بازار تبلت

سبقت هواوی از اپل در بازار تبلت چین

هواوی در سه ماهه نخست سال 2020 توانست در بازار تبلت چین از شرکت اپل سبقت بگیرد و به رشد 4.3 درصدی در این حوزه دست پیدا کند.

اوایل سال 2020 میلادی پاندمی ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد. این موضوع منجر به بروز مسائل و مشکلاتی برای صنایع شد و بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند در راستای تابعیت از قوانین دولتی، کارخانه‌هایشان را تعطیل کنند. این تاخیر در روند تولید، زنجیره تامین کالا را با مشکلات جدی مواجه کرد و باعث شد بازار تبلت که در حالت عادی هم روندی نزولی داشت، افت ۳۰ درصدی را نسبت به سال 2019 تجربه کند.

اما بر خلاف این اوضاع بحرانی، برخی برندها اوضاع بهتری دارند؛ هواوی در همین بازه زمانی موفق شده رشد ۴.۳ درصدی را ثبت کند.

هواوی در بازار تبلت چین از اپل سبقت گرفت

پیش از این در بازار تبلت چین، سری آیپد اپل محبوب‌ترین انتخاب بود. اما یکی از جدیدترین گزارش‌های موسسه IDC نشان می‌دهد که فروش اپل در این بازار افت ۴۲.۵ درصدی داشته و این موضوع نشان دهنده‌ شکست اپل در مقابل هواوی و تبلت‌های پرفروش‌اش در بازار چین است؛ اپل ۳۵.۱ درصد از سهم بازار و هواوی ۴۰.۲ درصد را در ۳ماهه اول سال به خود اختصاص داده‌اند.

به نظر می‌رسد شرکت هواوی از استثناهای این صنعت محسوب می‌شود. چرا که دیگر تولیدکنندگان OEM مانند شیائومی، لنوو و مایکروسافت هم با افت‌ فروش مواجه بودند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بابا خب آیپدای اپل واقعا گرونن خو 😢