانومی

1-1) بررسی تخصصی

1-1-1) مزایا:

  • ظاهر جذاب: استفاده از رنگ‌های متنوع در کاور، بک گراند و عکس‌های تبلیغاتی وبسایت
  • اشانتیون: مگر می‌شود اجناس یک فروشگاه اینترنتی را قبل از خرید تست کرد؟؟ «فروشگاه اینترنتی خانومی» این مزیت را ارائه داده است و به خریدار عادی و مغازه‌داران این امکان را می‌دهد که قبل از خرید اصلی، یک اشانتیون برای تست دریافت کنند!
  • کارت هدیه: خلاقیت خانومی در ارائه‌ی کارت هدیه به اینگونه است که شما می‌توانید مبلغ یک کارت هدیه‌ی مثلا 50000 تومانی را پرداخت کنید و آدرس اینترنتی دوستتان را بدهید. سپس از طریق این فروشگاه اینترنتی معتبر، یک کارت هدیه‌ی الکترونیکی به دوستتان ارسال می‌شود و او می‌تواند به مانند یک بن خرید در فروشگاه اینترنتی خانومی از آن استفاده کند.
  • تضمین ضمانت کالا
  • تخفیف: ارائه‌ی تخفیفات دوره‌ای و روزانه برای بسیاری از محصولات و درج آن بر روی صفحه‌ی اصلی
  • تنوع بالا: ارائه‌ی بیش از 15هزار نوع کالا که پکیج جامع و کاملی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی بوده و می‌تواند مناسب با وسع مالی همه‌ی مشتریان باشد.
  • نظارت مناسب: خانومی به شدت بر روی تاریخ انقضاء محصولات خود حساس می‌باشد و به شدت آنها را کنترل می‌کند.
  • اطلاع رسانی‌های مربوط به شارژ دوباره محصولات
  • اضافه‌سازی بخشی با عنوان مجله‌ خانومی که شامل مقالات مربوط به مسائل آرایشی- بهداشتی است؛ گرچه که تعداد محتواها و مقالات بسیار محدود است.
  • ارسال هماهنگ‌شده: برای مشتریان تهرانی کالا با پیک در زمان انتخابی مشتری ارسال می‌شود.
  • توضیحات مربوط به لوازم آرایشی به صورت حرفه‌ای ارائه شده و از کاتالوگ شرکت سازنده‌ی داخلی یا بین‌المللی محصول به طور کامل بهره گرفته شده است.
  • کد رهگیری محصول سفارش داده شده، از طریق پیامک ارسال می‌گردد.

1-1-2) معایب:

  • عطر و ادکلن: فروشگاه اینترنتی خانومی فروش عطر را به صورت حرفه‌ای تبلیغ می‌کند؛ اما عملا مشتری با تنوع بسیار پایینی از عطر و ادکلن در این فروشگاه اینترنتی معتبر رو به روست و به هیچ عنوان فروشگاه کاملی برای پیدا کردن هر نوع عطر و ادکلن دلخواهی به شمار نمی‌رود!
  • عدم شفافیت در هزینه ارسال: کلمه‌ی ارسال رایگان در نوار زیرین فروشگاه اینترنتی خانومی قرار داده شده است و حتی در برخی از وبسایت‌ها، به اشتباه از ارسال رایگان خانومی به عنوان یک ویژگی مثبت یاد شده است!! اما واقعیت این است که تنها در صورتی که بیش از 150000 تومان خرید داشته باشید، به صورت رایگان برایتان ارسال می‌شود.
  • استفاده از فونت‌های غیر متعارف در سایت (البته که ممکن است مورد پسند عده‌ای هم باشد!)
  • عدم شفافیت در نوع بازگشت کالا: باز هم از عنوان «7 روز بازگشت رایگان» استفاده شده است!! اما هنگامی که وارد این بخش می‌شوید، مشخص می‌شود که برگشت کالا به فروشگاه اینترنتی خانومی، به این راحتی‌ها هم نبوده و شاید مشتری با نارضایتی قید برگشت پردردسر محصول را بزند! محصولی که به هر دلیل با سلیقه‌اش مطابقت ندارد.
  • جستجوی سایت: با وجود دسته بندی برندها، بخش جستجوی فروشگاه خانومی به شدت ضعیف می‌باشد و مشتریان در پیدا کردن محصول خود حسابی به زحمت خواهند افتاد! به خصوص اگر نام محصول را فراموش کرده باشند!
  • مشکلات گاه و بی گاه در تماس با سایت
  • عدم دارا بودن اپلیکیشن موبایل

