افزایش سلامت دستگاه گوارش هم به مزایای قهوه اضافه شد

تضمین سلامت دستگاه گوارش را هم به مزایای قهوه اضافه کنید

بر اساس تازه‌ترین تحقیقات، علاوه بر بهبود سوخت و ساز بدن و سایر مزایای قهوه، گفته شده که این ماده می‌تواند باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارش شده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری کند.

مزایای قهوه شامل افزایش سطح انرژی بدن، بهبود سوخت و ساز، کمک به چربی سوزی و موارد متعددی می‌شود و به همین دلیل است که این ماده غذایی مفید قرن‌هاست که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین رابطه، تازه‌ترین تحقیقات افزایش سلامت دستگاه گوارش و کمک به پیشگیری از بیماری‌ها را هم به مزایای نوشیدن قهوه اضافه کرده‌اند. در بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

تحقیق اخیر در مورد مزایای قهوه

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که مصرف قهوه در کنار پیشگیری از بیماری‌های شایعی مانند سنگ کیسه صفرا، به وضعیت باکتری‌های دستگاه گوارش کمک کرده و از بروز مشکلات مختلف گوارشی جلوگیری می‌کند. مقاله این پژوهش‌ها توسط موسسه «اطلاعات علمی قهوه» منتشر شده و منابع مورد استفاده توسط دانشمندان برای ارائه نتایج مقاله مورد نظر آزمایش‌هایی بوده‌اند که فوایدی مثل کاهش خطر آلزایمر و بهبود وضعیت قند خون را به قهوه ارتباط داده‌اند.

در مورد مزایای قهوه برای کیسه صفرا، بررسی‌ها نشان داد که کافئین موجود در این نوشیدنی نقش اصلی را جلوگیری از مشکل مورد نظر دارد و قهوه‌های بدون کافئین نمی‌توانند چنین اثری را به وجود بیاورند. به علاوه، دانشمندان گزارش کردند که در نوعی وضعیت سلامتی خاص، بیماران دچار التهاب لوزالمعده می‌شوند و این مشکل می‌تواند از چندین روز تا چندین سال ادامه داشته باشد؛ با این حال دیده شد که قهوه می‌تواند از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کند.

دانشمندان می‌گویند که به احتمال قوی بسیاری از مزایای قهوه به تاثیر این ماده در شرایط باکتری‌های دستگاه گوارشی مربوط می‌شود، چرا که این باکتری‌ها به صورت غیر مستقیم بر روی میزان انسولین بدن، فشار خون، امکان بروز مشکلات قلبی و فراموشی تاثیر می‌گذارند. در واقع دانه‌های قهوه با ترکیب تاثیرات پلی‌فنول‌ها و فیبرهای غذایی به چنین باکتری‌هایی کمک می‌کنند.

به علاوه گفته شده که با کمک به ترشحات کیسه صفرا و آزاد شدن اسید گاستریک، قهوه به فرآیند گوارش بدن کمک کرده و همان‌طور که بسیاری از مصرف کنندگان می‌دانند، استفاده از این ماده باعث افزایش فعالیت‌های گوارشی می‌شود؛ بنابراین کسانی که از مشکلاتی مانند یبوست رنج می‌برند هم می‌توانند از مزایای قهوه بهره ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بوی و عطر قهوه آدم رو دیوانه میکنه من که عاشق بوی قهوه ام

  2. تا حالا که مصرف کافئین موجود در قهوه مضر بود 😑😑😑