نمایش عمومی سه بچه اژدها در اسلوونی آغاز شد!

نمایش عمومی سه بچه اژدها واقعی در اسلوونی آغاز شد!

سه بچه اژدها که در سال 2016 با موفقیت و تحت نظر دانشمندان سر از تخم بیرون آورده بودند، حال با گذشت 4 سال به نمایش عموم گذاشته شده‌اند. در بررسی این خبر با ما همراه باشید.

چند سال پیش دانشمندان سه موجود که با نام بچه اژدها شناخته می‌شوند را در محیطی آزمایشگاهی پرورش دادند و اخیرا گفته شده که این جانداران عجیب و غریب در کشور اسلوونی به نمایش گذاشته شده‌اند. در پنج‌شنبه گذشته مقامات ازسرگیری نمایش این موجودات در آکواریوم زیرزمینی که در آن به دنیا آمده بودند را اعلام کردند.

بازدید از سه بچه اژدها

اعلام شده که هر روز تنها 30 نفر اجازه دیدن از این موجودات باستانی عجیب و غریب را دارند. هر کدام از جانداران مورد نظر می‌توانند تا 100 سال عمر کرده و در هر ده سال تنها یک بار قابلیت تولیدمثل دارند. مسئول غار پوستونا (Postojna cave) در اسلوونی به تازگی اعلام کرد که این سه اژدهای آبزی از میان 21 زالو اولیه با موفقیت رشد کردند و مادر این زالوها در سال 2016 حدودا 60 تخم را برای ادامه نسل خود به وجود آورده بود.

نمایش عمومی سه بچه اژدها در اسلوونی آغاز شد!

البته از آنجایی که هرکدام از این سه بچه اژدها تنها می‌توانند به طول حداکثری 35 سانتی‌متر برسند، آنچه در عکس بالا می‌بینیم با تصورات ما از مفهوم اژدها در فیلم‌های علمی تخیلی متفاوت است. این جانداران فوق‌العاده قدیمی و باارزش هستند و برای کسب اطمینان از تولیدمثل موفقیت‌آمیز و همچنین بررسی دقیق‌تر وضعیت زندگی آن‌ها، محققان اسلوونی در آزمایشگاه موجود در غار پوستونا از زالوهای مورد نظر نگهداری می‌کردند.

گاهی اوقات به این خزندگان مهره‌دار که نابینا هستند، ماهی‌های انسانی هم گفته می‌شود. این‌گونه جانوری تحت حفاظت بوده و در کمال شگفتی، بررسی‌ها نشان می‌دهند که هرکدام از سه اژدهای موجود می‌تواند بدون مصرف غذا تا یک دهه هم زندگی کند.

نمایش عمومی سه بچه اژدها در اسلوونی آغاز شد!

محققان می‌گویند که اجداد این سه بچه اژدها برای میلیون‌ها سال در غار پوستونا در 50 کیلومتری پایتخت اسلوونی زندگی می‌کرده‌اند و وجود چنین جانداران حیرت‌انگیزی در کنار شگفتی‌های غار مورد نظر باعث شده تا سالانه 700 هزار گردشگر به این غار سر بزنند.

البته به دلیل شیوع بیماری کرونا غار پوستونا برای 3 ماه تعطیل بود و اقدام اخیر مقامات در برطرف کردن محدودیت‌ها در راستای تصمیمات کشورت اسلوونی برای کاهش سخت‌گیری‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چقدر خوبه و خوشگل اند

  2. چیزی که من می بینم بچه سمندر هست بقیه رو نمیدونم چی می بینند

  3. پس واقعا وحود دارن
    پس همه افسانه ها حقیقت داره

  4. کاش از تصاویر بیشتری استفاده میکردین

  5. اژدها خلق میکنید 😐

  6. پس واقعا بچه اژدها وجود داره