2) فروشگاه اینترنتی مُبیت

مُبیت یکی از فروشگاه‌های اینترنتی خوشنام در حوزه‌ی لوازم الکترونیکی و کالای دیجیتال می‌باشد. این فروشگاه اینترنتی معتبر کار خود را از سال 1395 شروع کرده است و در مدت زمان کوتاهی توانسته با ایجاد محیط کاربری جذاب، تخفیفات فراوان و ضمانت اصالت کالا به رقیبی سرسخت برای دیگر فروشگاههای اینترنتی این حوزه تبدیل شود.

علاوه بر رابط کاربری مناسب وبسایت، شاید یکی دیگر از دلایل جذابیت فروشگاه اینترنتی مبیت این باشد که تقریبا همه چیز در این فروشگاه دارای تخفیف‌های متنوع است. در کنار تمامی این مسائل، مشاوره و پشتیبانی قدرتمند کارشناسان مبیت به خرید حرفه‌ای‌تر کاربران اینترنتی کمک موثری کرده است.

فروشگاه اینترنتی

دو فریم از فروشگاه اینترنتی مُبیت

2-1) بررسی تخصصی

2-1-1) مزایا:

  • رابط کاربری قدرتمند
  • محیط جذاب سایت: خوش‌سلیقگی در طراحی و استفاده از کاورهای تبلیغی مناسبتی (در حال حاضر کاورهای تبلیغاتی با تم ماه رمضان قرار گرفته است).
  • تخفیف: تخفیفات روزانه و دوره‌ای فراوان برای اکثر محصولات
  • کسب سکه‌های امتیاز: با خرید هرکدام از محصولات امتیاز دریافت می‌کنید و می‌توانید در خریدهای بعدی از مزایای تخفیفاتی سکه‌ها استفاده کنید.
  • برای ثبت نام در وبسایت هم سکه امتیازی هدیه داده می‌شود.
  • ارسال رایگان برای شهر کرمان
  • ضمانت اصالت تمامی کالاهای الکترونیکی موجود در سایت
  • تنوع بالا در مدل‌های مختلف گوشی همراه، تلویزیون، لپ تاپ، لوازم جانبی و …
  • سرعت ارسال بالای محصولات در مقایسه با بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی حوزه‌ی کالاهای الکترونیکی
  • جستجوی هدفمند: به جرأت می‌توان گفت که اگر کاربر دقیقا نداند که چه می‌خواهد، پنل‌های طراحی شده برای هر کدام از لوازم الکترونیکی این فروشگاه اینترنتی، می‌تواند کاربر را به خوبی راهنمایی کند. مثلا برای خرید تبلت، جستجو به چند روش برای نیازهای مخاطبان پیشنهاد می‌شود و مخاطب می‌تواند بر اساس برند، سیستم عامل و سایز نمایشگر به جستجوی هدفمندتری دست پیدا کند.
  • بارگذاری پرسرعت اطلاعات و پنل‌های وبسایت
  • دارا بودن اپلیکیشن موبایل
  • امکان ثبت نام سریع تأمین کنندگان برای همکاری با فروشگاه اینترنتی مبیت
  • انصراف از خرید توسط شما در صورتی که هیچگونه دخل و تصرف و آسیب دیدگی به کالا وارد نشده باشد، بدون هیچگونه هزینه‌ای مورد قبول مبیت قرار می‌گیرد… بر خلاف بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی!
  • گارانتی‌های مدت‌دار
  • نمایش گوشی‌هایی که قرار است به زودی وارد فروشگاه اینترنتی مبیت شوند(به مانند بخش “آنچه خواهید دید” در سریال‌های تلویزیونی!)
  • چالش شجاعانه قیمت: در زیر قیمت درج شده برای هر گوشی همراه، این سوال از کاربر پرسیده شده است: «آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟» و اگر «بله» را انتخاب کنید، بایستی آدرس فروشگاه مورد نظرتان را وارد کنید تا فروشگاه اینترنتی مبیت به چالش و رقابت بیشتری برای تخفیف‌های بیشتر وارد شود!
  • توضیحات کامل مربوط به مشخصات فنی هر گوشی (البته منظور نقد مفصل نیست!)
  • تبلیغ جداگانه‌ی بخش «گوشی‌های مقرون به صرفه» که نشان از توجه تیم کارشناسان مبیت به وسعهای مالی مختلف کاربران اینترنتی دارد.
  • مرتب سازی کالاها بر اساس حالات مختلف؛ همچنین امکان تنظیمات جستجو بر اساس تعیین بازه‌ی قیمتی نیز وجود دارد.
  • امکان ارسال کالا با باربری اتوبوس (برای مشتریانی که نیاز دارند هرچــه سریعتر به محصول خریداری شده‌ی خود دسترسی پیدا کنند)

