ابررایانه سیمرغ

ابررایانه سیمرغ برای خدمات اینترنت اشیا در کشور ساخته می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ساخت ابررایانه سیمرغ برای خدمات اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کشور خبر داد.

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد برای ساخت ابررایانه سیمرغ بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران توافقنامه‌ای به امضا رسیده ‌است که البته تا به امروز جزئیاتی از این پروژه نهایی نشده و تا زمانی که این توافقنامه به یک قرارداد تبدیل نشود، نمی‌توان ابعاد آن را مشخص کرد. وی تاکید کرد بر اساس توافقی که انجام داده‌ایم قرار است پروژه‌ای را تحت عنوان سوپرکامپیوتر سیمرغ به سرانجام برسانیم.

اهداف ساخت ابررایانه سیمرغ

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص اهداف ساخت ابررایانه سیمرغ بیان کرد این پروژه بر اساس نیاز وزارت ارتباطات طراحی می‌شود و از آن در حوزه‌های خدمات اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و اپلیکیشن‌های کاربردی استفاده خواهد شد. وی افزود این پروژه به یزینس پلن، بیزینس مدل و نیز مشارکت بخش غیردولتی نیاز دارد که البته اکثر جنبه‌های آن در فاز اول مشخص می‌شود.

احمد معتمدی در پایان خاطرنشان کرد:

زمان بندی اجرای سوپرکامپیوتر سیمرغ تا به امروز قطعی نشده که البته آن را در قرارداد نهایی مشخص خواهیم کرد. همچنین دانشگاه امیرکبیر به عنوان قوی‌ترین واحد دانشگاهی در کشور محسوب می‌شود که در حوزه ابررایانه فعال است. سال ۹۰ نیز به سفارش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این دانشگاه بزرگترین ابررایانه کشور (ابررایانه ملی) طراحی و افتتاح شد که همچنان در حال ارائه سرویس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. پول بیت المال رو نابود کردند رفت

    باید گریست

    با سپاس