واکسن کرونا

واکسن کرونا تا پایان سال 2020 به بازار عرضه می‌شود

واکسن کرونا تا پایان سال 2020 میلادی آماده خواهد شد و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. این خبر را یک نهاد دولتی کشور چین اعلام کرده است.

ویروس کرونا همچنان با سرعت زیادی در حال شیوع است و تا به امروز بیش از 6 میلیون نفر به این ویروس خطرناک مبتلا شدند و متاسفانه بیش از 370 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. از این رو بسیاری از شرکت‌ها به دنبال درمان بیماری کووید 19 هستند و برخی نیز به ساخت واکسن کرونا نزدیک شدند.

تولید و عرضه واکسن کرونا تا پایان سال 2020

طبق اعلام یک نهاد دولتی در کشور چین، هم‌اکنون 5 واکسن کروناویروس در کشور چین در حال توسعه بوده و حتی آزمایش‌های بالینی آنها نیز آغاز شده است. این نهاد دولتی اعلام کرد دو واکسن ساخته شده توسط دو شرکتی که به دولت چین وابسته هستند تا پایان سال 2020 یا نهایتا در اوایل سال 2021 تولید و روانه بازار خواهند شد.

موسسه محصولات بیولوژیکی ووهان و انستیتوی محصولات بیولوژیکی پکن همان دو شرکت وابسته به دولت چین هستند که آزمایش فاز دوم واکسن‌های تولیدی خود را شروع کرده‌اند و تا به امروز این واکسن‌ها روی بیش از 2 هزار نفر نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. موسسه محصولات بیولوژیکی پکن این توانایی را دارد تا واکسن تولیدی خود را در حدود 100 تا 120 میلیون دوز واکسن به تولید برساند.

آنتونی فاوسی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در همین رابطه عنوان کرد انتظار می‌رود واکسن کروناویروس با توجه به اینکه مجوزهای لازم برای آزمایشات سریع آن توسط سازمان FDA صادر شده است، در اوایل ماه نوامبر سال 2020 در دسترس عموم قرار بگیرد. همچنین طبق آماری که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است، هم‌اکنون بیش از 100 واکسن بالقوه برای این ویروس تولید شده که در حال انجام آزمایش‌های ‌پیش‌بالینی هستند و از این بین 10 واکسن نیز آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کرده‌اند.