2-1-2) معایب:

  • نقد و بررسی: عدم وجود صفحه‌های نقد و بررسی تخصصی مربوط به گوشی‌های همراه!
  • سایز فونت: عدم چشمگیر بودن شماره‌های تماس در وبسایت فروشگاه اینترنتی
  • عدم وجود محتواها و مقاله‌های تخصصی در حوزه‌ی کالاهای الکترونیکی
  • تنوع پایین در ارائه‌ی انواع پرینتر (به جهت بهره‌گیری از بازار خرید به خصوص ادارات)
  • عدم پوشش و ارائه‌ی لپ تاپ های مارک اچ پی
  • در صورت مشکل فنی کالای ارسال شده، تنها 24 ساعت برای اطلاع به کارشناسان مبیت فرصت داده شده است! (البته اگر از 24 ساعت بگذرد، به معنای مشکل دائم نیست و مشکل به گارانتی تأمین کننده ارجاع می‌شود.)
  • بک گراند تبلیغ کالاهای اینترنتی می‌توانست با رنگهای جذاب‌تری انتخاب شود و با خوش‌سلیقگی کاورهای تبلیغی بزرگ‌تر، هماهنگی بیشتری داشته باشد!
  • امکان «پرداخت در محل» کالاهای فروشگاه مبیت، فعلا فقط مخصوص مشتریان ساکن در کرمان می‌باشد.

3) فروشگاه اینترنتی خوگر

خوگِر یک فروشگاه اینترنتی در حوزه‌ی مبلمان و دکوراسیون خانه می‌باشد که از سال 1392 کار خود را آغاز نموده است. این فروشگاه اینترنتی معتبر همواره سعی نموده با ارائه‌ی ویژگی‌های جالب توجه، نظرات بیشتری را به خود جلب کند. یکی از این ویژگی‌ها امکان خرید با اقساط 24 ماهه می‌باشد که به واسطه‌ی همکاری با بسیاری از تولید کنندگان و تأمین کنندگان قدرتمند فراهم شده است. در این روش شما یک سوم از مبلغ کل را پرداخت کرده و باقی مانده را می‌توانید در اقساط 24 ماهه به فروشگاه اینترنتی خوگر پرداخت کنید.

خوگر به عنوان محفلی برای ارائه‌ی لوازم متنوع دکوراسیون، تاکنون میزبان حدود 400 تولید کننده‌ و تأمین کننده بوده است.

فروشگاه اینترنتی

دو فریم از فروشگاه اینترنتی خوگر

3-1) بررسی تخصصی

3-1-1) مزایـا:

  • امکان خرید اقساطی
  • ارائه‌ی گارانتی‌های مدت‌دار
  • وجود بخش تخفیفات (گرچه محدود است)
  • تولید محتوا: تولید مقالات مناسب و باکیفیت در زمینه‌های مربوط به دکوراسیون و مبلمان که از سال 1394 وارد هدف‌گذاری‌های کلان این فروشگاه اینترنتی معتبر شده است.
  • تعیین بازه قیمتی: امکان نمایش مبلمان‌ها بر اساس میزان قیمت
  • وجود فیلترهای حرفه‌ای برای فعالسازی و انتخاب همزمان قیمت، برند، جنس و سبک برای جستجوی مبلمان‌های مدنظر کاربران اینترنتی
  • رنگ‌بندی‌های متنوع بسیاری از مبلمان‌ها
  • تشویق مداوم کاربر برای تماس با مجموعه و یا امکان ثبت درخواست تماس در رابطه با یک مبلمان خاص؛ تا در اولین فرصت از خوگر با کاربر تماس گرفته شود.
  • بیش از 3000 عنوان کالا: محصولات متنوع برای انواع سبک‌های زندگی و انواع فضاهای اداری، رستوران، کافه و …
  • توضیحات مناسب و فنی برای عمده‌ی کالاها
  • امکان ساخت سفارش مشتری (بر اساس طرح و رنگ مورد نظر مشتری)
  • ارسال رایگان خریدهای بیش از 150000 تومان؛ به شرطی که هزینه‌ی خرید به صورت یکجا به فروشگاه اینترنتی خوگر واریز شود!
  • همکاری: امکان ثبت‌نام اینترنتی و همکاری با خوگر به عنوان تأمین‌کننده دکوراسیون
  • سرعت بالای بارگذاری وبسایت

