خودرو مطرح

12 خودرو مطرح که در سال 2021 بازنشسته می‌شوند

12 خودرو مطرح در سال 2021 دیگر به تولید نخواهند رسید و شاهد بازنشستگی آنها خواهیم بود. در ادامه شما را با این خودروهای برجسته که بازنشسته می‌شوند آشنا می‌کنیم.

امروزه با توجه به این که بسیاری از مشتریان خواهان خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور هستند، بسیاری از خودروسازان تولید محصولات سدان و مینی ون خود را به حداقل رسانده‌اند. در همین راستا برخی از خودروسازان بزرگ برای تولید و عرضه شاسی بلندها و پیکاپ‌ها به بازار قصد دارند برخی از خودروهای مطرح خود را بازنشسته کرده و تولید آنها را متوقف کنند. از این رو قصد داریم شما را با 12 خودرو مطرح که به زودی بازنشسته می‌شوند آشنا کنیم.

بازنشستگی 12 خودرو مطرح در سال 2021

آکورا RLX

خودرو مطرح

کمپانی آکورا ژاپن تصمیم دارد مدل RLX خود را در سال 2021 بازنشسته کند؛ چراکه این خودرو در سال قبل فقط آمار فروش 1000 دستگاه را تجربه کرده و به ناچار باید با این سدان کلاس E خداحافظی کنیم. این خودرو دیفرانسیل جلو دارای ظاهری نه چندان جذاب بوده و با خودروهای لوکس بازار قادر به رقابت نیست. مدل هیبریدی آکورا  RLX از سیستم چهار چرخ محرک استاندارد بهره می‌برد، اما نسبت به سایر محصولات لوکس و مدرن دارای هندلینگ مناسبی نیست و قطعا در سال‌های آینده مدل جذاب‌تری از آن توسط این خودروساز ژاپنی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

آلفارومئو 4C

خودرو مطرح

شرکت آلفارومئو در سال گذشته مدل سقف سخت خودرو 4C را بازنشسته کرد و اکنون قصد دارد مدل اسپایدر آن را نیز از رده خارج کند. این خودرو از یک موتور وسط 4 سیلندر 1.8 لیتری بهره می‌برد که رانندگی با آن بسیار لذت بخش است، اما اکنون این خودروساز به دنبال تولید محصولات دوست‌دار خانواده‌ها است و شاهد عرضه مدل‌های جیولیا و استلویو این خودروساز به بازار هستیم. از این رو شرکت آلفارومئو دیگر تمایلی برای تولید یک خودرو اسپرت که فقط 144 دستگاه از آن را در بازار آمریکا به فروش رسانده است، ندارد.

بی ام و i8

خودرو مطرح

به زودی شاهد خداحافظی با بی ام و i8 مدل کوپه و رودستر خواهیم بود. این خودرو پلاگین هیبریدی به عنوان یکی از نخستین محصولات الکتریکی شده شرکت بی ام و محسوب می‌شود که از طراحی فوق‌العاده و عملکرد عالی بهره می‌برد.

بیوک رگال

خودرو مطرح

طی سال‌های اخیر شاهد تولید محصولات برجسته‌ای چون رگال از سوی شرکت خودروسازی بیوک بوده‌ایم که این خودرو به عنوان پرفروش‌ترین خودرو سواری شرکت بیوک در سال 2019 محسوب می‌شود، اما اکنون با توجه به این که خودروهای شاسی بلند و کراس اوور محبوبیت زیادی دارند، باید با این خودرو خداحافظی کرد.

شورولت ایمپالا

خودرو مطرح

در بازار آمریکا خودرو شورولت ایمپالا به عنوان یک سدان معروف محسوب می‌شود که پس از سال 2020 شاهد تولید آن نخواهیم بود. در سبد محصولات شورلت خودرو ایمپالا طی 20 سال اخیر به فروش خوبی دست پیدا کرده است. از این رو خداحافظی با یک سدان بزرگ و جادار بسیار سخت است.

شورولت سونیک

خودرو مطرح

شورولت سونیک نسبت به نسل‌های قبلی خود توانسته است عملکرد خوبی را نشان دهد، اما شرکت شورولت برای آن طی 8 سال اخیر فقط یک فیس لیفت ارائه کرد و به همین دلیل نسبت به رقبای مدرن و جذاب خود شانس زیادی ندارد. از این رو شرکت شورولت با بازنشسته کردن این خودرو به دنبال تولید محصولات جدیدی برای رقابت در بازار است.

داج گرند کاروان

خودرو مطرح

شرکت داج اخیرا اعلام کرد مشتریان 50 ایالت آمریکا نمی‌توانند این خودرو را خریداری کنند؛ چراکه این خودرو قادر نیست برخی از استانداردهای آلایندگی جدید را به خوبی پاس کند. از این رو شرکت داج به دنبال تولید خودرو جایگزینی برای گرند کاروان است و به همین دلیل به زودی شاهد خداحافظی با این خودرو خواهیم بود.

فورد فیوژن

خودرو مطرح

تولید بسیاری از سدان‌ها و هاچ بک‌های فورد نظیر فیستا، فوکوس و تاروس در سال گذشته متوقف شد و اکنون نوبت فورد فیوژن است. از این رو مشتریان این خودرو به سمت خرید مدل‌های اسکیپ یا اکسپلورر سوق داده خواهند شد.

لکسوس GS

خودرو مطرح

لکسوس GS در جایگاه میانی سبد محصولات سدان‌های این برند لوکس ژاپنی قرار گرفته است و به زودی باید شاهد توقف تولید آن باشیم. البته این خودرو از هندلینگ بسیار فوق‌العاده و یک شاسی متوازن بهره می‌برد، اما با توجه به این که طراحی بدنه و کابین آن نسبت به سایر رقبا قدیمی محسوب می‌شود، لکسوس قصد دارد آن را بازنشسته کرده و یک جایگزین تازه را روانه بازار کند.

لینکلن MKZ

خودرو مطرح

لینکلن MKZ و فیوژن هر دو از یک پلتفرم مشترک بهره می‌برند و به همین دلیل سرنوشت آنها یکسان خواهد بود و باید شاهد بازنشسته شدن این خودرو نیز باشیم. این سدان لوکس سایز متوسط در مقابل مدل‌هایی چون آوالون و ES نتوانست خوش بدرخشد.

مرسدس بنز SL

خودرو مطرح

پس از سال‌ها باید با افسانه‌ای به نام مرسدس بنز SL خداحافظی کنیم، اما نگران نباشید؛ چراکه نسل جدید آن بلافاصله تولید و روانه بازار خواهد شد. این نسل جدید از مدل‌های پلاگین هیبرریدی نیز بهره خواهد بود و در تریم‌های SL 43، SL 53، SL 55، SL 63 و SL 73 روانه بازار می‌شود.

مرسدس بنز SLC

خودرو مطرح

مرسدس بنز SLC حدود 20 سال در خطوط تولید این خودروساز آلمانی حضور دارد، اما اکنون زمان توقف این خودرو مطرح رسیده و باید با آن خداحافظی کرد. البته اخیرا مدل فاینال ادیشن 2020 این خودرو رونمایی شد که قطعا آخرین مدل آن خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اونوقت ما هنوز داریم پراید رو تولید میکنیم

  2. کاش میشد توی ایران ام بشه این ماشین ها رو تولید کرد

  3. بابا توروخدا اینا تولید شن محصولات سایپا تولید نشن دیگه کاش سایپا بازنشسته شه