3-1-2) معایب:

  • عدم دارا بودن اپلیکیشن موبایل: تنها اپلیکیشن موجود خوگر را چه از سایت خود فروشگاه اینترنتی خوگر و چه از سایت بازار نمی‌توان دریافت کرد! آخرین به‌روز رسانی اپلیکیشن خوگر موجود در وبسایت ماکت نیز مربوط به سال 1396 است!
  • قیمت زیاد: قیمت عمده‌ی مبلمان‌های این فروشگاه مقرون به صرفه نیست؛ بطوریکه نمی‌توان این فروشگاه را مناسب تمامی وسع‌های مالی محسوب کرد!
  • زمان‌های تحویل نسبتا طولانی: عمدتا بین 5 تا 8 روز ؛ 6 تا 9 روز و 8 تا 12 روز کاری!!
  • عدم قیمت قطعی تمام محصولات: به طوری که به تازگی در بالای صفحه‌های مختلف وبسیات خوگر، جمله «جهت استعلام قیمت قطعی تماس بگیرید» درج شده است!
  • نصب: هزینه‌ی نصب محصولاتی که نیاز به نصب دارند، جزء اشانتیون نبوده و جداگانه محاسبه می‌گردد!
  • جریمه‌ی زیاد: طبق قوانین خوگر، اگر کالایی دچار مشکل نباشد و مشتری بخواهد به هر دلیل کالا را بازگرداند، 30% مبلغ کل به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود! با توجه به قیمت بالای مبلمان، این مبلغ بسیار قابل توجه است؛ به طوری که برای بازگرداندن یک کالای 3 میلیون تومانی، مشتری باید 900 هزار تومان جریمه بدهد + به علاوه‌ی هزینه حمل عودت کالا!!!
  • تحویل: کالا در جلوی درب منزل تحویل داده می‌شود و اگر نیاز به حمل در طبقات باشد، از قبل بایستی با واحد لجستیک خوگر هماهنگ شود. به طور کلی فروشگاه اینترنتی خوگر در هنگام تحویل چندان منعطف عمل نمی‌کند و رفتارهای سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته است!
  • با توجه به قیمت زیاد محصولات، تعداد عکس‌های بعضی از محصولات برای تصمیم‌گیری نهایی و مناسبتر مشتری بسیار محدود است.

4) فروشگاه اینترنتی ابزار مارت

ابزار مارت هم با تکیه بر اصول نوین و تیم تخصصی خود سعی نموده که از فرم صرفا یک فروشگاه اینترنتی بیرون بیاید. بله… بد نیست بدانید که فروشگاه اینترنتی ابزارمارت علاوه بر فروش کالاهای متنوع و باکیفیت در حوزه‌ی ابزار، دست به تولید ماهنامه‌ی تخصصی ابزار نیز زده است تا بیش از پیش خود را در صنف ابزار فروشان و مخاطبان آن محبوب‌تر کند.

ابزارمارت که در سال 1395 پا به عرصه‌ی فروش اینترنتی ابزار گذاشت، بر اصالت کالاهای خود تأکید دارد. جالب‌تر آن که بدون دریافت پیش پرداخت، حاضر به تحویل اقساطی کالاهای خود به مشتریان شده است. با توجه به گوناگونی ابزارآلات امور مختلف، کارشناسان ابزارمارت مشاوره‌های رایگان و متعددی را به کاربران اینترنتی ارائه می‌دهند و کاربرد و نحوه‌ی کار هر یک از دستگاه‌ها را توضیح خواهند داد.

فروشگاه اینترنتی

دو فریم از فروشگاه اینترنتی ابزارمات

4-1) بررسی تخصصی

4-1-1) مزایا:

  • ضمانت اصالت کالا
  • پاسخگویی آنلاین به سوالات مشتریان (البته تنها از ساعت 9 الی 16)
  • پشتیبانی از برندهای قدرتمند متعدد (توسان، بوش، رونیکس، دانلکس و…) و ارائه‌ی طیف وسیعی از کالاهای مربوط به ابزار
  • ایجاد بخشی با نام (BBOx دست دوم) که مربوط به کالاهای دست دوم، ابزارآلات تعمیر شده از سوی ابزارمارت با گارانتی سه‌ماهه و کالاهایی است که دچار پارگی کارتن شده‌اند.
  • ایجاد پنل فروش ویژه (حراج موقت)
  • پشتیبانی تخصصی و مشاوره رایگان تیم فروشگاه اینترنتی ابزارمارت از مشتریان (در رابطه با انتخاب مناسب و نحوه‌ی کاربرد ابزارها که با توجه به وسیع بودن دامنه‌ی امورات مربوط به ابزارها، بسیار کاربردی است).
  • دسته بندی قدرتمند و ریز به ریز کالاها
  • ارائه‌ی مشخصات فنی نسبتا کامل مربوط به هر محصول
  • عکس‌های مربوط به هر محصول بسیار باکیفیت است و از چندین جهت قابل نمایش جزئیات ابزار را دارد.
  • برخی از ابزارهای این فروشگاه‌ معتبر، در صورت خرید عمده‌ی ابزارفروشان، شامل تخفیف ویژه می‌شود.
  • امکان خرید اقساطی و بدون پیش پرداخت (12 ماهه و البته با سود 21.06 درصد)
  • ضمانت بازگشت تا 30 روز پس از خرید
  • ایجاد پنلی برای شرح واژگان تخصصی مرتبط با ابزارآلات
  • چالش قیمت: ابزارمارت از مشتریان خود می‌خواهد که اگر هرکدام از کالاهای موجود در این فروشگاه اینترنتی را در وبسایتی دیگر و با قیمت پایین‌تر مشاهده کردند، از طریق راه‌های ارتباطی مختلف به کارشناسان ابزارمارت اطلاع دهند و پس از بررسی و تأیید کارشناسان، محصول را با قیمت کاهش‌یافته بخرند.
  • اجرای فروش B2B سازمانی

4-1-2) معایب:

  • عدم دارا بودن اپلیکیشن موبایل
  • تجربه‌ی کاربری ضعیف
  • عدم ارسال پرسرعت محصول (گرچه در برخی از وبسایت‌های دیگر هم گلایه‌هایی نسبت به تحویل دیرموقع ابزارمارت وجود دارد!)
  • عدم جذابیت ویژه در کاورهای تبلیغی و عکس‌های موجود در سایت
  • کمبود خلاقیت در طراحی وبسایت و پنل‌ها کاملا مشهود است.
  • عدم پیگیری سفارش لغو شده!
  • فقط سفارشات بالای 300000 تومان شامل ارسال رایگان می‌باشد (گرچه که قیمت محصولات عمدتا زیاد است)
  • در بخش خدمات پس از فروش فروشگاه اینترنتی ابزارمارت، تنها نام شرکت‌ها و وبسایت‌هایشان قرار داده شده است!
  • عدم وجود جشنواره‌های خاص و کارت هدیه
  • خرید اقساطی فروشگاه اینترنتی ابزارمارت بایستی به وسیله‌ی تأمین اعتبار از سایت «لندو» انجام بگیرد و ممکن است مشتریان برای اقدامات لازم دچار سردرگمی شوند!
  • اگر بین محصول خریداری شده و کالای دریافتی مغایرت وجود داشته باشد، تنها 24 ساعت فرصت برای اطلاع دارید و پس از آن ابزارمارت هیچ مسئولیتی قبول نخواهد کرد.
  • با وجود فرصت 30 روزه برای بازگشت کالا؛ اما شرط‌های 1) استفاده نکردن از دستگاه 2) بازنشدن پلمپ دستگاه و 3) مخدوش نشدن بسته‌بندی دستگاه و بارکد دستگاه، کار را برای مشتری سخت خواهد کرد!

5) فروشگاه اینترنتی روبان

فروشگاه اینترنتی روبان (شرکت زر تجارت روبان) با بهره گیری از جمعی از کارشناسان متخصص، کار خود را از سال 1384 آغاز کرد. بد نیست بدانید که روبان مأموریت نهایی خود را «تشویق بانوان برای زیبایی منحصر به فردشان» می‌داند و معتقد است که «بانوان ارزشمند هستند؛ پس بهتر است بیشتر به خودشان بها دهند».

از همین رو بسیار دقیق، موزون و خوش‌سلیقه عمل می‌کند و با طراحی کاورهای تبلیغی رنگارنگ، ایجاد طرحهایی چون «طرح صورتی» و مهمتر از همه ارائه‌ی محصولات متنوع و باکیفیت، سعی در جلب نظر بانوان ایرانی داشته است. این فروشگاه اینترنتی معتبر، همچنین قسمتی را هم به عنوان مادر و کودک در وبسایت خود قرار داده و بخشی از خدمات تخصصی خود را به مادران جوانی که دغدغه‌ی پیدا کردن محصولات باکیفیت برای فرزند خود دارند، اختصاص داده است.

فروشگاه اینترنتی

دو فریم از فروشگاه اینترنتی روبان

5-1) بررسی تخصصی

5-1-1) مزایا:

  • ضمانت اصالت کالا
  • همکاری: امکان ثبت نام اینترنتی تولید و تأمین کنندگان برای همکاری با روبان
  • تلاش برای گسترش و تربیت کادر آموزش دیده به جهت همکاری تخصصی
  • خلاقیت: ایجاد پنلی با نام کادویاب که افراد را برای ورود به آن ترغیب می‌کند. شما در کادویاب می‌توانید مبلغ مشخصی را برای هدیه به یک آقا یا خانوم به وبسایت اعلام کنید و سپس پک‌های پیشنهادی روبان را بررسی کنید (مبالغ تا 150 هزار، تا 250 هزار و بالای 250 هزار تومان)
  • جذابیت محیطی: وجود کاورهای رنگارنگ و جذاب در وبسایت روبان؛ به طور کلی انتخاب‌های رنگ در این سایت عالی است.
  • امکان خرید کارت هدیه با مقدار شارژ خرید متفاوت
  • هدف‌گذاری فکورانه در تولید شعار تبلیغاتی
  • تولید محتوا و مقالات متعدد و مناسب در حوزه‌ی پوست، مو و زیبایی در قالب مجله‌ی روبان (Rubanmag)
  • امکان مشاوره با کارشناسان تخصصی فروشگاه اینترنتی روبان
  • تا 7 روز امکان باز پس گیری کالاهایی که پلمپشان باز نشده باشد.
  • تنوع بسیار بالای برندها (ویکتور& لایف، ویوانته، لورال پاریس، پریم، دولچه گابانا، سیتالگا و …) و کالاهای آرایشی- بهداشتی آقایان و بانوان
  • جستجوی راحت و پیشرفته و امکان تعیین بازه قیمتی در جستجوها
  • امکان جستجوی کالاهای عطر و ادکلن بر اساس فیلترهای مربوط به طبع‌های مختلف
  • امکان پرداخت هزینه در محل تحویل
  • تخفیفات: ارائه تخفیفات دوره‌ای و روزانه و ایجاد پنل روبان بازار در صفحه اصلی برای نمایش کالاهای تخفیف‌دار
  • کمک به آگاهی مشتری: ایجاد بخشی با عنوان پرسش‌های متداول
  • تفکر حرفه‌ای در خارج‌سازی فضای وبسایت از یک فروشگاه اینترنتی به یک مرجع تخصصی پوست، مو و زیبایی (تولید محتوای قوی، مشاوره تخصصی و فروش)

5-1-2) معایب:

  • عدم دارا بودن اپلیکیشن موبایل
  • بارگذاری صفحات وبسایت کاملا پرسرعت نیست!
  • امکان تغییر زمان ارسال پس از ثبت سفارش وجود ندارد
  • عدم امکان ثبت سفارش تلفنی (به جهت خدمات بیشتر به مشتریان)
  • به طور کلی واسط کاربری ضعیف است.
  • امکان عودت و برگشت دادن سلیقه‌ای کالاهای: 1) گروه ابزار آرایش صورت و ناخن 2) شال و روسری و 3) کلیه‌ی زیور آلات برای مشتریان وجود ندارد!!
  • همه‌ی کالاها در انبار روبان موجود نیستند؛ در واقع اگر هرکدام از خریدهای شما از کالاهای تأمینی باشد، احتمالاَ ارسال اقلام خریداری‌ ‌شده‌تان تازه از 3 روز دیگر شروع می‌شود! (مجموعا چیزی در حدود 6 روز کاری طول می‌کشد تا به دستتان برسد!)
  • گزینه‌ای برای بازگشت راحت به صفحه‌ی اصلی دیده نمی‌شود.
  • ارسال رایگان در صورت خرید بیش از 150000 تومان لوازم آرایشی- بهداشتی می‌باشد.

جدول مقایسه

نکته‌ی مهم دیگر این است که تمامی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بررسی شده، به سختی توانسته‌اند توجه و اعتماد مخاطبان خود را به دست بیاورند. از همین رو قطعا همواره سعی خواهند کرد که در هر ساعت و هر روز بهتر و بهتر شوند… و البته خدمات خلاقانه‌تر، مقرون به صرفه‌تر و با ضمانت بیشتری را ارائه دهند.

اما باز هم به نظر می‌رسد برای به دست آوردن دیدگاهی کامل‌تر، به بررسی مقایسه‌ای و موشکافانه‌ی تمامی این فروشگاه‌ها در یک جدول کلی نیاز می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی

در ادامه‌ی بحث و تحلیل بایستی به دو نکته نیز توجه داشت:

1) برخی از این ویژگی‌ها که با نگاهی موشکافانه انتخاب شده‌اند، ارتباطی به کاربری‌های دیگر ندارد و در واقع عدم امتیازگیری یک فروشگاه در آن بخش، ربطی به ضعف آن فروشگاه اینترنتی معتبر ندارد. مثلا ویژگی «امکان ساخت سفارش مشتری» یک ویژگی بسیار مثبت است؛ اما برای فروشگاه‌های کالاهای الکترونیکی یا برندهای لوازم آرایشی معنایی ندارد!

2) تمامی این ویژگی‌ها دارای ارزش یکسانی نیستند؛ بلکه هدف اصلی این مقایسه، مشخص شدن تعداد پارامترهای مثبت و منفی هر فروشگاه اینترنتی می‌باشد. از این رو میزان اهمیت هرکدام از ویژگی‌های مطرح‌شده، به سلیقه‌ و نیاز هر فرد مربوط می‌شود.

آنالیز نهایی داده‌ها

گرچه که فاصله‌ی استانداردی بسیار بسیار کمی در میان این فروشگاه‌های اینترنتی معتبر وجود دارد؛ اما بر طبق جدول حاصل از آنالیز 54 ویژگی اساسی، دو وبسایت «فروشگاه اینترنتی مُبیت» و «فروشگاه اینترنتی خانومی» دارای پارامترهای بیشتری برای جلب نظر و رضایت کاربران اینترنتی هستند و شاید نشان از آن داشته باشد که تلاش بیشتری را برای حرفه‌ای‌تر شدن و ارائه‌ی امکانات بیشتر به مشتریان به کار بسته‌اند.

البته که باز هم باید بر این نکته تأکید کرد که به علت کیفیت بالای تمامی این فروشگاه‌ها، فاصله‌ی خدمات‌دهی بسیار کمی مابین آنها وجود دارد… کیفیت‌هایی که حاصل ارائه‌ی خلاقیتها، خدمات منحصر به فرد و محصولات پرقدرت و متنوع می‌باشد.

کلام آخر و خداحافظ دوستان…

نکته‌ای که مشخص است این است که هر کدام از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح‌شده، دارای ویژگی‌های مثبت و قابل اتکایی می‌باشند که نشان از شایستگی‌های فراوانشان دارد. به واقع این فروشگاه‌های اینترنتی معتبر با تلاشهای فراوان و به کارگیری خلاقیت‌ها و تسهیلات متعدد، لیاقت کسب مشتری‌های فراوان را داشته‌اند.

البته که به مانند تمامی مقایسه‌های موشکافانه‌ی میان برندها و فروشگاه‌های اینترنتی، مشخص شد که هرکدام از این فروشگاه‌های اینترنتی معتبر دارای مزیت‌هایی نسبت به دیگری هستند و یا در برخی از مسائل دچار ضعف بوده و نیازمند بررسی‌های بیشتر برای رفع نواقص خود هستند.

و کلام آخر آنکه…

خریدهای فوق‌االعاده‌ای را برایتان آرزومندیم…

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام من از این فروشگاه خرید کردم تقریبا تنوع محصولشون پایین است اما فروشگاه اینترنتی مبیت ارسال سریع و قیمت مناسب داشت ، البته فروشگاه خوگر اقساط داره و این خیلی کاربردیه در اوضاع الان